facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Emir Hot & Davor Erceg

Bookmark

Data

Released Srpanj 2018
Format Albumi
Vrsta Etno
Dodano Petak, 06 Srpanj 2018
Žanr Pop-Rock
Broj diskova 1
Edition date Srpanj 2018
Država Bosna i Hercegovina / Hrvatska
Etiketa Samostalno izdanje
Edition details Producent: Dado Marušić
Tags Emir Hot Davor Erceg

Review

Može glazbenik s prostora bivše države napustiti svoje podneblje, ali etno glazbeni korijeni s tih prostora sasvim sigurno nikada neće napustiti glazbenika. Dokazao je to suvereno maestro Vlatko Stefanovski u svojim nenadmašnim obradama makedonskog melosa („Aber dojde Donke“, „Jovano Jovanke“, „Kalajđisko oro“). Dokazao je to, doduše u skromnijem obujmu, svojim lirskim konotacijama na dalmatinske mirise i kolure i Gibonni („Projdi vilo“, „Tempera“).

Tom eminentnom krugu vrsnih umjetnika pridružio se i „prvi gitarist“ naših bosansko-hercegovačkih susjeda, Emir Hot, nepatvoreni roker u duši koji se i ranije iskušavao u obradama „Bugarskog ora“ te također „Jovano Jovanke“. Emir je ujedno i veliki emotivac, s obzirom da nije ostao imun na iskazivanje urbi et orbi reprezentativnog primjerka bosanske etno glazbe – sevdaha. Naznake tog opredjeljenja nalazimo i na Emirovom prvom albumu indikativnog naziva „Sevdah metal“, na kojemu se u tragovima može osjetiti ta centralna etno žica zaogrnuta, kako sam naziv kaže, metal žesticama.

Jedan od najplastičnijih sinonima za sevdah je „crna žuč“. Specifičan je to crno-bijeli svijet isprepletenih vrijednosti u kojima se po životnim stazama uporno izmjenjuju sjeta, tragedija, patnja, ljubav, melankolija, ali i izvorna radost. Dominira boja kazne ili konačnog gubitka, prigušena boja smrti ili neuzvraćene ljubavi, vječna igra dana i noći, sreće i tuge, propuštenih i iskorištenih situacija. Ukratko, glazba koja ne ostavlja mjesta ravnodušnosti ili nezainteresiranosti i koja šalje direktne poruke u dušu.

Uz Emirovu  akustičnu gitaru, ugođaj sjetne atmosfere nadopunio je i Davor Erceg, bivši vokal dubrovačkih grupa Crna Udovica i Atlantida, svojim sugestivnim vokalom u gotovo savršenom spoju s Emirovom pjevajućom, elegičnom gitarom u dočaravanju jednog sasvim specifičnog  glazbeno–lirskog svijeta. Jedna od prepoznatljivih oznaka sevdaha je linearnost, pa tako ni na ovom uratku nećemo pronaći nikakvu emocionalnu Gaussovu krivulju.

Ova suradnja, možda na prvi pogled čudna s obzirom na glazbeni background obojice, stara je njihova želja koja je rezultirala obradom nekih poznatijih, a nekih manje poznatih sevdalinki snimanih u Dubrovniku i Splitu u studiju Deva kod Dade Marušića.

Činjenica je da ova suradnja nema zajednički nazivnik, nema ime. Na Youtubeu možete pronaći sav zastupljeni materijal, kao zbir pjesama bez imena albuma, kojeg možemo nazvati i bezimeni.

Emir se opetovano dokazao kao svestrani gitarist, jer kako on kaže za sebe: „Svirao sam sve, od sevdaha do Bacha.“

S obzirom da je to dokazano poznat materijal, nema smisla nizati uobičajene opaske koje su sveprisutne prilikom recenzija; ovome materijalu treba pristupiti otvorena srca, bez posebnih očekivanja i naprosto uživati dočaravajući sebi jedan koliko realan, toliko i imaginaran svijet.

 

Đorđe Škarica

Hits 626
Beyond Rock « Beyond Rock Emir Hot Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42