facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Srpanj 2013
Format Albumi
Vrsta / Experimental Rock / Dream Pop
Dodano Ponedjeljak, 23 Veljača 2015
Žanr Rock
Length 50:14
Broj diskova 1
Edition date Srpanj 2013
Država Europe
Etiketa Sunday Best Recordings
Catalog Number SBESTCD61
Edition details Produkcija: Dean Hurley i David Lynch
Tags David Lynch Sacred Bones Sunday Best

Review

Iako s pristojne razdaljine dugo pratim kako se tu nešto glazbeno kuha, do, evo, sad nisam vjerovao da ću ikada tipkati o albumu kojeg bi potpisao i otpjevao – David Lynch. Filmaš koji je još osamdesetih godina minulog stoljeća zadužio sedmu umjetnost, a potom i televizijsku produkciju remek-djelom "Twin Peaks" prenio na novu evolucijsku stepenicu, sve je vrijeme zapravo vrlo sugestivno tkao i glazbene tapiserije, no malo je bilo za vjerovati da će pažljivo bavljenje filmskom glazbom uroditi sad već drugim samostalnim albumom. "The Big Dream" je nastavak dvije godine starog "Crazy Clown Time" te ujedno njegovo produbljenje, podebljanje, update & upgrade.

Nisam vjerovao da ću tako pažljivo slušati Lyncha možda baš zato što – naoko suprotno dubokom poštovanju prema njegovim djelima – njegovo ime vezujem baš prvenstveno uz sliku. Baš sliku, prije nego film, koji, u njegovim rukama ionako razbija vlastite postulate, osobito narativne i logičke i baš na razini slike postiže svoje najgrlatije rezultate. Uvijek prikladno uglazbljeni, ti filmovi (a dovoljno je sjetiti se remek-djela poput "Čovjek slon", "Plavi baršun" ili "Mulholland Drive") nešto su poput umjetnosti unutar svoje umjetnosti i, kao takvi, sama esencija svoga tvorca. Nešto nakon čije bi realizacije on trebao ostati ispran i čist. Izlet u glazbu, koliko god itekako bio poveziv s tim kreativnim procesima, čini se nategnutom misijom, nekom vrstom ventila ili bijega od bitnoga.

Lynch je, dok je bio koautor ili dovoljno udaljen od mikrofona, kao u projektu "BlueBob" iz 2001. ili u još relativno friškom, izvanrednom albumu mračne vile Chryste Bell "This Train", još održavao više-manje istu ulogu kreatora slika, ali na samostalno potpisanim albumima on se hvata novih teritorija. Dok je "Crazy Clown Time" bio više skup bilješki za nešto "veće", "The Big Dream" konkretizira Lynchovu ulogu izvođača i vlastitog autora – blues je karoserija dok su filmska iskustva i vizije ono što čini tehničko-estetske detalje. U tom kontekstu i slijedu, ovo je tipični Lynch, koliko netko tako netipičan može uopće biti – tipičan. Jer, slušajući te njegove devijacije bluesa, izvrtanja i prevrtanja te glazbene forme tako logično pripisive ovom filmašu, činit će vam se da ste negdje, u nekom njegovom filmu to već čuli. Ili ste čuli bar nešto što je očit zametak neke od ovih pjesama. Ili će vam naprosto teleportirati u "Izgubljenu cestu" ili možda "Unutarnje carstvo".

Najveći minus projekta – Lynchov vokal – ispeglan je i prepeglan do očite artificijelizacije i tako uronjen u sintetiziranu glazbenu matricu. Time je ujedno sugestivnost samoga materijala podebljana upravo u pravcu njegovih filmova. Međutim, ono što album ne može ispeglati i sakriti jednoličnost je cjeline koja na pola puta ipak počinje zamarati. Posljedica je to nedovoljno snažnog autorskog materijala (samo je "The Ballad of Hollis Brown" obrada sumorne rane pjesme Boba Dylana) i možda mrvicu preuporno i isključivo inzistiranje na atmosferi, a nauštrb samih pjesama. Zato je "The Big Dream" mnogo uspjeliji kao Lynchov usputni projekt nego kao zasebni album, odnosno, glazba. On će vam oslikati posve nove, neočekivane pejzaže, ali nećete znati što s njima; ušuškat će vas u san, ali ćete se buditi s rupama u sjećanju; pjevat će vam u uho, ali će se emocije stvarati u trbuhu… Ako vam sve to odgovara, naravno, zaronit ćete u ove tonove kao riba u moru, ali Lynch će u svakom slučaju – još istaknutije naravno – ostati jednako daleko od artikuliranog objašnjenja.

 

Toni Matošin

Hits 550
Crazy Clown Time « Crazy Clown Time David Lynch Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42