A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | Če bi ges bijla fčelica | 8:16 | ||||
2 | Ariel | 6:49 | ||||
3 | A Little Game | 10:04 | ||||
4 | East | 10:16 | ||||
5 | Spring | 8:47 | ||||
6 | IndinA | 16:15 | ||||
7 | Ne orji, ne sejaj | 12:33 |
Nakon studijskog albuma prvijenca džeZZva, istoimeni slovenski jazz kvartet izdao je i album uživo s više od 70 minuta lako slušljive instrumentalno-improvizacijske glazbe koja je u pravilu spoj jazza, istočnjačkih etno utjecaja i ponešto elemenata klasične glazbe.
Bend su osnovali iskusni glazbenici od kojih neki posjeduju i formalno glazbeno obrazovanje: izvrstan i vješt pijanist Dejan Berden, gitarist Iztok Rodež, basist Mojmir Wolf i bubnjar Miran Celec. Uz solidnu ritmičku potporu Wolfa, Celeca i Iztoka, zapravo je prava zvijezda ovog albuma pijanist Dejan koji posjeduje virtuoznu tehniku i moć eksternalizacije vlastitih emotivnih stanja.
Iako se često kategorizira kao etno-jazz, rekao bih da bi ono što radi džeZZva prije bio nekakav fusion u najopćenitijem smislu riječi, što znači spoj različitih utjecaja u jedinstvenu cjelinu. Ipak, ta je cjelina po svojoj naravi dosta klasična, kako harmonijski tako i zvukovno, pa i onda kada zalazi u nešto avangardnije i slobodnije vode.
Njihov je zvuk tradicionalan, nimalo inventivan i poseban, što jedino nastoji narušiti gitarist Iztok sa svojim čistim tonovima duboko umočenim u prostorne efekte. Međutim, taj pokušaj je i najslabija karika kroz cijeli album jer su solaže gotovo neslušljive zbog pretjerane uporabe vjerojatno delay efekta. Uz možda par iznimki, jazz gitaristi u pravilu nikada nisu bili poznati po inovativnom i originalnom pristupu zvuku gitare, pa ipak nikada nisu imali na trenutke toliko nejasne i nerazgovijetne improvizacije. Koji je točan razlog neumjerene uronjenosti u prostorne efekte nije jasan, mogao bi biti tehničke ali i osobne estetske prirode. Inače, Iztok dobro funkcionira kao ritam gitarist, no kada su u pitanju improvizacije u trenutku soliranja, sposobnosti su mu poprilično ograničene te u pravilu ukorijenjene u bluesu.
Što se tiče samih kompozicija, izveli su pet s albuma prvijenca i dvije nove, obradu „Ariel“ Johna Zorna i tradicionalnu „Ne Orji, Ne Sejaj“. Zbog dosta bluesa, pamtljivih melodija, pop progresija, dobrog i hipnotičkog groovea većinom su zaista lako slušljive, pitke i nenapadne. Ponegdje se očituju veći utjecaji modalnog jazza, posebice u zadnjoj kompoziciji „Ne Orji, Ne Sejaj“ koja stoji na ramenima velikana jazza i rocka 1960-ih i 1970-ih. Čak je u skladbi „East“ moguće čuti svjestan ili nesvjestan utjecaj Pink Floyda iz „Echoes“ faze. S druge strane etno elementi kompozicijama daju jednu egzotičnu dimenziju koja u spoju sa slobodnim/avangardnim elementima kao u „IndinA“ mogu potaknuti meditativno-kontemplativnu atmosferu.
„Live From The Hidden Courtyard“ je solidan i slušljiv jazz album uživo, bogat melodijama, dosta dobrim improvizacijama i međusobnom komunikacijom članova te u konačnici na slušatelja ostavlja optimističan, pozitivan i vedar dojam, neovisno o melankoličnim i ponegdje mračnijim tonovima.
Ljubiša Prica
« džeZZva | džeZZva Albumi Kronologija | Sintur » |