facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
FVCK

Bookmark

Data

Released Studeni 2015
Format Albumi
Vrsta / Alternative rock / Doom metal / Noise rock / Punk rock / Ska punk / Sludge Metal
Dodano Subota, 19 Prosinac 2015
Žanr Heavy Metal
Length 39:52
Broj diskova 1
Edition date Studeni 2015
Država Slovenija
Etiketa Kapa Records
Edition details objavljeno: 20.11.2015.; snimano: Metro Studio, Ljubljana
Tags The Canyon Observer Kapa Records

Review

Nakon dva EP-a, „Chapter I“ i „Chapter II“, slovenski metalci The Canyon Observer izdali su za slovensku izdavačku kuću Kapa Records svoj prvi dugosvirajući album FVCK. Na tom, gundulićevski rečeno, „porodu od tmine“ uspješno su spojili blackerske, sludgerske, post-metal, progresivne, elektronske, noise i psihodelične elemente u jednu intenzivnu nihilističku cjelinu koja će vas zasigurno gurnuti iz sigurne zone. Time nikako ne želim sugerirati da bi se trebali odreći albuma kao što se Gundulić odrekao svojih mladenačkih djela jer ih je držao produktom taštine i mraka, već da su snimili moćno i mentalno stimulativno djelo koje izvire iz nekih vrlo mračnih predijela i ponora.

Album traje svukupno skoro četrdeset minuta i sastavljen je od četiri dugačke kompozicije. Najkraća „Lost in Silence“ traje skoro šest minuta, a najduža epska stvar „All of Her, Mine“ gotovo petnest minuta. Miksao ga je Scott Evans (Neurosis, Old Man Gloom itd.) a masterirao James Plotkin (Isis, Khanate itd.). Vrlo je koherentno posložen, tako da pojedinačne stvari tvore jednu čvrstu kotrljajuću cjelinu u kojoj se glatko izmjenjuju agresivni i lakši, meditativniji dijelovi. Ono što je karakteristično je da se kroz cijeli album proteže jedan primoridjalni, plemenski, transični i za um paralizirajući groove s dosta ponavljajućih rifova, u temelju kojega stoji energična, imaginativna i izuzetno vješta pokretačka bubnjarska mašina Simon Intihar.

Harmonijski i stilski gledano, malo je toga tu novo i inventivno, čak je i predvidljivo. No, zbog pažljivo izgrađene jezive atmosfere, smisla za nekonvencionalnu strukturu kompozicije i dinamiku te različitost vokalnih stilova, FVCK od samog početka obuzima pažnju i usisava u svoj uvrnut svijet podzemlja. Možda je suvišna činjenica da je prva kompozicija „Luscious Red“, prema riječima vokala Matica Babiča, nastala na osnovi dijelova stvorenih pod jakim utjecajem LSD-a, no svakako može dati naznaku da je pred vama interesantno, neobično a pomalo i neurotično djelo.

Naravno, iako je zaista kvalitetan, to ne znači da album nema mane i da ne postoji još dosta mjesta za napredak, kako kompozicijski tako i produkcijski. Čini mi se da je najočitiji problem produkcija vokala koji je najčešće toliko izgubljen u miksu, zvučnoj masi i prostornim efektima te lagano podređen ostalim instrumentima, da je veliki dio vremena bez ekspresivne snage i jasnoće. Možda je, doduše, namjera bila da vokal zvuči upravo tako kako zvuči, ali upravo zbog toga, kao i u slučaju dosta sličnih bendova, riječi uopće nije moguće razumjeti, čak i u trenucima kada je pjevanje čisto. Kako bilo, svakako je bilo poželjno da su barem priložili riječi pjesama uz album, tako da slušatelj može pridati značenja glazbi te u potpunosti ga razumjeti i doživjeti u punini.

Neovisno o određenim manjkavostima, The Canyon Observer kao bend svakako obećava i čini se potencijalno vrlo zanimljiv uživo. Stvorili su intelegentno posložen, moćan album koji postaje bolji svakim novim slušanjem i upravo zahvaljujući svojoj neobičnoj fuziji elemenata različitih podžanrova metala ostavlja dojam svježine.

Ljubiša Prica

Hits 1685

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42