Intervjui

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

Kawasaki 3P Julien Duval

Dom sportova, 25. ožujka, sljedeći je veliki poduhvat u karijeri Kawasaki 3p-a. Otkrili su nam svoje strahove, sumnje i želje povodom nadolazećeg koncerta, a otkrili su nam nekoliko detalja iz prošlosti. Tomfa i Demirel osvrnuli su se na Porin, Doru, ali i vlastiti kreativni proces.

Hoćete li mi pričati nešto o koncertu prvo ili imate nešto drugo o čemu baš želite pričati? Nešto možda sada prije samog koncerta, što vas muči?

Tomfa: To ti ne smijemo reći... u stvari, ništa ti ne smijemo reći.
Demirel: Pričali smo, malo prije ovog intervjua, o onome što ne smijemo reći i što bismo trebali izbjegavati. Proste riječi uglavnom (ja)... ali imamo ih u pjesmama... samo tri...

Kako nastaju vaši stihovi?
Tomfa: Slučajno...
Demirel: Baš tako. Znaš što, ta kreacija, kreativnost se stvarno nekad svodi na to da je dovoljno da pustiš Tomfu da sjedi i da priča. Sa strane samo zapisuješ i kažeš mu dva dana kasnije: 'Gle ovo, ajde da probamo.'
Tomfa: Ja to zaboravim...
Demirel: Nije da zaboraviš tad, nego općenito zaboraviš, to je kreacija.
Tomfa: A zašto psovke u našim pjesmama? To su gradski razgovori. To su riječi iz grada, oko tebe... iz života...

Na trenutke imam osjećaj da su vam nabacane riječi kao što to radi Huljić...
Demirel: Mislim da se radi o dvije različite stvari.
Tomfa: Ako pogledaš to malo bolje, shvatiš... ili nakon par godina. Naše pjesme se na prvu čine tako, ali to je daleko od istine.

Što je onda u pozadini svega toga? Nešto jako duboko se krije ili?
Tomfa: Nije duboko, ali nije ni plitko... (smijeh)
Demirel: To su metafore. I te metafore kad spojiš u jednu cjelinu, zapravo rade same za sebe, svatko ih shvaća na svoj način pa publika zgodno i reagira na takve stvari. „Jebo mene mali pas“ stvarno može doslovno to značiti, ali nitko to tako ne shvaća. Svatko to shvaća na svoj način.
Tomfa: Imaš stvar koja se zove „Jebanje“. To je psovka, a to moramo sad izbaciti van (smijeh). U toj pjesmi imaš samo pet riječi ali može imati jako puno značenja. Meni je prva asocijacija tu bila kad te mama budi za školu: „Ajde Tomfa, škola!“. Kad te netko zove na telefon, a tebi se spava... „Mučenje, o da!“... mogli smo to i tako definirati. Ta stvar mi baš radi čudnu atmosferu...
Nas su puno napadali zbog „Kaj hoćeš batina“ u pjesmi „Kaj kaj kaj“. Taj tekst je radio Nered i napravio je odraz ceste.
Čak se i izdavač ograđuje od te pjesme. Koliko god bila brutalna, to je nešto što čuješ svaki dan... barem na onim mjestima gdje se mi krećemo (smijeh).
Demirel: Stvar je u tome da je kod nas dosta toga igra riječi. Ta igra riječi može postati kao neko pravilo koje rade prepoznatljivu cjelinu. Ali glazbu radiš da bi ju netko čuo. Još uvijek ne posjedujemo ego zbog kojeg bi radili glazbu samo za sebe.
Tomfa: „Kaj kaj kaj“ ima najviše pogleda na Youtubeu.
Demirel: Igra riječima je nama jako bitna, i to onih s ulice.

Kad smo kod igre riječi, kako komentirate stihove refrena „3problema“?
Tomfa: "Možda bi dobro bilo najbolje - da poginemo sutra" je romantični trenutak pjesme. To je vesela pjesma. Ajmo do kraja, ajmo uživati. Pjesma "s mudima"...
Demirel: Znaš što, bilo bi više mainstream da smo umjesto "..da poginemo sutra" stavili „da pobjegnemo sutra“ ili „da odgodimo sutra“...ne. Možda bi dobro bilo NAJBOLJE da poginemo sutra. To je onak, Kawasaki 3P, juhu! Ska!

Gdje nalazite inspiraciju za SKA ritmove? NA neki način to vuče i na našu narodnu glazbu. Bendovi kao Dubioza to ciljano koriste.
Demirel: Nama je baza klasičan, čvrsti ritam, a ska je njegova, nama, prirodna nadopuna.
Tomfa: U bendu imaš devet ljudi od kojih svatko ima svoju muziku u glavi. To ti je priča Kawasaki 3P-a. Imali smo naprimjer bubnjara koji je slušao tamburicu, i tak.
Tomfa: Ska je bio nekad puno sporiji nego što je danas...
Demirel: To je baš gradski ulični ritam. Žanrovski nismo opterećeni. Tako funkcioniramo i ako treba stavit ćemo i disco ritam u neku pjesmu (Kak si? - Pa tak!). U domu sportova mislim da ćemo prvi put izvesti disco punk verziju – disco punka!
Tomfa: (smijeh) evo, prvi glas! Okej, svi imaju svoje ideje, to će se sve fino uklopiti.
Demirel: Samo da nešto ne zaboravimo jer čemo opet zaboraviti. Dečki iz LAA su već neko vrijeme htjeli napraviti Dom sportova s nama. Slali su nam i prije neke upite vezane uz takav koncert, pa mi nismo tada mogli, iz raznih razloga i tako dalje. Samo Tomfa i ja nismo bili za Dom sportova, svi ostali jesu. Tako da moramo spomenuti da su LAA inicijatori cijele ove priče...
Znači ograđujete se od svega, LAA je kriv za sve što pođe po zlu.
Demirel: Zaboravimo uvijek da ideju nismo dobili mi, nego su to oni sve pokrenuli.

