Length 43:49
Edition date Rujan 2018
Etiketa Sony Music / Legacy
Catalog Number 19075841442
Edition details objavljeno: 7.9.2018.; producenti: Paul Simon i Roy Halee; snimano u Avatar Studios, Power Station at Berklee NYC
Tags Paul Simon Roy Halee

Ovo je četrnaesti studijski album koji je snimio Paul Simon, američki glazbenik, skladatelj i izvođač, najpoznatiji krajem šezdesetih godina 20. stoljeća kao polovica svjetski poznatog pjevačkog dueta Simon and Garfunkel. Album je nazvao po prvom stihu „In the blue night…“ iz pjesme "How the Heart Approaches What It Yearns" koja se nalazi na ovom albumu. Na albumu nema niti jedne ranije neobjavljenje pjesme, već se radi se o 10 prearanžiranih i novosnimljenih pjesama, koje je Simon već ranije objavio na starijim albumima, ali ih je poželio predstaviti u novom svijetlu. Zanimljivo je da čak četiri pjesme nisu izišle tako davno, s obzirom da su preuzete s albuma „You're the One“ (2000.), dok najstarija potječe iz 1973. godine. Ovime je Simon na neki način napravio presjek svoje duge i plodne samostalne karijere koju je tek povremeno prekidao s nekim (uglavnom dobrotvornim) koncertima ili kraćim turnejama koje je ostvario u suradnji s Artom Garfunkelom.

Prethodni studijski album „Stranger To Stranger“ (2016.), nastao je pod osjetnim utjecajem Stinga, s kojim se podosta družio tijekom turneja 2015. godine. Album „Stranger To Stranger“ uglavnom je bio dobro prihvaćen od kritike, ali i publike. No, sam Paul Simon je rekao da nakon objavljivanja ovog albuma osjeća kao da je netko prebacio njegov „kreativni prekidač“ te je postao svjestan da nove pjesme više neće komponirati.

Počeo je razmišljati o povlačenju iz svijeta glazbe ili učiniti nešto novo sa starim materijalima u suradnji s novim glazbenicima i u novim aranžmanima. Tako je krenuo i u ovaj projekt rearanžiranja i ponovnog snimanja starih, ali manje poznatih pjesama.

Album otvara „One Man's Ceiling Is Another Man's Floor“ s odličnog albuma „There Goes Rhymin' Simon“ iz 1973. godine. U novom je aranžmanu i izvedbi dobila je čistoću, kvalitetniju produkciju i jazz-izvedbu, ali izgubila onaj dobar, stari, prizvuk, rhythm & bluesa. Nova izvedba pjesme „Love“ s prizvukom gitare „Fleetwood Maca“, ovoga puta nadišla je inačicu s ne tako davnog albuma „You're the One“. Treća pjesma „Can't Run But“ izvodi cijeli instrumentalni ansambl yMusic (truba, flauta, klarinet, violina, viola i violončelo), što daje snažan prizvuk klasične (komorne) glazbe. „How the Heart Approaches What It Yearns“ kreće laganim zvukom glasovira, nježnom trubom Wyntona Marsalisa i jazz-bubnjevima te će vjerojatno razveseliti ljubitelje jazz-glazbe. „Pigs, Sheeps And Wolves“ bogato je aranžirana, lepršavo izvedena, s izuzetno zanimljivim alegorijskim tekstom. Svinje su na vlasti, bilo vladine, financijske, vojne, vjerske ili neke druge. Vukovi nisu čak ni u dvorištu - oni su odbačeni od društva, manjine, korisni kao žrtveni jarci, a ovce su dobri građani koji pokušavaju obavljati svoje poslove i držati se podalje od nevolja. „René and Georgette Magritte with Their Dog After the War“ bila je u originalnoj verziji na albumu „Hearts And Bones“ izvedena samo na gitari, a sada smo je dobili u izvedbi cijelog yMusic ansambla. „The Teacher“ izvode odlična brazilska braća Assad na gitarama, s blagim prizvukom jazza kroz saksofon koji me ponovo podsjeća na Stinga. „Darling Lorraine“ u aranžmanu Roba Moosea dodaje yMusic ansambl klasičnoj pop-rock postavi, čime tvori jednu zanimljivu kombinaciju u ponešto, čini mi se, predugačkoj pjesmi. „Some Folk's Lives Roll Easy“ je također s jednog odličnog Simonovog starog albuma „Still Crazy After All These Years“ i opet je neprepoznatljiva u odnosu na prvu inačicu. Album završava „Questions For the Angles“, koja je nedugo snimljena na albumu „So Beautiful Or So What“ (2011.) te kod nje nema velikih promjena, ali sasvim diskretno zaokružuje ovu ujednačenu i kompaktnu cjelinu.

Producent albuma uz Simona je Roy Halee, poznat po produkciji znamenitog albuma Simona & Garfunkela „The Bridge Over Troubled Water“. Aranžmane su radili Bryce Dessner, Wynton Marsalis i Robert Sirota. Treba svakako uzeti u obzir da je uložen ogroman trud po pitanju aranžmana, izvođača i same produkcije. O samom projektu Paul Simon je rekao: „Neobično je kad se umjetniku pruži prilika ponoviti ranije radove, nanovo ih osmisliti, izmijeniti, čak i potpuno promijeniti dijelove izvornika. Ovaj album sadrži pjesme za koje sam smatrao da su bile gotovo dobre, ali obnovom aranžmana, dodavanjem harmonija i drukčijim tekstovima možda nisu bile dovoljno jasne, pa sam ih poželio učiniti još razumljivijima. Srećom, otvorila mi se mogućnost sviranja s izvrsnim glazbenicima s kojima do sada nisam surađivao. Nadam se da će slušateljima ove nove verzije starih pjesama biti svježe, kao novi sloj boje na zidovima stare obiteljske kuće.“

I tako smo dobili jedan lagani album, koji možemo slušati u večernjim satima ili u trenutcima opuštanja. Jedino što je izostalo, jest poneki poznatiji hit u rearanžiranoj izvedbi, čime bi se album zasigurno malo više izdigao od ostvarene ugodne prosječnosti.

Hits 689
Stranger to Stranger « Stranger to Stranger Paul Simon Albumi Kronologija