Albumi

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Windy City


Bookmark

Data

Released Veljača 2017
Format Albumi
Vrsta / Country-Pop / Contemporary Country
Dodano Petak, 03 Ožujak 2017
Žanr Country
Length 34:14
Broj diskova 1
Edition date Veljača 2017
Država SAD
Etiketa Capitol Records
Catalog Number B002539202
Edition details objavljeno: 17.2.2017.; produkcija: Buddy Cannon; snimano: 2013. i 2016.
Tags Capitol Records Alison Krauss

Review

Jedna od prvih dama suvremene country-scene nakon duljeg se vremena ponovno odlučila snimati samostalno, bez podrške svoga stalnog benda Union Street, s kojim je nanizala zavidnu nisku albuma s okusom i mirisom bluegrassa. Gotovo osamnaest godina nakon zadnjeg samostalnog albuma, "Forget About It", a i već nepunih deset nakon hvaljenog "Raising Sand" kojeg je snimila u duetu s legendarnim zepelinovcem Robertom Plantom, Alison Krauss je na "Windy City" skupila deset pjesama "za svoju dušu", sve redom klasika starih oko pola stoljeća, nastojeći ostaviti svakoj od njih svoj nenametljivi pečat i prepoznatljivi miomiris.

Glas koji je zaveo ekipu bjegunaca u kultnom filmu braće Coen, "Tko je ovdje lud?" (naravno, i kao dio jednako kultnog soundtracka), ovdje kao da se posve opustio na brižno pripremljenom domaćem terenu. Svijetli, topao sopran Alison Krauss uistinu je melem za uši i funkcionira izvrsno u prevladavajućem, naglašenije baladnom, više popu naklonjenom materijalu, kao što je slučaj sa sjajnim izvedbama "Losing You" i "River in the Rain", kao i u bržim pjesmama u ključu countryja poput "It's Goodbye and So Long to You" i "Poison Love". Baš zato, koliko god "Windy City" igrao na vrlo sigurne karte i u startu isključivao svaku mogućnost iznenađenja, užitak slušanja ostaje zagarantiran svima koji su skloni naftalinskim mirisima u glazbi, a osobito Alisoninom vokalu. Balansirajući svoje korijene i mainstream, odnosno, pop koji prisvajajući jazz elemente lako zna kliznuti u čisto podilaženje i konfekciju, ona ovdje pomalo i riskira izgubiti ne samo dio publike, već i kredibilitet koji se upisao na stranicama americane, no rekao bih kako je posrijedi ipak svojevrstan dug samoj sebi, realiziran bez skrivenih namjera i kalkulacija, čisto, iz duše za dušu…

A taj dug uključuje obrade pjesama koje su, da spomenemo bar neke, proslavili Brenda Lee (balade "Losing You" i "All Alone Am I"), The Osborne Brothers (naslovna pjesma i "It's Goodbye and So Long to You") i Willie Nelson ("I Never Cared for You"), a možda najpoznatija među njima je "Gentle on My Mind", koju je John Hartford napisao sredinom šezdesetih inspiriran filmom "Doktor Živago", a punu artikulaciju joj dao Glen Campbell na singlu iz 1967. U Alisoninoj izvedbi taj je klasik, gotovo pravocrtno, dobio ruho kakvo zavrjeđuje i kakvo se očekuje, a isti je slučaj i s ostalim pjesmama; taj će nedostatak avanturizma nekima možda zasmetati, neki će zazivati žanrovski uže manire Union Station, ali takvim ušima "Windy City" i nije adresiran. Reinvencija nije ono što stoji ni u namjerama ni u porama ni u marketingu novog albuma Alison Krauss; od pretencioznosti tu nema ni naznaka, a samodopadnost nije stala ni na naslovnicu, na kojoj Alison izgleda sjajno, ali bez garda "to kill for" blondine. No ta pravocrtnost jasno je ozračena prepoznatljivim rukopisom i manirama dame koja zna što s glasom može i smije. Kao takav, "Windy City" jedan je od najboljih neobaveznih albuma koje ovih tjedana možete pronaći među glazbenim novitetima.

Toni Matošin

Comments
Hits 158
Paper Airplane « Paper Airplane Alison Krauss Albumi Kronologija