MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Beyond The Sun


Bookmark

Data

Released Listopad 2011
Format Albumi
Vrsta Roots rock
Dodano Četvrtak, 22 Ožujak 2012
Žanr Pop-Rock
Length 1:04:03
Broj diskova 2
Edition date Listopad 2011
Država SAD
Etiketa Wicked Game Records
Catalog Number 78212-2
Edition details Deluxe izdanje. Datum objave: 18.10.2011. Produkcija: Chris Isaak i Mark Needham. Studios: Sun Studio, Memphis • The Ballroom Studio, Los Angeles • The Sunset Studio, San Francisco • East West Studios, Los Angeles • Westlake Studios, Los Angeles
Tags

Review

Gospodin Isaak je jedinstveni vokal. Ima nevjerojatnu sposobnost učitavanja smisla u glazbu. Ono što je kod njega jedinstveno jest činjenica da je zaljubljen u začetke rock'n'rolla. Glazbenike poput Presleya, Casha, Jerry Lee Lewisa, i mnoge druge manje poznate upoznao je u najranijoj dobi i oni su ostavili trajan trag u njemu. Do te mjere trajan, da su nastavili postojati u njemu sav njegov život – glazbeni i osobni. Njegov glazbeni put posve je obilježen tim razdobljem, sva njegova muzika ima taj prepoznatljivi duh. I Chris Isaak to savršeno radi – stvara vlastitu muziku u kojoj se jasno vide bitni utjecaji tog duha. Kako je nostalgično i gorko-slatka njegova Wicked Game, kako ljepljiva Blue Spanish Sky. To je Chris Isaak u svojem najboljem izdanju.

I, onda dolazimo na ovaj novi, u deluxe izdanju dvostruki album... Tu je Chris Isaak obradio bitnu plejadu glazbenika koji su bili potpisani za legendarnu kuću Sun Records: Elvis Presly, Johnny Cash, Carl Perkins, Roy Orbison. Upravo je jezovito koliko se približio originalima u vokalnoj izvedbi. Onaj tko je i samo jedanput čuo Presleya, Orbisona, Casha može jasno razaznati o čijoj pjesmi se radi, čak i da ne zna njihov repertoar. U instrumentalnom smislu, Isaak ne uvodi nikakve promjene. Nema apsolutno nikakvih dodira sa sobom kao umjetnikom – ovo je čista reprodukcija i re-kreacija onoga što je već jednom bilo ispjevano. I tu je kvaka! Tu se nameće pitanje: čemu, zašto? Ako je osjetio potrebu izraziti svoje poštovanje ondašnjim umjetnicima, ondašnjem dobu, zašto jednostavno ne slušati original? A, ako je osjetio da se mora očitovati na muziku tog  vremena, kako to da nije unio sebe i vrijeme u kojem postoji?

Naime, gledano iz današnje perspektive, ondašnja muzika jest nekakav temelj i nešto što je nepobitno utjecalo na razvoj glazbe uopće, ali je svakako nešto što pripada prošlosti i nešto što je prevaziđeno. Ova je glazba ljupka i draga, ali nije svevremena, nije „klasična“, pripada jednoj specifičnoj glazbenoj i opće - ljudskoj fazi. Kao takva, izostaje smisao u njenoj ponovnoj izvedbi. Da, Isaak je time dao svoj cjeloživotni hommage ovoj fazi u razvoju pop i rock muzike, ali nije li cijeli njegov život upravo to na neki način? Način na koji Isaak pjeva, izgleda, njegov senzibilitet u muzici - sve to samo za sebe baš jest oda svim njegovim  glazbenim idolima. Čemu ovaj album bez unošenja onog bitno svojeg, posebnog? U ovome nema ničeg vlastitog umjetničkog, samo je do savršenstva opet ispjevao i odsvirao, do u najsitnijeg detalja, nešto što više nije živo. Bez udahnjivanja novog  života, novog smisla u ove pjesme, ne proizlazi potreba za ponovnim snimanjem onoga već napravljenoga, onoga već prođenoga.

Unatoč svemu prije rečenom, treba reći kako ono što se osjeća kao nešto genuino u cijelom procesu, jest Isaakova iskrena ljubav prema tom dobu i tim umjetnicima. Upravo je dirljiva njegova uživljenost i želja da se što je moguće više približi originalu. I tu treba tražiti Chris Isaaka. Tu se može naći umjetnička čežnja i divljenje za ono što je bilo i ono što je prošlo. Ali, divljenje i čežnja ostaju.

Barbara Komar

Hits 547

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42