facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Povratak prvoj ljubavi

Bookmark

Data

Released Veljača 2019
Format Albumi
Vrsta Funk / Jazz-funk / Jazz-rock
Dodano Petak, 01 Veljača 2019
Žanr Jazz
Length 1:24:41
Broj diskova 2
Edition date Veljača 2019
Država Hrvatska
Etiketa Croatia Records
Catalog Number CD 6085637
Edition details objavljeno: 1. veljače 2019.
Tags Croatia Records Tihomir Pop Asanović Duško Mandić

Review

Siguran sam, dragi čitatelji, da svatko od vas preferira određeni instrument; netko gitaru, netko bas, netko bubnjeve. Ja osobno obožavam dva: saksofon i Hammond orgulje. Na ovaj drugi navukao me Gregg Rolie iz prve postave Santane, naravno pokojni Keith Emerson i bez ikakve dileme Tihomir Pop Asanović. A tu navlakušu treba smjestiti puno godina unatrag kada je na terasi splitskog Dalmacijavina u ljetnim mjesecima sa grupom The Generals na svom Hammondu stvarao bravurozne solaže u obradama tada poznatih hitova.

E da, za one slabije informirane Asanović (inače rođen u Skopju) bio je član statusnih Timeovaca, smatran je jednim od najboljih europskih jazz glazbenika. A ne spomenuti eponimne albume „Majko zemljo“ i „Pop“ bio bi neoprostivi grijeh.

I onda stanka koja se protegla na dugih 40 godina, nisam siguran je li i ako je ikada Tihomir kazao „I' ll be back“, na njegov povratak isplatilo se čekati, napokon je svjetlo dana ugledao novi album naziva „Povratak prvoj ljubavi“.

Osim „standarde“ postave - Davor Črnigoj na basu, Jani Moder na el.gitari, David Morgan na bubnjevima, Sabrina Hebiri vokal - Tihomir je reaktivirao pomalo zaboravljenu legiju starih mačora, eminentnih glazbenika od kojih su neki svoj peakove imali u bivšoj državi. Sljedeća imena čak i prosječnom konzumentu rock glazbe ne bi trebala biti nepoznata: Janez Bončina (kolega iz bendova September i The Generals), Vedran Božić (Time), Radomir Mihajlović – Točak (Smak), Dragan Jelić (nisam sasvim siguran je li to jedan od braće iz YU grupe).

„Starcima“ koji očito još nisu prolupali pridružuju se i aktualna imena domaće glazbene scene: Saša Antić (TBF) u otvarajućoj funky „Femme Fatale“; Aki Rahimovski u „Domovino moja“, kao i poznati izraelski jazz glazbenik Amir Gwirtzman sa svojim doprinosom na flauti.

Dakle, mnogo legendi na jednom mjestu zasigurno obećavaju u najmanju ruku odličnu svirku koja bi po Tihomirovm defaultu trebala biti obojena jazz/funky notama.

Njihova suradnja odvija se s lakoćom, uigrano, bez nepotrebnog nadmetanja, glatko, što je uostalom i očekivano. Ukusne gitarske minijature Vedrana Božića i Radomira Mihajlovića-Točka podržane su čvrstom i nenametljivom linijom bas gitare i bubnjeva, a Asanovićeve klavijature kao da stavljaju šlag na ovaj ukusan uradak.

Sadržaj albuma ima svoju glavu i rep, svoje zakonitosti određene formatom fusion jazza ili funka, a to onda podrazumijeva odličnu svirku nakon koje izlaziš sa štitom, a ne na njemu. Svirka je to u kojoj nećemo čuti samo 2-3 akorda na bas gitari, svirka u kojoj bubnjaru koža na snareu nije izlizana na istom mjestu. Ovo je evokacija, svjedodžba koju su s odličnim uspjehom položili ovi vrsni glazbenici.

Za razliku od svog prezimenjaka Aljoše koji je znalački znao svojim protivnicima uvaljivati laktove, Tihomir Pop Asanović nam je ovog puta znalački „uvalio“ sasvim zabavnu, pomalo arhaičnu, odlično odsviranu matricu prepoznatljivog i konzistentnog sadržaja zbog kojeg bi stariji poklonici i zaljubljenici u rock mogli lamentirati u stilu „sjećaš li se kako se prije dobro sviralo“, dok bi se iznad glava onih mlađih odraslih na MTV „uspješnicama“ mogli naći stripovski oblačići sa puno upitnika, ali bi se zato stvarnim poznavateljima dobre glazbe, bez obzira na dob na licima nakon pomne konzumacije ovog albuma mogao razvući zadovoljan osmijeh.

Inače, osim „Domovino moja“ s albuma „Majko zemljo“ ostatak materijala je originalni autorski rad Tihomira Asanovića.

Zanimljivo je istaknuti što je bio povod stvaranja ovog albuma. Naime, stari Asanovićev prijatelj Nenad Čanak je imao kolekciju Hammond orgulja, rado je Tihomiru posudio jedan primjerak uz uvjet da se isti iskoristi u stvaranju novog materijala. I bi svjetlo.

Nakon opetovanog užitka slušanja ovog albuma, sam naslov itekako je znakovit, koliko i očit.

Đorđe Škarica

Hits 864

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42