Dodano Utorak, 07 Kolovoz 2018
Length 38:34
Edition date Lipanj 2018
Etiketa Sub Pop / Bella Union
Edition details Datum objave: 1. lipnja 2018.
Tags Sub Pop Bella Union Father John Misty

Joshua Tillman, nekad manje poznat kao bubnjar čarobnih Fleet Foxes, danas mnogo više poznat pod bradatim alter-egom Father John Misty, prvi put je iznenadio glazbeni svijet predivnim, uvrnutim ljubavnim pismom „I Love You, Honeybear“ 2014., da bi nastavio graditi svoju slavu prošlogodišnjim epskim, grandioznim, ambicioznim „Pure Comedy“, otvorenim pismom ljudskom duhu, baveći se temama od politike i religije do društvenih medija. Vratio se brzo, nakon samo godinu dana diskografske pauze, novim albumom „God's Favorite Customer“.

Glazbeno se ništa mnogo nije promijenilo, on je i dalje indie-folk trubadur koji svoju inspiraciju crpi u klasičnom folku '70-tih, iz cijelog koktela tadašnjih kantautora, te u današnjem alt-countryju i americani. Pjesme su izgrađene na osnovnoj klavirskoj ili gitarskoj melodiji, te fino i elegantno aranžirane gudačima, puhačima, električnim gitarama, harmonikama. Njegov glas je uvijek visoko u miksu, u srcu same pjesme, tako da je slušatelj primoran svoj fokus usmjeriti na vokalnu melodiju te, što je još bitnije, riječi koje Mistyju silaze sa usana. Njegove misli i način na koji ih uobličuje u specifičnu poeziju njegovo su glavno oružje, često proizvod njegova ogromnog ega ili, u blažim varijantama, izražene samosvijesti i svijesti o svijetu kojim je okružen.

Na „God's Favorite Customer“ napušta grandioznost prethodnog „Pure Comedy“, kako instrumentalno i vokalno, tako i tematski, prebacujući fokus s vanjskog svijeta na vlastiti, unutarnji. Jedini ostatak prethodnog albuma je uvodna „Hangout at the Gallows“ u kojoj se Tillman referira na zaoštreno stanje u svjetskoj politici u bombastičnom refrenu:

„Whose bright idea was it to sharpen the knives?
Just twenty minutes 'fore the boat capsize“.

Album je napisan u šest tjedana koje je Tillman proveo živeći u hotelu, na koktelu alkohola i tko zna kakve kemije, što i nije nešto posebno novo u rock svijetu, no „Mr. Tillman“, „Date Night“ i „The Palace“ su očigledni nusprodukti toga pristupa. „Mr. Tillman“ je tako urnebesno duhovit dijalog između Tillmana u izmijenjenom stanju svijesti i previše pristojnog recepcionera koji mu istovremeno pokušava pomoći i spriječiti ga da ne demolira hotel, dok je „Date Night“ podjednako duhovito, zabavno, psihodelično ukazanje njegova već spomenutog ega. Ležernost obiju pjesama u potpunom je kontrastu s njegovim prethodnim albumom, opet glavu podiže taj njegov zarazni smisao za humor i ironiju te neozbiljnost koja nam je možda malo i nedostajala. „The Palace“ je klavirska balada koja, iako mjestimično također autoironična, ipak priziva dublje osjećaje, prvenstveno usamljenost, i koja je ogledni primjer Tillmanove sposobnosti da ironiju i humor sparuje s predivnom melodijom. No, album pokazuje i drugu stranu njegove osobnosti, onu koja se tek razvija u partnerstvu s njegovom sad već suprugom Emmom, u kojem ego ustupa prostor predanosti drugoj osobi, što možda najbolje izražavaju predivne balade „Just Dumb Enough to Try“, „God's Favorite Customer“ te „The Songwriter“ koja je, paradoksalno, istovremeno sebična i potpuno nesebična:

„What would it sound like if you were the songwriter
And loving me was your unsung masterpiece?“.

„Dissapointing Diamonds Are the Rarest of Them All“ još je jedan power-pop dragulj, a album zatvara jednostavna, skromna, melankolična „We're Only People (And There's Not Much Anyone Can Do About That)“.

Nakon sad već četvrtog albuma kojeg nam Tillman isporučuje pod pseudonimom Father John Misty lako je zaključiti da u potpunosti opravdava očekivanja koja su donijela već njegovi raniji radovi, kao fascinantan, kompleksan, višeslojan, inteligentan kantautor, jedan od predvodnika svoje generacije, uvijek s prstom na bilu svjetskih tokova ali i uhom okrenutom prema unutarnjem i duhovnom, koji se iz albuma u album transformira, razvija i raste kao osoba i kao umjetnik. Sve to, zajedno s njegovim nepogrešivim osjećajem za melodiju, čini „God's Favorite Customer“ obaveznim ovogodišnjim glazbenim štivom a Tillmanovu već bogatu karijeru još nešto bogatijom, karijeru koju će biti gušt pratiti i u godima koje dolaze.

Danaja Glavičić

Hits 512
Pure Comedy « Pure Comedy Father John Misty Albumi Kronologija