facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Summerth


Bookmark

Data

Released Prosinac 2015
Format Albumi
Vrsta / Noise rock / Post-rock
Dodano Subota, 06 Veljača 2016
Žanr Rock
Length 37:44
Broj diskova 1
Edition date Prosinac 2015
Država Hrvatska
Etiketa M\F Scum Records
Catalog Number M/F 009
Edition details objavljeno: 24.12.2015.; snimao, miksao i masterirao: Hrvoje Nikšić u Kramasonik studiu
Tags Hrvoje Nikšić Go Run Donkey Hot! M/F Scum Records

Review

Dvije su mi se trenutne asocijacije pojavile u umu kada sam po prvi put poslušao uvodni „Intros“ i kompoziciju „Jutros“ s debitantskog albuma Summerth našičkog instrumentalnog post-rock kvarteta Go Run Donkey Hot!, prva je album In a Silent Way, Milesa Davisa, a druga je kompozicija „Albatross“, Fleetwood Maca. Razlog tome je ponajprije transcendentna, ambijentalno-kontemplativna te smirujuća i sanjiva atmosfera prožeta dugim i usamljenim tonovima trube. Naravno, bend je predaleko od majstorstva, genijalnosti i glazbene imaginacije Davisova tadašnjeg benda, jednako kao i od kvalitete i originalnosti „Albatrossa“, no čini se kao da su uspjeli uhvatiti barem nešto od njihova temeljnog osjećaja. Riječ je o relativno novom studentskom bendu koji je osnovan 2013. godine a sačinjavaju ga Goran Stanić (gitara), Krešimir Stojanović (truba), Petar Glova (bas) i Marko Galetić (bubnjevi). Kao u osnovi post-rock album s ponekim shoegaze i noise elementima, Summerth sadrži kompozicije koje u pravilu prate morfologiju žanra, pa se tipično dinamično razvijaju od spomenutih atmosferično-kontemplativnih i sanjivih tekstura prema nemirnijim, agresivnijim, žešćim, distorziranijim, eruptivnijim krajolicima i uzburkanijim emocijama. Jedna od jasnih iznimaka je math-rock i ujedno najžešća kompozicija „Queer Coin“. S obzirom na cjelinu, nema sumnje da bi se album mogao u opuštenom smislu shvatiti kao konceptualan. Ne samo zbog tečne naravi i povezanog kretanja kompozicija prema tamnijim paletama, već i varijacija glazbene teme izražene dugim, melankoličnim davisovskim zvukovima trube. Kompozicijski gledano, nema tu ništa značajno novo i izvanserijsko, prevladava minimalizam, istraživanje atmosfere i emocija, no svakako može biti ugodno za poslušati u određenim situacijama i emotivnim stanjima. Produkcijski i svirački gledano, postoji još dosta prostora za napredovanje ako se želi izbjeći amatersko-studentski dojam i biti donekle konkurentan na vanjskom tržištu. Osobno mi se čini najslabijom točkom Stanićev čisti zvuk gitare koji zna ostavljati suh, tanak i beskarakteran dojam, negdje uopće nije adekvatan, a negdje su gitarističke dionice baš traljavo odsvirane. Ipak, s obzirom da je Summerth većinski snimljen uživo u Kramasonik Studiju sačuvana je prirodnost izvedbe i zvuka.  

Ljubiša Prica

Hits 710

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42