Dodano Ponedjeljak, 02 Ožujak 2015
Edition date Listopad 2013
Etiketa Domino
Catalog Number WIGCD284
Edition details Produkcija: John Congleton
Tags Anna Calvi John Congleton Domino

Iznimna životna strast nepresušno je nadahnuće i pogonsko gorivo i na drugom albumu Anne Calvi, britanske kantautorice talijanskih korijena. ‘One Breath’ na nešto drukčiji način, ali jednako snažno odzvanja kao dvije godine star debi. Anna je pokazala kako promjena u zvuku ne znači ‘izdati’ postulate zadane prijašnjim radovima, dapače, novi album sjajno se naslanja na prošli.

Na ‘One Breath’ gitara više ne dominira, ona se doslovno otkotrljala u drugi plan, a ritam sekcija i neobičniji instrumenti, poput marimbe i vibrafona uzeli su njezino mjesto. No, u većini pjesama vokal je stavljen ispred svega ostaloga i to uz sjajne rezultate, naročito u prve dvije: ‘Suddenly’ i najavnom singlu ‘Eliza’. Stoga je zanimljiva činjenica da se Anna Calvi sramila pjevati sve do svojih srednjih dvadesetih - šteta, možda bi danas iza sebe imala više od ova dva vrlo posebna studijska uratka.

I sama autorica navela je drukčije uzore pri stvaranju novih pjesama. To su sve manje Hendrix i Nina Simone, a više klasična glazba i moderni skladatelji poput legendarnog Stevea Reicha. Dakle, distorzirane gitarske dionice ustupile su mjesto drugim efektima i većom instrumentalnom slojevitošću. U svakom slučaju, Anna je drugačijim pristupom stvorila praktički jednak utjecaj na slušatelja kao na prvom albumu: svaka pjesma ima ‘ono nešto’, ovdje apsolutno nema ‘fillera’, a albumska cjelina je vrlo lijepo zaokružena. Usporedba od koje sigurno neće pobjeći je ona s Nickom Caveom, a možemo samo zamisliti ljepotu koju bi našim ušima pružila neka njihova buduća suradnja.

Naslovna stvar će vas također vrlo brzo osvojiti, tu je Anna malo suptilnija, a pjesma završava prekrasnom gudaćom dionicom. Na ‘Love of My Life’ vidi se utjecaj rock ‘čudakinja’ poput PJ Harvey, Siouxsie Sioux i Patti Smith, a na ‘Cry’ i ‘Sing To Me’ nas proganja neprestanim ‘ooh’ između stihova. Primjećuje se i veće isticanje vlastite ženstvenosti i osjećajnosti, budući da je na prvom albumu pjesmama poput ‘I’ll Be Your Man’ i instrumentalom ‘Rider to the Sea’ spremno uskakala u muške cipele. Jedino nas drskost ‘Tristana’ vraća u tom smislu na debitantski album.

Dvije godine čekanja činile su se dosta duge, no sve se isplatilo s prvih par slušanja ‘One Breath’. Anna je u glazbenom smislu snažna, tajanstvena pojava koja nas očarava svakom novom pjesmom, pa i odličnim obradama poznatih pjesama drugih glazbenika. Album svakako spada među ovojesenske favorite te će visoko kotirati i na godišnjim listama mnogih magazina i portala. Anna Calvi slovi i za odličan live act - imali su smo ju prilike čuti i vidjeti na prošlogodišnjem Terraneu, a hrvatska publika ju ponovno stigne provjeriti u Ljubljani u veljači iduće godine. Dotada, toplo vam preporučujem redovito i glasno slušanje ovog zaista lijepog albuma.

Filip Katić

Hits 2123