Jazz i klasika

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

amDSC 0911

Dana 3. veljače u koncertnoj dvorani "Blagoje Bersa" u sklopu jazz ciklusa HDS-a solo recital održala je Amina Claudine Myers, pijanistica, orguljašica, pjevačica, skladateljica i aranžerka, koju je zagrebačka publika već imala priliku vidjeti prije 9 godina na N.O. Jazz Festivalu, danas nažalost ugasloj manifestaciji.

Koncert je organiziran uz pomoć Veleposlanstva Sjedinjenih Američkih Država u Zagrebu, u povodu obilježavanja Black History Montha.

Koncert je održan u dva dijela - u prvih sat vremena Amina se predstavila kao pijanistica u čijem se izričaju snažno odražavaju njezini gospel korijeni. Naime, u djetinjstvu je pjevala u gospel zboru. Inače je diplomirala koncertnu glazbu i glazbenu pedagogiju te je svirala sa slavnim Sonnyjem Stittom i Geneom Ammonsom, a 1966. pridružila se legendarnom čikaškom avangardnom jazz kolektivu AACM (Association for the Advancement of Creative Musicians), koji je pokušao redefinirati eksperimentalnu glazbu. Sredinom 1980-ih nastupala je s Charlie Hadenovim Liberation Music Orchestra. Amina Claudine Myers danas nastupa solo diljem svijeta nastupa, vodi trio i kvartet te vlastite zborove i održava glazbene radionice, kao što je održala i jednu u Zagrebu na dan koncerta.

amDSC 0917

U prvom dijelu čuli smo niz originalnih kompozicija nadahnutih gospelom i bluesom, za koje je Amina napisala i aranžmane, te pokoji poznati standard kao što je "Sometimes I Feel Like A Motherless Child". Usprkos epizodi s eksperimentalnim jazzom, Amina spada među glazbenike kojima su važni "crni" korijeni jazza, tj. rana afro-američka glazba, a ta se potka nastavila i u drugom dijelu koncerta, nešto kraćem od prvog, u kojem se Amina prebacila za orgulje i izvela nekoliko blues komada, uključujući jedan "ženski blues" kao omaž svom glazbenom idolu John Lee Hookeru. Tijekom koncerta nije baš bilo komunikacije s publikom, no nakon velikog pljeska glazbenica je izašla na jedan bis, ovaj put opet na klaviru.

Amina Claudine Myers virtuozna je pijanistica i pjevačica snažnog glasa i emotivne izvedbe, savršene za baš ovakav tip gospel-jazza. U pijanističkom dijelu koncerta čini se da je nedostajalo malo poleta, no to je nadoknadila u pasioniranim izvedbama na orguljama.

Idući koncert jazz ciklusa održat će se 24.4. kad će nastupiti Abstract Construction Collective, skupina hrvatskih glazbenika s Chrisom Jarrettom kao posebnim gostom.