facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
I Will Set You Free


Bookmark

Data

Released Veljača 2012
Format Albumi
Vrsta / Alternative/Indie Rock / Alternative Pop/Rock / Alternative Singer/Songwriter / Experimental Rock / Punk Blues
Dodano Četvrtak, 24 Srpanj 2014
Žanr Pop-Rock
Length 42:50
Broj diskova 1
Edition date Veljača 2012
Država UK
Etiketa Central Control International
Catalog Number CCI019CD
Edition details Producent: Barry Adamson; Datum objave: 30. 1. 2012. (UK), 14. 2. 2012. (SAD); Snimano: 2011.
Tags Barry Adamson Central Control International Pop/Rock

Review

Barry Adamson možda je najpoznatiji kao bivši član Magazinea i Bad Seedsa. Koliko je doprinio njihovom zvuku, ne treba posebno naglašavati. Njegov je utjecaj vidljiv, no istina je i obrnuta - svirajući s Nickom Caveom i sam je mnogo toga baštinio, a to je vidljivo i na njegovom nedavno objavljenom desetom studijskom albumu I Will Set You Free.

U svojoj karijeri bavio se i filmskom glazbom pa se njegove skladbe mogu čuti na desetak soundtracka, od kojih su najznačajniji Izgubljena cesta Davida Lyncha i Žal Dannya Boyela.

Bilo da je stvarao za druge ili za sebe, nikada se nije striktno držao jednog žanra, već je rado koketirao sa soul-jazzom, popom, loungeom, elektronikom, bluesom, punkom i ostalim derivatima rocka, koje ovdje nećemo nabrajati jer to nije ni potrebno. Je li se odlučio odmaknuti od stvarnih i zamišljenih «zvučnih traka» pa napraviti nešto novo ili su mu stari običaji jednostavno dosadili, to samo on zna, no «oslobađajući» CD nije u glazbenom smislu ponudio ništa novo, a Adamsona je označio kao čovjeka koji je ovoga puta sa žanrovskim šarenilom pretjerao. Ljubitelj mračnijih tonskih raspoloženja od tame se udaljio i neočekivano donio 10 na prvo slušanje, melodijski prilično vedrijih pjesama.

Već u uvodnoj Set Your Mind Right jasno je da je spremio, barem za one koji njegov rad prate, album iznenađenja. Distorzirana bas-linija, Hammond orgulje i Adamsovo pjevanje jako podsjećaju na rane Seedse. Black Holes in My Brain ne evocira ni Magazine ni Cavea, no uz sve prije nabrojane instrumente tu su još i puhači koji pridonose jazzy štihu, inače jako prisutnom na svim dosadašnjim Barryevim izdanjima. Nakon toga, potpuno neočekivano stiže pop-balada Turnaround u kojoj nam glazbenik otkriva kako ga prijatelji nikada ne zovu jer su prezaposleni pakiranjem kokaina. Slijedi najžešći broj Destination, a nakon njega The Trigger City Blues, najzanimljviji komad na albumu koji bi se lako mogao ubaciti na još neki soundtrack (početna orijentalna melodija, mračna atmosfera, gomila «specijalnih» synth efekata i zvukova poput razbijanja stakla, telefonskog poziva, pucnjava...).

Looking To Love Somebody i If You Love Her dvije su laganice od kojih je druga «čisti» Scott Walker, a The Sun And The Sea te Stand In dvije brže stvari koje zaokružuju album.

Iako pokazuje da se i više nego dobro snalazi u svim žanrovima, potrebno je malo više samodiscipline kako bi se od miš-maša dobila prava kaša. Sve je sjajno odsvirano, Adamson se hvala nebesima, ne drži kao pijan plota iste instrumentacijske sheme, ideja ima napretek, ali dobrodošla bi bila veća žanrovska usklađenost. Novinraski rječnikom rečeno, treba se držati zadane teme.

Bojana Perhat

Hits 800

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42