A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | Karachi | 0:00 | ||||
2 | Tarz | 0:00 | ||||
3 | Šah | 0:00 | ||||
4 | Farah | 0:00 | ||||
5 | Al-Batra | 0:00 | ||||
6 | Karavana | 0:00 | ||||
7 | Suza | 0:00 | ||||
8 | Faza | 0:00 | ||||
9 | Nah | 0:00 |
Dražen Franolić je jedan od najdosljednijih glazbenika na našoj sceni. Naime, nakon što je na početu karijere kratko svirao gitaru, vrlo brzo, također kao samouk, posvetio se arapskoj lutnji koja je već desetljećima njegovo jedino glazbalo, a otada do današnjih dana posvećen je razvijanju glazbe unutar istog glazbenog jezika koji je zasnovan na spoju arapske, indijske i jazz tradicije te improvizaciji.
Taj razvojni put dokumentiran je na mnogim diskografskim izdanjima koje je ostvario solo ili s raznim suradnicima. Važan korak naprijed napravio je prije desetak godina udruživši se s udaraljkašem Kamenkom Ćulapom koji ga je uputio u tajne balkanskih ritmovima i s kojim je u duu snimio albume Česma i Bujrum. S albumom Bujrum započeo je suradnju s diskografskom kućom Geenger Records za koju je objavio još dva CD-a: Put i Faza. Na tim izdanja dokumentirao je novo razdoblje u svojem stvaralaštvu koje je obilježila suradnja s Ćulapom te usnim harmonikašem Markom Jovanovićem koji živi u Berlinu, što otežava organizaciju zajedničkih koncerata, te Franolić i Ćulap još uvijek ponekad nastupaju kao duo. Naravno, formacija trija s usnom harmonikom donijela je novi zvuk, ali glazbena zamisao je ostala ista. nema puno primjera takve suradnje, ali slično je radio lutnjist Rabih Abou-Khalil, jedan od Franolićevih uzora, kad se udružio sa slavnim usnim harmonikašem Howardom Levyjem.
Što se tiče komunikacije tijekom izvedbi blizak im je pristup trija Esbjorna Svenssona. Na tom tragu je i glazba na upravo objavljenom albumu Faza koji su promovirali na koncertima 12. veljače u riječkom Book caffeu Dnevni boravak, a 13. veljače u zagrebačkom klubu Sax. Skladbe, bazirane na arapskim makamima, a znakovitih naziva koji izravno upućuju na utjecaje: Karachi, Karavana, Šah, Tarz, Farah, Al-Batra i druge, autorska su djela članova sastava. Četiri je napisao Franolić, četiri Franolić i Ćulap, a jednu Jovanović. No, kad govorimo o autorskim djelima u ovom slučaju ona ne sadrže čvrste okvire. Naime, svaku od njih oblikuju zajedno, na probama i koncertima, kroz kolektivne improvizacije. No, uvijek pod snažnim utjecajima balkanskih i arapskih ritmova te ekstatičnim ugođajem.
Davor Hrvoj
(Preuzeto iz Cantusa br. 214)