facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Kolovoz 2017
Format Albumi
Vrsta Swing / Bop
Dodano Četvrtak, 05 Travanj 2018
Žanr Jazz
Broj diskova 1
Edition date Kolovoz 2017
Država SAD
Etiketa Capri Records
Edition details Datum objave: 18. kolovoza 2017. / Producent: Jeff Hamilton
Tags Katie Thiroux Capri Records

Review

''Off Beat'' tek je drugi album mlade basistice i pjevačice Katie Thiroux, no već je jasno da je riječ o velikom talentu, o kojem ćemo još mnogo čuti u budućnosti.

Njezin vrlo hvaljeni prvijenac ''Introducing Katie Thiroux'' iz 2015. g. postavio je visoka očekivanja, koja su dvije godine itekako ispunjena – ''Off Beat'' je potvrdio Katie Thiroux kao jazz zvijezdu u usponu.

Riječ je o odličnom mainstream jazzu, kojim se karizmatična Katie Thiroux predstavlja kao basistica, skladateljica i pjevačica – i u sve tri uloge snašla se sjajno. Za suradnike je odabrala jednako vrsne instrumentaliste: Justina Kauflina na klaviru (kojeg smo relativno nedavno gledali u Zagrebu u jazz ciklusu HDS-a), saksofonista Rogera Neumanna, klarinetista i saksofonista Kena Peplowskog te bubnjara Matta Witeka. Tracklista je fini miks vokalnih i instrumentalnih stvari, standarda i manje poznatih kompozicija te pokojeg originala. Katien forte je definitivno sviranje basa, no i njezine ekspresivne vokalize plijene pažnju i posebno je kao vokalistica napredovala od svog prvijenca. Album otvara naslovna ''Off Beat'', manje poznata pjesma iz repertoara dive cool jazza June Christie, a tu su još ''Some Cats Know'' (najpoznatija u izvedbi Peggy Lee), ''When the Wind Was Green'' – još jedan raritet, ovaj put iz repertoara Franka Sinatre, ujedno jedna od najljepših izvedbi na albumu, u kojoj Katie Thiroux pjeva samo uz pratnju basa i sanjivog klarineta Kena Peplowskog. Neobično fraziranje i liričan, minimalistički aranžman daju ovoj prekrasnoj baladi novo ruho. Kao pjevačica, Katie Thiroux jednako je dojmljiva u swingerskim, scat brojevima kao što su ''Ray's Idea'', te u nježnim, liričnim baladama poput ''Why Did I Choose You'' – na kojoj privremeno odlaže bas, a ističe se Kauflinova rafinirana pratnja na klaviru. No biser albuma je definitivno izvanredna ''Willow Weep For Me'', također u minimalističkom aranžmanu, na kojoj pjeva i svira bas - koji je sad maksimalno došao do izražaja bez okruženja drugih instrumenata. Treba još istaknuti i Katien original ''Slow Dance With Me'' te ''Happy Reunion'' Dukea Ellingtona, na kojoj briljiraju Peplowski i Neumann.

Inače, Katie Thiroux dolazi iz glazbene obitelji, počela je učiti violinu s 4 godine, a s 8 godina prešla je na bas. Paralelno je istraživala klasično i jazz pjevanje, a jazzu su je posebno privukli rani albumi Lionela Hamptona. U vrlo ranoj dobi, već s 12 godina, počela je učiti jazz pjevanje kod Tierney Sutton, jedne od najboljih američkih jazz pjevačica. Na basu joj je mentor bio John Clayton. Studirala je na prestižnom Berkleeju, gdje je nastupala s Branfordom Marsalisom. Zanimljivo je spomenuti da je legendarni Quincy Jones pozvao Katie na dvomjesečnu rezidenciju u njegov Q's Bar, u sklopu luksuznog hotela Palazzo Versace u Dubaiju.

Riječ je o glazbenici koji se ne diči samo tehničkom virtuoznošću, već i zaraznom izvedbenom energijom, sjajno pogođenim omjerom melodioznosti i čvrste ritmičke strukture (dostojna je nasljednica tradicije majstora poput Raya Browna i Johna Claytona), te smislom za balansiranje između svojih nekoliko talenata. Ovo je suvremeni jazz koji se zahvalno napaja na bogatoj prošlosti jazza i odiše sviračkim poletom i pasioniranošću, pred kojim je teško ostati ravnodušan.

 

Mirna Marić

Hits 753

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42