Etiketa Caroline International
Catalog Number UWIP002X
Edition details objvaljeno: 27. srpnja 2018.; snimljeno i miksano u studiju Abbey Road: producent: Rick Smith
Tags Iggy Pop Caroline International Underworld Rick Smith

Pitanje glasi: može li preteča punka i okorjeli vremešni rocker u svojoj 72. godini života snimiti nešto svježe i moderno u skladu sa suvremenim glazbenim trendovima? Najkraći odgovor glasi: „Može.“
Jer, upravo je to Iggy Pop, pokazao i dokazao svojom uspješnom suradnjom s britanskim elektroničkim sastavom „Underworld“ i njegovim sadašnjim članovima Karlom Hydeom i Rickom Smithom.

Karijeru Iggyja Popa ne treba posebno objašnjavati: započeo je s proto-punk bandom „Stooges“ i ovdje ostvario nekoliko antologijskih albuma, uz koje je stasala gomila kasnijih punk-rock bendova, a zatim je nastavio solo karijeru s osloncem na prijatelja Davida Bowieja. Koketirao je s novim valom početkom ’80-ih i pop glazbom sredinom istog desetljeća, da bi se zatim vratio rock-korijenima, izdao nekoliko komercijalnih albuma te konačno albumima „Preliminaries“ i „Apres“ završio u šansonijerskim vodama. Smrt Bowieja prilično ga je pogodila i inspirirala za vrlo kvalitetan alternativni album „Post Pop Depression“, kojim se prisjetio njihovih berlinskih dana s druge polovice ’70-ih kada su zajedno napravili najuspješnije projekte „The Idiot“ i „Lust For Life“. Album je bio nominiran za Grammyja, kojega je ipak očekivano posthumno dobio Bowiejev „Blackstar“.

S druge pak strane, Hyde i Smith iz „Underworlda“ započeli su suradnju u Cardiffu krajem ’70-ih, kada su počeli stvarati glazbu pod utjecajem „Kraftwerka“. Status elektroničke, tehno i plesne grupe izgradili su tijekom '90-ih te utjecali na mnoge kompozitore video igrica. S Iggyjem ih je povezalo zajedničko potpisivanje na soundtracku filma „Trainspoting“ (1996.) i njegovog nastavka „Trainspoting #2“ (1997.).

Na EP-u se nalaze samo četiri skladbe. Za sve pjesme glazbu su napisali Hyde i Smith, a Iggyju su dali da se pozabavi tekstovima. Prva pjesma na EP-u je „Bells and Circles“ u kojoj Iggy razmišlja što bi učinio da ima krila: ništa predivno i transcendentno, već bi činio lijepe stvari u kojima bi se osjećao dobro. U narativnom stilu, koji me pomalo podsjeća na onu njegovu staru „American Caesar“ (samo je ovoga puta glazba u podlozi čista elektonika), Iggy se prisjeća svojih putovanja zrakoplovima u vrijeme dok se u njima još moglo i pušiti, simpatije prema prekrasnoj stjuardesi koja mu je čak dala i svoj telefonski broj, ali je on bio toliko „urokan“ da ga je izgubio. Druga pjesma „Trapped“ bržeg je tempa, plesna i pjevnija. Tekst govori o tome kako je zarobljen u kući, mislio da može biti slobodan, bez droge, bez pića, ali da je zarobljen u državi i u bendu. Treća „I'll See Big“, ponovno je mirnija skladba, u kojoj Iggy razmišlja o prijateljstvu, ljudima koji su prošli kroz njegov život s LSD-ijem, drogama, vrijedni i bezvrijedni. Instrumentalno me podsjeća na one lagane pjesme s albuma „Avenue B“. Posljednja, četvrta pjesma „Get Your Shirt“ izišla je kao singl. Iggy u tekstu spominje „potpis na isprekidanu liniju (kokain), zaljubljenost, krađu košulje, ruke u zemlji…“ i tekstualno sve je pokušaj obnove onoga staroga, Iggyjevog političkog bunta, ali sada sve zvuči konfuzno, kao da je nabacano u samo nekoliko minuta. Ipak, s druge strane, instrumentalno je odrađeno sasvim solidno, u okviru žanra kojega je nekad Iggy Pop toliko kritizirao, a u ovom mu se trenutku priklonio.

Ne vjerujem da će se netko tko sluša „house“ i „techno“ ovim projektom zainteresirati za ranije radove Iggyja Popa, a jednako tako niti „Iggy Pop i Stooges – čistunci“ koji pamte njegove ranije uspješnice neće biti zadovoljni ovime što je Iggy učinio. Rezultat svega, vjerojatno će biti da će netko za promjenu malo ponovno vrtjeti Iggyja na nekim partyjima, kao što je to bilo nekad dok se na njima slušala rock, new wave ili pop glazba. Ono što je bitno je da su Iggy, jednako kao i Underworld, vjerojatno zadovoljni ovom suradnjom.

Hits 630