Da će Detour održati svoj najveći koncert u karijeri 8.12. u Domu sportova znamo, znamo i to da će gosti biti Aljoša i Tonka iz grupe Pavel, Nipplepeople i Headoneast, znamo i dobitnike ulaznica za nagradnu igru, ali ono što ne znamo je kojih je to 7 presudnih albuma u životu Nenada Borgudana. E pa to sada mijenjamo jer nam je Nenad otkrio svoje glazbene favorite. Nakon što ih upoznamo više nas ništa ne spriječava da se sasvim spremni uputimo na koncertnu poslasticu prve polovice prosinca.
Cyndi Lauper - "She So Unusual" (1983.)
Duran Duran - "Seven And The Ragged Tiger" (1983.)
Dva albuma koja su izašla pred kraj 1983. Vjerujem da su kod nas došli koji mjesec kasnije. U to vrijeme imao sam 10 godina i dobio sam svoj prvi walkman preko rodbine iz Njemačke, i to razdoblje pamtim po tome što sam neprekidno vrtio ta dva albuma u svakoj prilici, čak i za vrijeme pikulanja i kokanja s frendovima oko zgrade.
Dorian Gray - "Sjaj u tami" (1983.)
Film - "Signali u noći" (1985.)
Albumi koje sam preslušavao u ranim teenagerskim godinama. Oba albuma imaju tamne omote i isto tako mračnu neoromantičarsku atmosferu i vrlo specifičnu liriku i interpretaciju. Mislim da su oba postavili dio temelja mog rada u glazbenom i tekstualnom smislu. I danas volim čuti pjesme s tih albuma.
Haustor - "Bolero" (1985.)
Album,koji sam otkrio s ulaskom Haustora u moj život, negdje ’87. Taj album mi je poprilično promijenio percepciju glazbe, kao i opcenito lirika i glazba Haustora koja je i dan danas moj autorski i slušateljski ideal.
Arsen Dedić - "Kino Sloboda" (1987.)
Album koji sam slušao u srednjoj školi, negdje oko ’90. S Arsenovim opusom sam se upoznao još od najranijih dana preko roditelja ali pravi interes i prva shvacanja sam doživio u toj svojoj prvoj „intelektualnoj“ fazi, negdje sa 16-17 godina kada sam počeo nositi crni kaput, piti kave i filozofirati o životu i umjetosti. Album vječne kvalitete, bezvremenski aktualan i dedićevski ozbiljan komad umjetnosti.
Red Hot Chili Peppers - "Blood Sugar Sex Magik" (1991.)
Faza mojih ranih 20-ih, divan album koji sam preslušao nebrojeno puta i pod čijim utjecajima sam pokušavao raditi glazbu u 90'. RHCP su mi uvijek bili i ostali jedan od dražih bendova.
EKV - "Netko nas posmatra" (1993.)
Meni možda najdraži album EKV-a iako sam svjestan moguce reakcije puritanaca jer ovaj album je dosta drugačiji od tipičnog EKV zvuka, na trenutke je akustičan ali to ne umanjuje njegovu težinu i dramatiku, dapače…po meni je to jedan od najtezih njihovih albuma kroz koji se cijelo vrijeme provlaci atmosfera skoroga kraja…svega.
Air - "Moon Safari" (1998.)
Zero 7 - "Simple Things" (2001.)
Feist - "Let It Die" (2004.)
Albumi koji pokrivaju razdoblje od šest godina. Od prijelaza stoljeća, kako su se pojavljivali intenzivno sam ih slusao, a volim ih poslušati i danas. Prekrasni sanjivi albumi pod čijim utjecajima sam napisao neke pjesme Yammata a kasnije i Detoura.