facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Pad Sistema


Bookmark

Data

Released Lipanj 2014
Format Albumi
Vrsta / Hip-hop
Dodano Srijeda, 11 Veljača 2015
Žanr Hip-Hop
Broj diskova 2
Edition date Lipanj 2014
Država Hrvatska
Etiketa Aquarius Records
Catalog Number CD 514-14
Edition details Produkcija: General Woo i Sett
Tags General Woo Aquarius Records

Review

Srđan Ćuk aka General Woo objavio je novi, dvostruki album, pod nazivom Pad sistema, 17. lipnja ove godine. Ravničarsko dijete s brdovitog Balkana, kako sam sebe naziva u prvoj stvari Vukovarac je popizdio, na isti dan odrađuje promociju albuma u već kultnoj emisiji Blackout Radija 808 i to je tek početak priče o zadnjem i definitivno najzrelijem albumu pionira hrvatskog hip-hopa.

Dvadeset je godina već kako Ćuk javno baca rime, što kao član već antologijskog dvojca Tram 11, što samostalno. Njegov put započeo je ranih devedesetih kada se spletom ratnih okolnosti kao tinejdžer iz rodnog Vukovara seli u hrvatsku metropolu. U Zagrebu zajedno s Nenadom Šimunom aka. Targetom osniva već spomenutu jedanaesticu, a hrvatski hip-hop zadužuje svevremenskom rep himnom Hrvatski Velikani. Target i Woo su iznimno snažne individue štok uslijed različitih poimanja hip-hopak dovodi do raspada dvojca, a Srđan kreće u solo vode. Njegov početak samostalnog rada obilježava pomalo otužni bijeg u komercijalu, vrludanje, autorska nesigurnost i štampanje laganih bengalica. Skoro pola dekade kasnije ipak mijenja pravac i vraća se onom u čemu je najbolji, angažiranoj lirici. Taj come back sam dočekao kao manu s neba 2011., kada Vukovarac objavljuje svoj predzadnji album Verbalni delikt.

Do utorka, 17. lipnja 2014. godine upravo je
 Verbalni delikt držao primat kao vrhunac Generalovog autorskog rada, no s Padom sistema Woo ne samo da je ponovio uspjeh već se definitivno etablirao kao doajen hrvatskog repa.

Upravo je zanimljivo, čak pomalo i gušt recenzirati ovakav album u vrijeme kada Hrvatska već šestu godinu probavlja recesiju, kada se kolone nezaposlenih drži za gladne stomake, a zemlja je već poslovično polarizirana i ako se na brzinu želiš s nekim zakačiti samo se dotakni politike ili nogometa. SoundGuardian definitivno nije dnevnopolitički portal, no odvojiti
 Pad sistemaod dnevnih, a i političkih zbivanja je nemoguća misija. To nije pokušavao ni sam Woo, dapače ine događaje je prigrlio kao nepresušno vrelo inspiracije.

U samom startu, na već spomenutoj Vukovarac je popizdio, određen je smjer albuma. Postaje očigledno da će album proteći u dimu kanabisa. Konzumaciju General zdušno zagovara i to na vrlo osebujan način stihovima: Mnoge puca glupost pa mnogima puca glava al ne bi im pucala da ih puca dobra trava. Marihuana je definitivno jedna od niti vodilja cijele priče ispričane na dva CD-a jer se upravo na prvom nalazi himna tom u nas još uvijek slatkom grijehu naziva Rolaj. Uz maštoviti tekst, savršeni bit i predobar hook, Rolaj definitivno ima kredit da postane prvorazredni ljetni hit. Rolaj samnom moja pluća čisti trava, progovara aktivist za legalizaciju marihuane u Republici Hrvatskoj. U ovom tekstu neću iznositi vlastite stavove u vezi marihuane, no uz sve crne brojke vezane uz mlade i konzumaciju alkohola u našoj zemlji, čovjek se stvarno zapita da li je kanabis toliko zlo?

