facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Srpanj 2016
Format Albumi
Vrsta Jazz-funk / Contemporary Pop/Rock / Vocal Jazz / Crossover Jazz
Dodano Četvrtak, 11 Listopad 2018
Žanr Jazz
Length 58:51
Broj diskova 1
Edition date Srpanj 2016
Država SAD
Etiketa Membran / Quest
Tags Jacob Collier

Review

Što je potrebno napraviti da funk/jazz kojeg izvodiš samo  svojim glasom i uz klavirsku pratnju ne zvuči profanirano, otrcano -  naprotiv , nadasve zanimljivo i svježe?

Ništa, osim ako se ne zoveš Jacob Collier. Potvrdu ove moje, možda nekima smione tvrdnje možete s lakoćom pronaći na Youtubeu ako uz njegovo ime otipkate Michael Jacksonovu „Don't Stop 'till You Get Enough“.

Je li se pojavila nova blistava  zvijezda na ionako zvijezdama prenatrpanom glazbenom nebu? Obzirom da ima samo 24 godine, da je multiinstrumentalist koji svira klavir, razne klavijature, bas, bubnjeve, gitaru, mandolinu, ukulele, te da pri tome ima zaista odličan vokal; obzirom da je već dobio dvije Grammy nagrade za aranžmane na kompozicijama „Flinstones“ (nemojte se odmah nasmijati na naslov, najprije je počujte) i „You And I“ , inače obje zastupljene na njegovom prvijencu „In My Room“ izdanom 2016. godine, moje pitanje itekako drži vodu.

U prilog tome ide i nepobitna činjenica da je Jacob bio „vanjski suradnik“ grupi također vanserijskih, mladih jazz glazbenika čije fantazije, instrumentalne kao  i vokalne nadilaze uobičajenu  arhitekturu kompozicija. Ako ste iz ovih riječi prepoznali bend, grupu, sektu zvanu Snarky  Puppy onda ste zaista na dobroj stazi koja će vas s lakoćom odvesti na neočekivana mjesta.   

A to nije sve, ovaj mladić kao da je došao s drugog svijeta, unoseći u poznatu glazbenu galaksiju ludu i rijetko viđenu kombinaciju jazza, soula, folka, funka, gospela, a cappella pjevanja kroz svoje aranžmane, harmonije, kroz svoju preciznost u sviranju i osjećajem za lijepo. Njegova genijalnost osim činjenice da na svom albumu svira SVE instrumente ide tako daleko da ga neki već proglašavaju novim Mozartom.

Rijetko tko je u njegovoj životnoj dobi stvorio pravi alkemičarski Atanor – mjesto na kojima se odigravaju neviđene transmutacije, taljenje i miješanje svih mogućih glazbenih pretvorbi.

Sam naziv albuma „In My Room“ sugerira da mu je to njegovo prirodno stanište u kojem je potrošio puno vremena, ljubavi  za uglazbljivanje sve te instrumentacije. Soba kao mjesto za stvaranje posebne glazbe koja samo potvrđuje tvrdnju da su glazbene boje, njeni tonovi, ritmovi, melodije, različita glazbala samo jedno od mogućnosti povezivanja s puninom kozmičkog života. Neki kažu da je kozmos samo jedan veličanstveni koncert, a tu tvrdnju u potpunosti oslikava njegov prvijenac.

Mene je oborio već na prvom slušanju, kao da je tom prilikom injektirana ovisnost za opetovanim slušanjem ovog bisera.

Njegovi aranžmani ostvareni su dobrim dijelom multitrack snimanjem, raznim loop pedalama, vocoderom koji mu pomaže da svoje glasovne harmonije transferira na klavijature ostvarujući pri tome nezamislive atmosfere.

Opravdano je pitanje je li rođen novi Mesija čiji će rad biti putokaz, pa i podstrek mladim glazbenicima u skretanju sa užasnih (blago rečeno) trendovskih besmislica. Prema trenutno ponuđenim vizijama, siguran sam da ulazi u najuži izbor za takav status.

Poslušajte samo harmonijski prebogatu uvodnu „Hideaway“, poslušajte aranžman za „Flinstones“ koji je tu dječju pjesmicu pretvorio u pravog labuda, pa zatim „Saviour“ kombinaciju Herbie Hancocka i Jamiroquaija, nadasve očaravajuću „Hajangu“ i tako redom do samog kraja, pa opet na početak.

Što reći na kraju?

Želim Jacobu Collieru u budućnosti još veću i plodonosniju suradnju sa Jacobom Collierom. Na zadovoljstvo i sreću svih ljubitelja dobre glazbe.

Đorđe Škarica

Hits 231

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42