Dodano Utorak, 30 Listopad 2018
Žanr Biografija
Edition date Listopad 2018
Etiketa Rock Portal
Edition details 474 stranice / Prijevod: Rebeka Vujasinović
Tags Freddie Mercury Queen

Nakon autobiografije Brucea Dickinsona, ''Čemu služi ovaj gumb?'', glazbena knjižara Rockmark nastavlja predstavljati prave glazbene rock bisere, a ova novoobjavljena biografija Freddieja Mercuryja nije samo pun pogodak za ljubitelje grupe Queen i iole glazbe, već je i jedinstveno obrazovno štivo opće kulture.

"U jednoj bi mi fazi bilo vrlo lako postati samostalnim pjevačem, jer me to privlačilo. Ljudi u medijima uvijek su pitali kada ću se okušati sâm. No bio sam vrlo sretan u Queenu i stoga nisam morao hraniti svoj ego iznenadnim napuštanjem benda i pokretanjem solo karijere. To me strašno privlači, ali zašto sve upropastiti? Osjećam odanost prema bendu i ne bih ih htio ostaviti na cjedilu. To bi mi predstavljalo previsoku cijenu." – govorio je Freddie Mercury o samostalnoj karijeri, glazbenik kojeg su jedni obožavali, a drugi izrazito omalovažavali. Ono što mu se nikako ne može osporiti jest njegov talent. O Queenu su napisane mnoge biografije, no Matt Richards i Mark Langthorne otišli su korak dalje pa zapravo pratimo razvoj dvije priče. S jedne strane čitamo o njegovom životu od samog rođenja, odrastanja, školovanja, povijesti Queena te, u konačnici, njegovoj smrti, dok s druge strane pratimo antropološku povijest HIV-a, njegovo širenje i razvitak AIDS-a koji nam daju jasan pregled utjecaja jedne kulture na drugu, na neki drugi način života i koliko je širenje virusa u zapadnom svijetu zapravo utjecalo na razvoj istraživanja za pronalazak lijeka. Upravo je to ono što ovu biografiju čini toliko privlačnim štivom koje ne želite ispustiti iz ruku. "Moguće je da su, kao i u Africi, drugi ljudi u SAD-u bili zaraženi HIV-om te da su mnogo ranije umrli od njega, a da nitko nikada te smrti nije povezao s AIDS-om jer nitko nije tražio virus za koji nisu ni znali da postoji." – isječak je iz biografije, a koliko je zapravo Mercury bio bitna osoba potvrđuje činjenica da je upravo on, uz još dvoje celebrityja, zaslužan za ulaganje puno više novčanih sredstava u istraživanje i edukaciju ljudi o smrtonosnom virusu uopće. Spominje se i Nulti pacijent koji je bezobzirno širio bolest svojim ljubavnicima, ali pratimo i razvitak virusa koji prelaskom sa čimpanze na čovjeka evoluirao u HIV početkom 20. stoljeća. Iako nije volio razgovarati o svom odrastanju na Zanzibaru i školovanju u Indiji, autori pred čitatelja postavljaju mnoge teorije o razvijanju njegove seksualnosti, o izrazitoj zaljubljenosti u glazbu i zapadnu kulturu, ali i suvremene znanstvene činjenice o HIV-u. Osim anegdota koje ga prate nakon ulaska u svijet slavnih i samo nastajanje najvećih Queenovih hitova, autori pišu i o promašajima koje je Queen radio kao i težnjama koje su imali i ciljevima kojima su stremili. Na kraju krajeva, Queen je još za vrijeme Freddiejeva života prerastao formu najvećeg rock benda i postao brand.

Slavni je glazbenik bio osebujna ličnost čak i prije negoli je otkrio da ga privlače i osobe istog spola, a za glazbenika u 70-ima i 80-ima, tom teškom vremenu homofobije, takvo je priznanje bilo izrazito teško. Konkretno, Velika Britanija i SAD bile su zastrašujuća mjesta za biseksualce i homoseksualce, a takav je stav potkrijepljen jasnim činjenicama. Koliko je Freddie bio osoban u svojim pjesmama i koliko je otkrivao svoju seksualnost vidljivo je u analizama pojedinih hitova, a sve prati i presjek fotografija, što iz privatnog arhiva, a što iz medija. Iz svega pročitanog mogu samo zaključiti kako sve ono što najviše želimo ponekad i nije ono što najviše trebamo. Mislim da je Freddie bio najviše svjestan toga upravo na samrti. Zatvoren u svoja četiri zida na raskošno uređenom imanju ispred kojeg su vrebali krvoločni paparazzi, samo 24 sata prije svoje smrti, nevjerojatnije po pritiskom menadžera, medijima šalje službeno priopćenje u kojem priznaje da ima AIDS. "Možete imati sve na svijetu, a i dalje biti najusamljeniji čovjek. A to je najgora vrsta samoće. Uspjeh mi je donio to da sam idol ljudima širom svijeta i milijune funta, ali me spriječio da uživam u jednoj stvari koja nam je svima potrebna, a to je trajna ljubavna veza."

Dok je u kinima navala na 'Bohemian Rhapsody', film o čovjeku koji je zauvijek promijenio svijet rock'n'rolla, ova biografija postaje najbolji mogući uvod u razumijevanje Freddieja Mercuryja kao izrazitog osobenjaka i jednog od najvećih glazbenika našeg doba.

"Freddie Mercury, pjevač i skladatelj, bio je visok 180 cm, imao crnu kosu i tamnosmeđe oči. Volio je operu i balet, Lana Turner mu je bila omiljena glumica, a Aretha Franklin samo jedna od mnogih najdražih pjevačica. Volio je piti šampanjac ili votku s ledom, pušio je ljubičasti Silk Cut, a indijska hrana mu je bila omiljena. Umro je 24. studenog 1991., u dobi od 45 godina."

Ivana Lulić

Hits 2003

Ikone simfonijskog metala u Tvornici