A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1. | Giulietta e Romeo / Act 3 - | 4:49 | ||||
2. | Andrea Chénier / Act 1 - Colpito qui m'avete ? Un dì all'azzurro spazio | 4:54 | ||||
3. | Andrea Chénier / Act 4 - Come un bel dì di maggio | 2:52 | ||||
4. | L'Arlesiana / Act 2 - E la solita storia (Lamento di Federico) | 4:35 | ||||
5. | La bohčme / Act 3 - | 3:21 | ||||
6. | Pagliacci / Act 1 - | 3:42 | ||||
7. | Cavalleria rusticana - | 2:50 | ||||
8. | Cavalleria rusticana - | 3:48 | ||||
9. | Mefistofele / Act 1 - Dai campi, dai prati | 2:35 | ||||
10. | Mefistofele / Act 4 - | 3:23 | ||||
11. | Fedora / Act 2 - | 1:48 | ||||
12. | Adriana Lecouvreur / Act 2 - L'anima ho stanca | 2:02 | ||||
13. | Adriana Lecouvreur / Act 1 - | 2:31 | ||||
14. | I Lituani - | 2:32 | ||||
15. | La Gioconda / Act 2 - | 5:24 | ||||
16. | Ombra di nube | 3:23 | ||||
17. | Andrea Chénier / Act 4 - Vicino a te s'acqueta | 7:18 |
Kontrolirana mahnitost dvije su riječi koje najbolje opisuju album verističkih arija Jonasa Kaufmana, najuzbudljivijeg i najtraženijeg tenora današnjice.
Verizam karakterizira glazba nabijena ekstremnim emocijama patnje, boli ili pak radosti. Sva sila verizma smještena je u strastima ljudske duše. Malo je pjevača koji bi glazbu prepunu ekstatičnih provala i emotivnih eksplozija iznijeli toliko profinjeno i tankoćutno kao što je to učinio Kaufmann. Što se tiče programa odabranog za album, izbor je i više nego sjajan. Uz iznimku čuvenih arija iz opera Cavaleria Rusticana i Pagliacci ostatak čine odlomci iz manje znanih ili gotovo zaboravljenih djela Verdijevih i Puccinijevih ne tako slavnih suvremenika.
Našla se tu potresna arija iz rijetko izvođene opere Giulietta e Romeo F.Zandonaija, odlomak koji pruža najbolji uvid u emotivnu dimenziju odabranog programa. Posebno zadovoljstvo pružaju dva zahtjevna odlomka iz Giordanove opere Andrea Chernier u kojima je zablistala tamna ljepota i snaga Kaufmannovog srednjeg registra. Također je oduševio elegancijom i čitavim spektrom boja i emocija u odlomcima iz Adriane Lecouvreur i L´Arlesiane. Pravo iznenađenje predstavlja Ombra di Nube L.Reficea, jedina ne-operna skladba i skriveni biser ovog pažljivo odabranog i raznolikog verismo repertoara. Velike zasluge također idu dirigentu Antoniu Pappanu i orkestru Santa Cecilia.
Posebnost albuma leži u originalnosti, svježini i iznimnoj profinjenosti herr Kaufmannovog pristupa verizmu, glazbi koju inače ne krasi tolika suptilnost. Čini se kako je ovom do srži talijanskom repertoaru prepunom melodrame i emotivnih erupcija upravo potreban dodir njemačke preciznosti i rafiniranosti.
Želimira Kundich