Izvještaji

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

7

Kraljica sevdaha Amira Medunjanin rasprodala je dva datuma u Velikoj dvorani V. Lisinskog, i to mjesecima unaprijed - nedjelju 14. travnja i utorak 16. travnja, na kojima je prvenstveno predstavila svoj zadnji, vrlo hvaljeni album "Ascending", ali i dala presjek karijere.

2

Nastupila je s bendom sastavljenom od starih suradnika: gitaristom Antom Gelom, koji je napisao sjajne aranžmane, pijanistom i aranžerom Bojanom Zulfirkapašićem, te kontrabasistom Zvonimirom Šestakom, koji poput Bojana Zulfirkapašića dolazi iz jazz backgrounda. Tu je bio i gudački ansambl sastavljen isključivo od dama – što je Amira komentirala u feminističkom duhu, kao neku vrstu "otpora" patrijarhalnim, mačističkim testovima sevdalinki, u kojima žene obično pate, a muškarci ih ostavljaju, kao npr. u Moj Dilbere, koju je i izvela na koncertu. Nastup je otvorila jednom prilično starom pjesmom – "U đul bašči", s ranog albuma Rosa. S novog albuma čuli smo "Oj, meglica" koju je Vladimir Kočiš Zec napisao za Amirin novi album, na međimurskom jeziku (pa joj je trebao, kaže, rječnik da sve shvati) – Amira, duhovita kao obično, pjesmu je predstavila kao Cave-ovsku, jer kad slušate melodiju, pomislite kako se "nešto fino" događa ako ne razumijete jezik, a tekst je zapravo brutalan. Bile su tu još "Pjevat ćemo šta nam srce zna", koju je za nju napisao Damir Imamović, prekrasni makedonski etno klasik Eleno Kerko, srcedrapajuće sevdalinke U Stambolu na Bosporu i Što te Nema (možda najtužnija od svih sevdalinki), međimurska Čula jesam da se dragi ženi duhovitog teksta u kojem se žena donekle opire viktimizaciji i nadmudri muškarca, te obrada Štulićeve "Ako znaš bilo što". Kad je došlo vrijeme za "kraj službenog dijela programa", Amira je duhovito rekla da nema smisla da svi siđu s pozornice pa se vraćaju na bis jer "Mnogo nas je, pa će potrajati" pa je bolje preskočiti formalnosti i nastaviti svirati.

3

Velikodušni "bis" uključivao je još jednu pjesmu s ranog albuma Rosa, prekrasnu, dirljivu baladu Kemala Montena Dušo Moja, te poletnu, gotovo "šlagersku" Ajde Jano (također obrađena na novom albumu Ascending).

5

Koncert je trajao nešto više od dva sata, a Amira se još jednom potvrdila kao sjajna i izuzetno profinjena interpretatorica sevdaha, koja s ukusom kombinira poštovanje prema tradiciji i moderne, kreativne aranžmane. Ante Gelo napisao je elaborirane, elegantne aranžmane za gudače, a Bojan Zulfirkapašić zaslužan je za uzbudljive jazzerske momente i neobične harmonije koji očuđuju ove poznate i mnogo puta čuvene pjesme. Amirina istančana i duboko proživljena vokalna intepretacija sugestivno prenosti srž tradicionalnog sevdaha, ali i širi njegove granice, pa ne čudi da njezin izričaj dira publiku diljem svijeta – njezina senzualna vizija sevdaha naprosto se otrgnula iz kulturno specifičnih okvira i preselila u univerzalno razumljivu sferu glazbene ljepote, rijetko koga ostavljajući ravnodušnim, pa i onaj dio publike koji nisu izvorni ljubitelji ili poznavatelji sevdaha. Tehnički besprijekorna i emotivno duboka izvedba, prekrasna boja glasa (koliko god se Amira šalila na svoj račun da teško postiže visoke tonove s ranih albuma), neki novi estetski dosezi (rijetki su umjetnici koji tako konzistentno razvijaju i unapređuju svoju glazbenu viziju) rezultirali su umjetnički vrhunskom i dirljivom glazbenom večeri.