Klasična glazba

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

Marina Rebeka 3Zvijezda najvećih svjetskih opernih kuća, velika miljenica publike i kritike, Marina Rebeka, trenutno vlada scenom Bečke državne opere na čijim daskama izvodi po čemu je najpoznatija - ulogu Violette u Verdijevoj "Traviati".

Sinoć je u sklopu ciklusa Lisinski Arioso oživjela svjetlu stranu Verdijeva stvaralaštva u koji je uklopila i najbolje od Gounodovih francuskih djela, no nije zaboravila ni na bel canto i Puccinija.
Odlučnu ju joj je podršku davao Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije pod ravnanjem dirigenta Michaela Balkea.
Marina Rebeka 1Sam je program bio zanimljivo koncipiran - međusobno su se izmjenjivale izvedbe uvertira i arija. Tako je za sam početak izvedena Uvertira operi "Raymond", Ambroisea Thomasa nakon čega je zvijezda večeri izvela Margaretinu ariju o nakitu iz 2. čina opere "Faust" Charlesa Gounoda. Istu onu koju smo slušali i u izvedbi Marjukke Tepponen prije nekoliko tjedana na istoj pozornici. Kvaliteta izvedbe naprosto je neusporediva, već je na samom početku bilo jasno i vidljivo kako je Rebeka zvijezda svjetske klase. Iz njenog lirskog soprana kojeg krasi velika fleksibilnost dopire toplina koja buntovno ne dopušta latvijskoj hladnoći da prevlada. S nevjerojatnom radošću izvodi arije, spretno kontrolira visine, koketno i razigrano sa sjajem u očima uživa unoseći se u različite heroine.
Mladi dirigent Michael Balke sjedinio se sa Simfonijskim orkestrom Hrvatske radiotelevizije koji ga je prihvatio s velikim poštovanjem i dopustio mu da svoje viđenje živopisnih glazbenih djela predstavi publici. Tako su se posebno istakli izvedbom Uvertire operi "Sicilijanska večernja", Guiseppe Verdija. Obavijeno velom mistike, djelo skriva nepredvidljivu radnju koja je rezultat zrele faze velikog skladatelja. Odlučno i strastveno, bio je to uvod u bolero Elene iz 5. čina "Merce, dilette amiche" koji je Marina izvela crnim šalom prekrivajući blještavilo ukrasnih cirkona haljine. Melankolija koja je prisutna u primarno radosnoj ariji, ukrašena je vrhunski izvedenim koloraturama.
Marina Rebeka 4Uslijedila je emotivna izvedba najmračnije arije te večeri "Dieu! Quel frisson court dans mes veines", arije Julije iz 4. čina opere Romeo i Julija Charlesa Gounoda. Donijela ju je na suptilan način, iskrenost je bila prikrivena i pravilno dozirana ali je opet ostavila snažan dojam. Tehnika joj je omogućila da s lakoćom donese zahtjevne dionice te ostavi mjesta za emocije. Unijela se cijelom dušom i tijelom tako da je nekoliko sekunda tišine na samom kraju bilo potrebno da se iz tragičnog lika vrati prekrasan osmijeh na lice koji je publika nagradila velikim ovacijama.
Hrabro je kročila i u dramski repertoar, izvedbom arije "Tacea la note placida" iz 1. čina Verdijeve opere Trubadur. U prvom dijelu arije sigurno joj je nedostajalo zrelosti glasa, no ono što joj ide u korist jest činjenica da u svim likovima ona zadržava svoj karakter, boji ih toplinom koja iskreno dolazi iz njena srca stoga je ova izvedba u kontekstu sinoćnje atmosfere bila jako hrabro i profesionalno odražena.Marina Rebeka 2 Nakon što je Orkestar vrhunski izveo Uvertiru operi "Nabucco", Marina Rebeka, u raskošnoj haljini boje fuksije koju je dodatno isticalo blještavilo elegantnog nakita, izvela najpoznatiju ariju Violette - "E strano, e strano... Follie, follie.. Sempre libera". Zahtjevna arija junakinje narušena zdravlja koja ni sama ne razumije osjećaje koji su je snašli, dobila je mnogo oblika kroz povijest opere, no smatra se da ju na aktualnoj svjetskoj sceni upravo Marina Rebeka izvodi najbolje. I premda je ta opera lansirala Annu Netrebko i malu crvenu haljinu među legendarne postave, Marina Rebeka je ta koja ju je izvela kvalitetnije i primjerenije.
Velika je praznina između dobrih pjevača koje često imamo priliku slušati i vrhunskih koji su zasluženo na tronu. Sinoć smo imali priliku uživati u najboljem od najboljeg, uz mladenački polet i ljepotu glasa koji je na pragu ljepote i raskošnosti dramskih uloga. "O Mio Babbino Caro" Puccinija i "Meine Lippen, sie küssen so heiß" Lehara na bisu praćenom gromoglasnim ovacijama bile su šećer na kraju glazbenog spektakla kojem je bila čast, ali i veliki užitak prisustvovati.