MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Svi 2015
Format Albumi
Vrsta Jazz-rock / Jazz Fusion
Dodano Petak, 19 Lipanj 2015
Žanr Jazz
Length 1:08:12
Broj diskova 1
Edition date Svi 2015
Država Njemačka
Etiketa Blackbird Music
Edition details objavljeno: 29.5.2015.
Tags Blackbird Music B3

Review

Jazz-rock, fusion, jazz, pa i free jazz... Mogu čak reći kako se svako malo rado vraćam ovim glazbenim žanrovima, na svoj šarmantan način uvijek pristupačnima, čak bih se usudio napisati, regenerativnima. I baš iz te "obitelji" dolazi album "Memories in Melodies", kojeg je 29. svibnja objavila njemačka izdavačka kuća Blackbird Music, da bi zaslugom njihova menadžera Robina Regnera dospio i u moje ruke.

Već od samih početnih tonova, album je toliko pristupačan, opuštajući i nenametljivo slušljiv da mi se čini kako već dugo nisam čuo ništa slično. Četveročlani bend čine klaviajturist i Hammond B3 orguljaš Andreas Hommelsheim, Lutz Halfter na bubnjevima, Christian Krauss na basu i Ron Spielman na gitari i kao pjevač, dok je album producirao Andreas Hommelsheim. Snimanje je obavljeno u Berlinu u studiju Blackbird Music, a miksanje je odradio John Whynot  u Bostonu.

Kao što je većini poznato, B3 je najpoznatija verzija legendarnih Hammond orgulja, a krasi ih njihov jedinstveni zvuk, dok su mogućnosti beskrajne. Za iskusnog berlinskog glazbenika i za ovaj  projekt nije bilo dileme – to je jednostavno njegov kreativni rad i fokus. Svojim producentskim sposobnostima Hommelsheim je pred sve nas iznio vrlo impresivan album. Naravno, nikako ne treba minorizirati i sudjelovanje ostalih glazbenika  jer svi zajedno razbijaju novi teren i istovremeno grade takvu glazbu kao da se radi o tinejdžerima. Rijetko se susreće takva energija, nadahnuće u radu i stvaranju glazbe, u kojoj nema kompromisa. Doista fascinantno iskustvo svih onih koji su poslušali "Memories in Melodies".

S druge pak strane, već više od 25 godina Hommelsheim uspješno radi na sinkronizaciji. Kao glazbeni direktor odgovoran je za sinkronizaciju poznatih  filmskih ostvarenja, poput   "Ljepotica i zvijer", "Pocahontas", "Zvonar crkve Notre Dame", "Fantom iz opere", "South Park: Film", "Ledeno doba 4" i "Epic". Surađivao je i s velikim Enniom Morriconeom, Andrewem Lloyd Webberom i Hansom Zimmerom, a bio je i  producent izvornog njemačkog soundtracka za film "Kralj lavova". Sva ta iskustva on znalački jednako nepogrešivo koristi i u pristupu glazbi njegovih idola crno bijelih dirki, poput Boba Jamesa, Chicka Corea, Georgea Dukea, Davea Grusina i Jeffa Lorbera. Na temelju svih tih koncentriranih energija, Hommelsheim i njegov bend razvijaju svoje ideje i time vas bacaju na koljena. Znalački spajati jazz, blues i rock  s imaginarnom snagom na način da tu poruku jednako prima publika u Europi, u kalifornijskom hotelskom baru ili na Lincoln Highway u New Yorku, ne može baš svatko. Dojmljiva ritam sekcija svojom unisonom funky svirkom čini doista idealnu ritam sekciju. Već je svojim prvim albumom "Back To My Roots" Hommelsheim dao do znanja da se na njega itekako mora računati.

Na ovom drugom albumu on i njegov bend odvoze vas na doista prekrasno glazbeno putovanje natrag u 70-e. Album pokazuje još jednom zašto je njihova glazba prvenstveno primamljiva samim glazbenicima i zašto se njome oduševljavaju kolege, a tek onda i publika. Ta istančana mješavina jazza i rocka na tako primamljiv, sofisticirani način odušeljava zapravo sve: sinkopirani bubnjevi, funky bas linije, inventivni gitarstički pasaži i svirka, te na kraju i klavijature koje sve to drže na okupu jamac su vrhunske zvučne slike.

Granice glazbene forme jasno su određene, a ključeve toga drže crno-bijele tipke legendarnih Hammond B3 orgulja. Nema nikakve sumnje da ih Hommelsheim koristi tako strasno. U gotovo 70 minuta nije bilo ni sekunde dosade ili nečeg sličnog, a vrijeme mi je doslovno proletjelo.

Mladen Lončar - Mike

Hits 1131

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42