Length 41:39
Edition date Svibanj 2015
Etiketa Dead Oceans
Catalog Number DOC100
Edition details objavljeno: 12.5.2015.; produkcija: Kristian Matsson
Tags The Tallest Man On Earth Kristian Matsson Dead Oceans

Kristian Matsson, poznat po svome projektu The Tallest Man On Earth, nedavno je izdao četvrti po redu studijski album Dark Bird Is Home. Snažno se fokusirajući na zvuk gitare te uz duboku emotivnu podlogu, glazba ovog mladog glazbenika odlikuje unikatnošću te je lako pamtiva. Svojim prodornim vokalom sa iznimnom lakoćom dočarava razinu dubine te čiste emocije, zbog čega ga često po stilu uspoređuju sa Bob Dylanom. Svirajući folk- indie kombinaciju, a na glasu još po svojim karizmatičnim nastupima, Matsson ne ostavlja puno mjesta za kritiku. Od svog početka djelovanja 2006. godine održao je određeni standard kvalitete uz priljev solidnih albuma, a jedino što nam preostaje jest vidjeti da li je to slučaj i sa ovim.

Dok folk često zazire u melakoniju slomljenih srca prožet dubokim osjećajem samoće, glazba The Tallest Man On Earth zazire od generalizacije donoseći osobitu lepezu osjećaja što je proizašla iz perioda izoliranosti te subsekventne unutarnje refleksije. Prenoseći unutarnje konstrukte vlastitih misli u svoju glazbu, motivi što krase njegove albume zaziru u zemlju snova te snoviđenja; u konstantnom sukobu sa stvarnošću, a uz pratnju neodoljive želje za lutanjem te putovanjem. Upravo taj neizrečen sladak osjećaj egzistencijalne melankonije, što se može pažljivo skriva u pozadini svake njegove pjesme, čini ovog autora toliko unikatno nezaboravljivim.

Pa tako i sa Dark Birds Home, Matsson dublje se upušta u kompleksan svijet vlasite glazbe što ga je za sebe stvorio, odlikujući se još jednom kao vrsni tekstopisac. Dodajući nove instrumentalne slojeve svojoj glazbi, na ovom ostvarenju kao gost pojavljuje se Mike Noyce iz Bon Ivera, u ulozi back vokala te svirajući prateće insturmente. Konstrukcija tekstova i dalje ostaje nepromjenjena te stavlja u samo središte pjesama samog vokala. Upravo on ne ostavlja ništa slučaju, a bez perioda stagnacije te monotonije u načinu na koje se pjesme međusobno grade te nadovezuju vode prema kompletno zaokruženom glazbenom doživljaju. Tijekom slušanja očito postaje kako ipak album donosi određen tematski odmak od onih prijašnjih, bilježeći na svoj unikatan način postupno otvaranje samog Matssona prema vanjskome svijetu. Pa tako Little Broken Towns dolazi kao balada o slomljenim srcima, uz laganu i hipnotičnu Dark Bird Home koja nam donosi dobro poznat osjećaj melakonije, uz lahke riječi što gotovo da klize sa jezika: “ I thought this would last a million years, now I need to go“. U sličnom tonu dolazi The Darkness Of The Dream, zvučeći kao izgubljen pokušaj ljubavne analogije koja se pretvara u vječitu igru. Nadalje nailazimo na Singers, koja u se u egzistencijalnom, pažljivo optimističnom tonu bori sa osjećam izgubljenosti te zbunjenosti životom. Na nju se nadovezuje gotovo baladična Sagres , u momente zvučeći gotovo upravo kao pjevana od strane Springfielda samog. Raznolikosti ne fali uz Timothy sa ugodnim pozadinskim klarinetom, a odlično ilustrira nevjerojatnu sposobnost ovog glazbenika da preko svoje glazbe ispriča priču. Zvijezdu vodilju albuma nalazimo u Slow Dance, eksplodirajući u aplauzu glazbenog aražmana te zavodiljivih lyricsa koji sumiraju glazbu tipičnu za The Tallest Man Of Earth.

Ukoliko uzmemo kako prijašnji album There Is No Leaving Now tematski govori u puštanju korijena, ovaj upravo donosi tematsku suprotnost, uz ponovno vraćanje utjehi snova te lutanju. Tematski vjerojatno najmračniji Matssonov album, u svojim momentima ipak provlači gotovo nevin te sasvim tvrdoglav optimizam, koristeći svoja poznata oruđa; gitaru te prodoran vokal. Odišući gotovo dječjim šarmom, album ništa ne prepušta slučaju. Uz instrumentalnu podlogu što često pada u drugi plan, na puno načina ovaj album se čini ujedno i najosobnijim do sada. Ostavljajući osjećaj unutarnjih sukoba te trag poraza iza sebe, osjećaj albuma prati iznima emocija kojom ostaje nabijena svaka pjesma. Gotovo djelujući kartarzično, sa sigurnošću možemo reći kako Dark Bird Is Home se tematski te glazbeno odlikuje na veliki način, dodajući još jedan u nizu kvalitetnih albuma na listu ovog talentiranog glazbenika.

Branimir Hrženjak

Hits 2196