A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | Ready To Go | 4:22 | ||||
2 | We Come Out After Dark | 4:14 | ||||
3 | Tomorrow Is Too Late | 4:22 | ||||
4 | Eye For An Eye | 3:44 |
Nakon prvog EP-ja „The Black Room“ nakon kojeg je uslijedio album „In This Town Lies a City“, riječka četvorka na samom početku 2018. izbacuje novi EP, „After Dark“. Bend je formiran 2014., a čine ga Leo Ventin, Jakov Katalinić (vokali, gitara, tekstovi), Miljen Sirotić (basist), Ivan Ritoša (bubnjar) i Matej Zec (back vokal), koji je i producirao album. Na dosadašnji zvuk benda utjecali su noise-pop sastavi 80-ih i 90-ih, garage rock i psihodelični-rock bendovi. S ovim albumom kreću u malo drukčijem smjeru: tako svoj postojeći zvuk nadograđuju fuzijom bluesa, desert-rocka, hard rocka, R&B-ja, ali i trip-hopa i synth-popa, a za svoju kreiranu atmosferu albuma kažu da je istovremeno mračna i energična.
Članovi benda kažu da pojam, odnosno naziv albuma, „after dark“ njima predstavlja pokretanje i skupljanje hrabrosti za određene poteze dok još nije prekasno. Točno to se i osjeti na albumu: motiv „mraka“ u tom figurativnom smislu provlači se kroz sve pjesme na albumu. Album je tematski: osim što se pjesme igraju s temama osobne slobode, izolacije i usamljenosti, kroz sve se pjesme gradacijom provlače osjećaji koji se javljaju nakon što se odlučimo ne nešto što će značajno utjecati na naš daljnji tijek života. Tako im prva pjesma, „Ready To Go“, predstavlja svojevrsnu „povratničku pjesmu“, poletnija je, nošena osjećajem one početničke ekstaze kada se odvažimo na nešto, što je, u slučaju benda, povratak na scenu s novim materijalom - „can you hear us now that music is at your door…we're in her arms again“ (opet u naručju glazbe?). Na istome tragu se nastavlja i druga pjesma, „We Come Out After Dark“ („after all the excuses I'm still being fearless“). U ovoj pjesmi zanimljivo je kako iskorištavaju motiv mraka u novom kontekstu: dok bi većini ljudi svjetlo metaforički predstavljalo svanuće, odnosno novi početak, a mrak kraj, njima je upravo obrnuto, kontrastiraju mrak svjetlu te mrak poprima novo značenje u kontekstu večernjih svirki: „…we only come out after dark - when the lights go out“. U nešto melankoličnijem tonu u odnosu na prve dvije pjesme, pjesma „Tomorrow Is Too Late“ više progovara o „nervoznijim“ osjećajima poput straha od osuđivanja publike/kritičara, potrebi za dokazivanjem te o borbi za opstajanjem na glazbenoj sceni („stare in to the gun“, „endless fights“, „judging eyes“, etc.). Ipak pjesmom „Eye For An Eye“ album završavaju samopouzdanom notom, s izraženom željom da pretoče svoje misli u novu glazbu, te da se bahato vrate na pozornicu i dokažu se fanovima: „It's been so long since I've put a thought in someone's head / are you watching baby, I know you love to watch“).
Jednom upitani u intervjuu, bend je izjavio kako su se odlučili za ovaj naziv benda jer im „black room“ predstavlja mjesto gdje ljudi skrivaju svoje najmračnije tajne. Ovim albumom otkrivaju nam tajne o onome što se događa iza pozornice, na pozornici, ali i o samom procesu stvaranja. Za pjesme s albuma bi se moglo reći da su metaglazbene; glazba o glazbi. Iako se još osjeća da su „novi u ovome“, ne može se poreći da je album tematikom zanimljiv i mislim da je to tek uvertira u zreliji, tek nadolazeći materijal ovih Riječana.
Andrea Basić