A gdje biste vi onda svirali, ako ne Dom sportova?
Tomfa: Ja bih svirao na Šalati ili u svlačionici Arene. Bila je to jedna zanimljiva ideja, sold out pet dana za redom, svlačionica u Areni... za desetak ljudi. Ali nisu nam dali.

Ali Ivan Zak je napunio sad Arenu... možda biste i vi na isti način mogli napuniti prostor?
Demirel: Jel' on Ivan Zak ili Žak?
Tomfa: Svaka čast. Nije lako napuniti Arenu, makar i podijelio ulaznice. Bendovi su počeli imati probleme s punjenjem i manjih dvorana. To je naša realnost, kako se potrefi horoskop, nikad ne znaš hoće li doći tko ili neće.

Kakav je vaš horoskop za Dom sportova?
Tomfa: Meni je okej, mislim da agencija se za sve to brine.
Demirel: Fali nam možda još neki seks skandal takva vrsta promidžbe
Tomfa: Mislim da nitko u bendu ne razmišlja o tome, sve ide svojim tijekom, karte se prodaju i to je to.

Kawasaki 3P Julien Duval novo

Kad smo već kod skandala, da danas postoji Dora, biste li se opet pojavili?
Tomfa: Ne, nema šanse. To je s jedne strane donijelo popularnost, a s druge strane te psihički ubilo. To nije tvoj krug ljudi, nije tvoje stanište. Znaš, ne možeš se družiti s ljudima koje zapravo ne percipiraš.
Demirel: To je bio jedan diverzantski uspjeh.
Tomfa: Ne bih to nikad više ponovio. Tako mi mlijeka u prahu!

Biste li opet negdje drugdje napravili kakvu diverziju?
Tomfa: Možda na Zagrebačkom festivalu. Mislim da je poslije nas Dora ukinuta u tom obilku.
Demirel: Jednom zgodom, slučajno sam sjedio s Božom Sušecom, on je godinu dana poslije toga postao urednik zabavno-informativnog programa i onda je on pričao kako je, na toj spomenutoj Dori, sve bilo namješteno i kako je to bila smijurija. A uzeli su novce, bili su SMS-ovi, ljudi su glasali za svoje favorite, koji su bili skupi...
Tomfa: Nama je bila blokirana linija za glasanje...
Demirel: Ali je zgodno da sudjeluješ u takvom jednom showu, a na kraju tek saznaš koliko je i to korumpirano društvo. Ti radiš svoju diverzantsku foru, a zapravo je sve lažirano, sve je fejk. To je space shuttle i ti upališ upaljač pa se taj space shuttle razleti tamo sa svim tim zvijezdicama i općenito s tim green roomovima, blue roomovima...
Tomfa: Naša pjesma s kojim smo tamo nastupali, nije bila nova. A tamo bi kao po pravilima trebali doći s novom pjesmom. "Antonija" je već bila prisutna pet-šest godina, a to nitko nije provjeravao. To je bila diverzija. Ali smo mi njima donjeli gledanost. Koliko se kasnije pisalo, ljudi su zvali, ljudi koji nikada nisu gledali Doru gledali su je zbog nas
Demirel: Javljali su se koliko smo novaca potrošili na nas...
Tomfa: Rock and roll swindle.
Demirel: Tu se događa sport i glazba, eurovizija-sport i glazba, Dora-sport i glazba i evo – Dom sportova! Jeei!

Znači idete u pravom smjeru.
Demirel: Ne idemo (smijeh). Sport i glazba jednostavno ne idu jedno s drugim, osim u umjetničkom klizanju...

A Porin?
Tomfa: Porine smo dobili za prva dva albuma ("Kawasaki 3p", "Idu Bugari") Porin ne donosi nikome ništa posebno. Zgodno ih je dobiti, evo meni stoji još uvijek u kutiji ispod kreveta, ne znam kud ću s njim. Meni su tri Porina bili ispod kreveta cijelo vrijeme a onda sam ih podijelio članovima benda.
Demirel: Svoj sam kipić Porina poklonio ocu koji je veliki audiofil i poznavatelj glazbe, a takva nominacija, na žalost, ne postoji.
Tomfa: Crni Mačak smo poklonili nekoj djevojci u publici... Zgodno bi se bilo sresti s tom ženom, danas, upoznati se, davno je to bilo. Dobili smo recimo BiH nagradu Davorin za najbolji strani album, ali oni nisu imali novaca za izradu nagrade. Dobili smo i sedam Zlatnih kugli, ali nije bilo novaca za dodjelu te nagrade.

Može li se živjeti od rock'n'rolla?
Demirel: Može ako misliš na seks.
Tomfa: Rock'n'roll... možeš, ja recimo mogu. Ja sam skroman čovjek. Nemam auto, nemam stan od deset tisuća kvadrata, imam bicikl, male režije, ne idem na skijanje, ne znam skijati. Ne idem na more, ne volim slanu vodu, ne volim sunce... ne bacam pare jer ih nemam, imam ih koliko ih trebam. Ne furam imidž rock'n'roll zvijezde, pa se ne moram razbacivati skupim stvarima i stvarati lažan image.
Demirel: Ali rock'n'roll više ne postoji... U K3P-u nismo zbog love...
Tomfa: Radimo i neki drugi posao uz K3p. Nismo još došli do tog stadija kao neki bendovi da sve odbaciš i baviš se isključivo muzikom...
Demirel: Mislim da bi se tada događali kompromisi, a u Kawasakiju ih nema što se muzike tiče.