facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Studeni 2011
Format Albumi
Vrsta Pop / Akustika / Electronic / Jazz-Pop
Dodano Srijeda, 07 Ožujak 2012
Žanr Pop-Rock
Broj diskova 1
Edition date Studeni 2011
Država Hrvatska
Etiketa Menart
Edition details Datum objave: 17.11.2011. Produkcija: Edi Cukerić i Vedran Križan. Snimano: 2009.-2011.
Tags

Review

Čekali smo, čekali i prije kojih mjesec dana, napokon dočekali. Dvije godine trebalo je Vedranu Križanu i Borisu Štoku da sve što su zamislili snime i objave na nosaču zvuka. Razlog čekanju jest snimanje u nekoliko studija i veliki broj gostujućih glazbenika koji su svoj trag ostavili na novom albumu riječkog dua Manofon, naslovljenom kratko i jasno «2».

I prije no što je ugledao svjetlo dana, pjevač Quasarra i klavijaturist Fiumensa za svoje novo djelo znali su reći kako su na njemu više eksperimentirali. Jesu li nas prevarili? Nisu. I dok je njihov prvijenac TV Um bila pop-ploča s nešto više elektronike i gitara, na drugom studijskom albumu Križan i Štok odlučili su se poigrati sa stilovima pa su tako u svoj glazbeni lonac «potrpali» pop, jazz pop, elektroniku i akustiku. Želja da naprave odmak od prvog studijskog albuma nije se očitovala samo u miješanju stilova već i u broju suradnika i gostiju-pjevača. Osim Štoka na «dvojci» su zapjevali Zoran Predin, Gabrijela Jelenić iz Nole, Marko Tolja i E.N.I., zasvirali su između ostalih, klavirist Zvjezdan Ružić, bubnjar Branimir Gazdik, gitarist Nenad Sinkauz, puhači Boris Mohorić, Tonči Trinajstić i Marijan Orešković, gudači Maja, Nataša i Vid Veljak, Igor Kljujić pozabavio se slap basom, a glavni instrumenti Davora Tomića i Davora Milovana Bilog bile su udaraljke.

Impresivnoj listi tu nije kraj – glazbenu šarolikost upotpunjuju dosadašnji suradnici dua Alen Tibljaš, Henry Radanović, Vlado Simčić Vava, Ivan Pešut i Neno Belan! Kad imate ove podatke crno na bijelo, jasno je da je svatko od navedenih morao imati nekog upliva i utjecaja na konačni zvuk albuma koji je, kada se sve zbroji, bolji od prethodnika, ali i prepoznatljiva manofonskog rukopisa. To doduše, ne znači da album nema minusa. U silnoj želji da naprave korak više, da budu bolji i raznovrsniji, Križan i Štok ipak su se preračunali. Iako se gostujućim vokalima i instrumentalistima nema što prigovoriti jer je sve otpjevano i odsvirano velikom rafiniranošću i preciznošću i sa puno emocija, gostovanja Predina, Jelenić i Tolje čini se suvišnima. Bolje rečeno, pjesme u kojima je ovo troje stalo za mikrofon same su po sebi lijepi i uhu ugodni akustični pop-jazz komadi, međutim, na ovaj album kao da su pomalo zalutali. S obzirom na to da svatko od navedenih izvođača njeguje svoj stil, da su aranžmani za njih napravljeni i da mikrofon nisu dijelili sa Štokom, odjednom imate dojam kao da je «dvojka» skrenula s puta. Budući da su i pjesme gostiju nespretno poredane (idu jedna za drugom), eto problema.

No, dobro. Nakon pobrojanih minusa, red je i za pluseve. Od deset pjesama na kojima je producentski obol dao i Edi Cukerić kao najraznovrsnija istaknula se Tamo gdje si bila prije. Uz dobru i dinamičnu ritmičku podlogu, diskretnu slide-gitaru, vokale «enica», efekt delaya i atmosferični tonovi koji proizlaze iz Križanovih klavijatura, osobito su lijepi dio pjesme. Mjesto za skriti ima pak, vrlo dobre gitarske rifove, Ovaj put je mali komad ambijentalnog elektro-popa, a završna Život je san uz harmoniku Sandija Bratonje i glasove kvarteta E.N.I. podsjeća na Putokaze te je vjerojatno druga najzanimljivija na albumu 2.

Bojana Perhat

Hits 491

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42