Uz oblak dima koji obavija album provlači se i tužna socijalna svakodnevnica po meni najbolje opisana u sjetnoj vukovarskoj kronici naziva
 Još uvijek. Još uvijek!!! sjede mi pijanci ispred zgrade u ogledalu života gledam rekvijem za mlade, progovara Woo. Uz Vidim zvijezdice, četvrtu stvar na prvom disku, taj depresivni dnevnik hrvatske današnjice čini vrhunac Generalovog liričnog umijeća i stavlja pačat na tvrdnju da se Vukovarac najbolje snalazi u socijalnim temama. Svoj bunt i aktivizam Ćuk nadalje ističe na devetoj stvari prvoga CD-a naziva Zlatno ne (bojkotiram), dok se tako socijalno obojen prvi dio albuma savršeno zaokružuje petnaestom, Sve ove godine i perfektnim refrenom: Sve ove godine kao slike poderane skupljamo komadiće grizemo kad nas rane …sve ove godine čekam nova jutra sanjajući djecu kako žive bolje sutra.

Drugi CD Woo je više posvetio općenito hip-hopu, a započinje ga zanimljivim
hommageomjednostavnog naziva 20. Svojih dvadeset godina pri vrhu Srđan Ćuk potpisuje stihovima: Ovo nije više faza mladost ludost puberteta nije furka pop kulture ubrzanog svijeta. Imam staža ko sijedih lik iz prošlog stoljeća prvog koljena jedan od vođa hiphop proljeća. Svoju odu originalnom repu nastavlja kroz drugu stvar, drugog diska naziva Boom Bap. Produkcijski zaista dotjerana u stilu old skula, pucketanje vinila, sempl, fenomenalno.

Na drugom dijelu albuma je i većina suradnji koje se nalaze na
 Padu sistema. Dok na prvom CD-u imamo Setta i hrvatsku R&B divu Ivanu Kindl, u drugoj polovici možemo nabrojati imena: Ajs Nigrutin, Stoka, Kandžija, Suicide, Toxara, Sunny Sun, Mc Rima, Karizmatik, Doki Dok, 3ki Stil, Brka... Stoka uzvraća za gostovanje Generala na njegovom albumu i to čini na Repam dok ne krepam, gdje se on i Woo obračunavaju, u maniri stare škole, s nedoraslim reperima koji su se drznuli popeti na binu. Meni osobno jako zanimljiv lik, srpski reper Ajs Nigrutin član najpoznatije srpske hip-hop skupine Bad Copy društvo je na totalno spaljenoj alegoriji Jazo. Crazy beat, maštovita rima, jednostavno to je Ajsov potpis. Ritam kada lupi i MC, deseta i jedanaesta stvar drugog dijela albuma, uz posvetu Generalovom načinu zarađivanja za kruh polako cijelu priču privode kraju. Sam kraj drugog CD-a, ali i cjelokupnog Pada sistema, Woo je odradio u maniri pravog pravcatog majstora ceremonije ugostivši sve na jednoj, jedinoj Likvidaciji.

Album je definitivno došao do kraja, no volio bih spomenuti čisto nekoliko tehnikalija vezanih za sam album. Spomenuta
 Rolaj je prvi singl s albuma, navodim ponovo, stvar će se definitivno vrtiti ovog ljeta, ali isto tako ima veliki potencijal da postane i službena himna hrvatskih ljubitelja Cannabisa sative. Produkciju su zajednički odradili Woo i kolega mu Sett dok tekstove potpisuje sam Woo. Album je sniman u Ghetto Mast studiju dok je masteriran u mašineriji Morris studija. Naveo sam već da je promocija albuma odrađena u prostorijama Radija 808, no smetnuo sam spomenuti da je u emisiji osim Generala sudjelovao i Dirty Hairy.

Svakako smatram da za dvadesetak godina postojanja na hrvatskoj hip-hop Srđan Ćuk aka. General Woo nije mogao zabilježiti bolji zgoditak od dvostrukog albuma
 Pad sistema. Ja ću, za tih dvadeset godina mahom kvalitetnog hip-hopa napisati samo: Salut!

Goran Božić

Hits 764
Verbalni delikt « Verbalni delikt General Woo Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42