A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | Intro | 0:20 | ||||
2 | Black Eyes | 3:04 | ||||
3 | Somewhere Over The Rainbow (Dialogue) | 0:42 | ||||
4 | Fabulous French (Dialogue) | 0:20 | ||||
5 | La Vie En Rose | 3:00 | ||||
6 | I'll Wait For You (Dialogue) | 0:19 | ||||
7 | Maybe It's Time | 2:40 | ||||
8 | Parking Lot (Dialogue) | 0:31 | ||||
9 | Out Of Time | 2:53 | ||||
10 | Alibi | 3:03 | ||||
11 | Trust Me (Dialogue) | 0:32 | ||||
12 | Shallow | 3:36 | ||||
13 | First Stop, Arizona (Dialogue) | 0:11 | ||||
14 | Music To My Eyes | 3:19 | ||||
15 | Diggin' My Grave | 3:57 | ||||
16 | I Love You (Dialogue) | 0:19 | ||||
17 | Always Remember Us This Way | 3:30 | ||||
18 | Unbelievable (Dialogue) | 0:29 | ||||
19 | How Do You Hear It? (Dialogue) | 0:15 | ||||
20 | Look What I Found | 2:55 | ||||
21 | Memphis (Dialogue) | 0:24 | ||||
22 | Heal Me | 3:17 | ||||
23 | I Don't Know What Love Is | 2:57 | ||||
24 | Vows (Dialogue) | 0:18 | ||||
25 | Is That Alright? | 3:11 | ||||
26 | SNL (Dialogue) | 0:13 | ||||
27 | Why Did You Do That? | 3:05 | ||||
28 | Hair Body Face | 3:23 | ||||
29 | Scene 98 (Dialogue) | 0:35 | ||||
30 | Before I Cry | 4:19 | ||||
31 | Too Far Gone | 1:26 | ||||
32 | Twelve Notes (Dialogue) | 1:04 | ||||
33 | I'll Never Love Again (Film Version) | 4:41 | ||||
34 | I'll Never Love Again (Extended Version) | 5:28 |
„A Star Is Born“, kako film, tako i soundtrack isprva donosi nekoliko velikih iznenađenja na koja se postupno priviknete. Kao prvo, znali smo da Bradley Cooper zna glumiti, ali nismo znali da zna svirati i pjevati i kao drugo, znali smo da je Lady Gaga pop zvijezda svjetskog kalibra, ali nismo znali da zna glumiti, a iskreno, možda nismo znali ni da može toliko dobro pjevati. Vrte mi se po glavi „Poker Face“ i slični singlovi kojima se proslavila i ne može se reći da u njima baš dolaze do izražaja njezine pjevačke sposobnosti – možda nikad dosad nisu ni toliko došle do izražaja kao što je to slučaj na „A Star Is Born“. Iznenađenje treće, soundtrack obiluje zaista neočekivano dobrim pjesmama.
