facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Povratak cigana


Bookmark

Data

Released Lipanj 2007
Format Albumi
Vrsta Rap
Dodano Četvrtak, 16 Lipanj 2016
Žanr Hip-Hop
Length 49:12
Broj diskova 1
Edition date Lipanj 2007
Država Hrvatska
Etiketa Menart / FM Jam
Catalog Number 385601090512
Edition details objavljeno: 18.6.2007.; produkcija: Čekić; snimano: 2006. - 2007.
Tags Menart Frenkie Čekić

Review

Prva pjesma, trideset i pet riječi ili trideset sekundi do prvog spominjanja spolovila mladog Hamidovića na prvi dojam govori da je Frenkijev treći samosvirajući komad platike teža tezga na dobar beat, ali Cijenjeni čitatelju ™ i Cijenjena čitateljice® koji se na more spremate, možda tome nije tako.

Stay awhile and listen – da sempliram rečenicu iz igre zvane Diablo kao što Frenkie semplira Ibricu Jusića u pjesmi pod brojem sedam – Ja ne znam.

Nakon predizbornog albuma sa producentom King Miretom gdje je sarajevski Radio 202 zaradio cenzorsku kaznu zbog emitiranja pjesme Mr. Policeman dolazi ovaj, koji je rađen sa producentom Čekićem za kojeg se moglo čuti na sountracku filma Ljeto u Zlatnoj dolini. Gosti su Hamza na Gang Bang, pjesmi kojoj ću se vratiti kasnije te Edo Maajka na Gurbeti gdje baca vers o salijetanjima bivših ljubavi sada kada je samostalan te da štedi eure jerbo se ide na svatove Generala Wooa i nema para za kreme, noćne i dnevne te za slične preparate već za dobar beat jer beat hrani, a nastup plaća režije. Valjda, samo pretpostavljam…

Gang Bang je priča o tome što Frenkie i Hamza rade subotom kada ne jedu mikrofone, a onda jedu vulve i dobru sisu ili bi barem tako htjeli. Uglavnom bez veze pjesma koja je vjerojatno dobra zajebancija, ali svejedno bez veze.

Najbolji dio albuma jest trilogija koja kreće sa Ej Hodža pa Audio Džihad, a završava sa Beton Bosne feat. Crni zvuk. Prva je odsvirana na električnoj gitari bez ritam sekcije i podsjeća na pjesme Zabranjenog pušenja samo malo žešćeg. Frenkie proziva vjerskog glavara o njegovim prioritetima i pita ga bi li se on izgubio malo u ovom surovim materijalnom svijetu punom sisa, felgi i loše privatiziranih firmi čije se dionice mogu kupiti čak i na kredit; ili se izgubio Frenkie? Ali pošto je album snimio Frenkie, znamo tko je u pravu. Valjda, samo pretpostavljam…
Inače, gitaru je odsvirao Damir Avdić sa nickom Bosanski psiho, glazbenik i pisac; autor knjige Na krvi đuprija – puno kartica teksta o tome što frustrira ljude kojima su devedesete uzele sve osim zdravog razuma.

Na Audio Džihad moshat će se mnogi socijalno osviješteni hip-hoperi u mnogim klubovima diljem ovdašnjih teritorija osim možda u Aquariusu jerbo nema onaj west cost clap-clap – kick beat, a i tekst nije hedonistički već realan.
Beton Bosne zatvara trilogiju i dijagnosticira što se događa tamo dolje u Bosni, klasični soc – hop ili pregled dana kompresiran audio rar tehnologijom na 3 minute i jednu sekundu.

Ostatak je hedonističko kurčenje na kojem scratch radi DJ Raid, Marčelov cimer i dobar drugar, a posljednji beat je zakopao AC3PO iz Sinestet kolektiva i njegov Fruity Loops sa atipičnom i osvježavajućom koncepcijom produkcije; ovdje podloga vuče na Massive Attack bez dubokog basa i s limenim, vojnim bubnjevima.

Album pada negdje između prvog i drugog na prvih desetak slušanja sa najboljim retro coverom godine gospodnje 2007. Ako Frenkie sa vojnim pločicama oko vrata (da pokaže da je prošao sve i svašta i sa njime se ne tjera šega) te Wu-Tang simbolom (da pokaže respekt korijenima iz Brooklyna te da se s njim i dalje ne tjera šega) ne osvane barem u Cosmopolitanu i rubrici Zgodno muško ili tome slično, onda je to ključni dokaz da život nije fer, a Veliki Bijeli Producent nema sluha za životne patnje stvorenih na njegovu sliku i priliku.

Antonio Hadrović

Hits 549
Frenkie Albumi Kronologija Protuotrov » Protuotrov

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42