Osim što su sve otpjevali, Lady Gaga i Bradley Cooper sudjelovali su i u pisanju pjesama, posebno Gaga. No, iza njih stoji i cijela armija velikana američke songwriterske scene iz sjene, kao što je Lukas Nelson, sin još slavnijeg Willieja Nelsona, poznat po svom bendu Promise of the Real i suradnji s Neil Youngom, kako na nekim njegovim albumima, tako i po tome što su njegov prateći bend na turnejama. Tu je i velika zvijezda americane, Jason Isbell, dobitnik četiri Grammy nagrade, zatim poznati producent Mark Ronson, dobitnik čak sedam Grammy nagrada, koji je već prethodno surađivao s Lady Gagom, te Diane Warren, odgovorna za hitove kao što su „Because You Loved Me“ Celine Dion, „How Do I Live“ LeAnn Rimes, „I Don't Wanna Miss a Thing“ Aerosmitha i „Un-Break My Heart“ Toni Braxton. Jasno je da je soundtrack napravljen s puno teške artiljerije i puno nagrada na umu. Ipak, to što je zamišljen kao kolekcija pjesama koja puca na Oscare i Grammyje u filmskim kategorijama, ne umanjuje njegov utisak i emocionalni učinak na slušatelja. „A Star Is Born“ otvara nekoliko solo brojeva Bradleya Coopera, čiji je Jackson Maine zamišljen kao rock zvijezda staroga kova, pa se stilski kreću negdje u okvirima klasičnih mješavina hard rocka, bluesa, countryja i americane. Tako su tu žestoke „Black Eyes“ i „Alibi“ koje ga dobro predstavljaju u tom svjetlu, ogromnim riffovima i potrošenim, gotovo promuklim vokalom koji tek sugerira očajnu situaciju u kojoj se nalazi njegov lik, suočen s dugogodišnjom ovisnošću o alkoholu i drogama, ali posebno sjaji u laganoj, akustičnoj, countryjem ispranoj „Maybe It's Time“. Tada na scenu stupa Lady Gaga u prvom od njihovih dueta koji će uslijediti, emocionalno golemoj „Shallow“, koja je upravo zasluženo zaradila Oscara kao jedan od najvećih hitova godine i o kojoj je već toliko napisano da je gotovo nemoguće izmisliti nešto novo. „Shallow“ se savršeno poklapa s filmskim izlaskom iz sjene Gagine Ally, čija je vokalna izvedba ovdje toliko jaka da nam je svima savršeno jasno tko će uskoro postati nova zvijezda. Da Gaga to već nije, ovom pjesmom i ovim soundtrackom uspjelo bi joj to bez ikakvih problema. Cooper i Gaga oživljavaju kemiju s ekrana i u country baladi „Music To My Eyes“, kao i u nešto žešćoj, međusobno optužujućoj „Diggin' My Grave“. To je ujedno i trenutak kad Lady Gaga potpuno preuzima kormilo, kako u filmu kao sada samostalna singer-songwriterica s iznimnim talentom, tako i na soundtracku – ploča od toga trenutka pripada samo njoj. „Always Remember Us This Way“ još je jedna ogromna balada koja će se pamtiti, a zatim slijede trenuci u kojima je Ally zamišljena kao pop/r&b zvijezda u usponu, pa se stoga “Heal Me“, „Why Did You Do That?“, „Hair Body Face“ i „Before I Cry“ naslanjaju upravo na tu ideju. U svima Lady Gaga donosi snažne izvedbe kojima ovaj soundtrack obiluje, kao možda najbolji trenutak njezine dosadašnje karijere. Sve zatvara još jedna srcedrapateljna, predivna balada „I'll Never Love Again“, za koju vam treba hrpa papirnatih rupčića, kako na filmu, tako i tijekom preslušavanja, posebno kad se pred sam kraj prebaci u intimnu, akustičnu atmosferu u kojoj Cooper pjeva Gagi svoje posljednje, oproštajne stihove.
Svaki soundtrack, pa tako i ovaj, neraskidivo je povezan uz film koji prati, što može istovremeno biti i sretna i nesretna okolnost. Moram priznati da me sam film pomalo razočarao, iako Cooperove i Gagine stelarne izvedbe nisu, više je stvar u uvjerljivosti i dubini samog scenarija, dok je soundtrack, s druge strane, čista refleksija njihovih za Oscar nominiranih glumačkih pothvata – zasigurno je jedna od najuvjerljivijih takvih ploča zadnjih godina, s mnoštvom trenutaka za pamćenje. Iako možda stilski nije toliko u trendu, to toliko nije ni važno - ionako na sebi nosi sloj one bezvremenske patine. Ono što pomalo kvari ugođaj i ritam jesu isječci s dijalozima na kojima se inzistira kroz cijelu ploču, koji s jedne strane možda čvršće povezuju pjesme s filmskom pričom, ali su u krajnjoj liniji suvišni i iritantni, zauzimaju zaista previše prostora i uopće nisu dobra ideja. Ima i taj problem svoje rješenje – jednostavno ih izbrišite s playliste i uživajte. Naklon Bradleyu Cooperu, a posebno veliki naklon Gagi.
Danaja Glavičić
« Joanne | Lady Gaga Albumi Kronologija |