facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Listopad 2020
Format Albumi
Vrsta Psychedelic rock / Prog-rock / Space Rock / Neo-Psychedelia / Space Rock / Progressive Rock / Jazz Fusion
Dodano Nedjelja, 03 Siječanj 2021
Žanr Rock
Length 47:25
Broj diskova 1
Edition date Listopad 2020
Država Europa
Etiketa Kscope
Catalog Number KSCOPE678
Edition details objavljeno: 9.10.2020.; producent: Ed Wynne; snimano: 2019. - 2020. - Blue Bubble Studio, Fife, UK
Tags Kscope Ozric Tentacles Ed Wynne

Review

Skrušeno priznajem da mi je ispod radara pobjeglo djelovanje ovog benda za kojeg postoji čvrsto uvjerenje da predstavljaju legendu britanske psihodelije uz mišljenje kako su upravo oni imaju velike zasluge, meteorski udar u formiranju space rock sinonima. Osnovani su daleke 1983. godine i objavili su 22 studijska albuma uz brojne kompilacijske, kao i one snimljene u živo. Obzirom na faktografiju moja grižnja savjesti je donekle ublažena i dodatnom činjenicom da niti jedna njihova recenzija nije objavljena na stranicama Soundguardiana, najboljeg glazbenog internet portala u Lijepoj našoj.

Pa krenimo.

Kroz brojne postave, postali su neslužbeni zaštitni znak raznoraznih festivala s akcentom na Glastonbury, što nepobitno dokazuje njihovu vjeru i umijeće u kontekstu živih nastupa na kojima su zasluženo pokupili lovorike za audio perfomanse na koje su vješto zakačili i vizuelne efekte zbog kojih se njihovi koncerti smatraju nezaboravnim.

Prvotni uzore nalaze u opusima Kraur rokera Kraan, zatim Gong i Hawkwind (potonji su s proslavili proslavili lebdećim improvizacijama na temu određenog riffa). Usput za napomenu je činjenica da je bas gitaru u Hawkwind svirao glavom i bradom Ian „Lemmy“ Kilminster.

U kasnijim fazama stvaralaštva inspiracije pronalaze u etno zvukovima Alžira, Maroka, Indije kojima su potakli plesnu stranu svojih pristaša.

Njihova glazba je isključivo instrumentalna zbog činjenice da ne vole vokalnu komponentu, riječi koje mogu slušatelja odvesti u distrakciju od njihovih nota. Očito je da smatraju kako instrumentalna glazba svojim slavljenjem omogućava slušatelju nesputano kretanje u nove i neistražene glazbene horizonte, bez da su izbjegli skretanja u mistiku, izuzimajući pri tome zaista maštovite naslove i omotnice albuma.

Generalna ocjena njihove glazbe mogla bi se sažeti kroz amalgam jazz/hard/acid rocka s pametno izabranim zvučnim dodacima koji njihovu glazbu istovremeno čine i ambijetalnom, ujedno i prirodnom. Ustvari stvorili su stil kojeg je teško definirati, stil u kojem „zapošljavaju na neodređeno vrijeme“ pregršt samplova, sekvenci i efekata u korelaciji sa klasičnom instrumentalnom postavom: gitara, bas, bubanj, klavijature.

Njihove sonične avanture imaju svoj prirodni tijek, iako nikada nisu do kraja određene iz razloga što im se očito nigdje ne žuri, a što im daje dodatnu dozu zanimljivosti.

Tako formiran glazbeni otisak pronalazimo i na ovom albumu. Poslovična energičnost sa izmjenama ne pretjerane nježnosti ostvarene propulzivnim basom, ponavljajućim sinti ritmovima, pošteno odsviranim bubnjevima, cool gitarskim umetcima sa povremenim etno orijentalnim mrvicama dokazuju njihovu prepoznatljivu konzitentnost, njihov glazbeni kanon kojeg vuku od samih početaka, i ovog puta bez gubljenja srži, nepotrebnih filera i dosadnih momenata.

Energija koju isporučuju sa ovog uratka za kojeg će netko kazati da je glazbeno precizan, ali da nije baš za duže pamćenje, s lakoćom će pronaći put do konzumiranja u raznim situacijama, naravno ovisno o raspoloženju slušatelja.

Ogledni primjerak iz njihovog bogatog kataloga možda najbolje oslikavaju „Stripey Clouds“ i „Popscape“ uzbudljive vožnje svemirskim krajobrazima sa odličnom ritam sekcijom, sa par elektronskih doskočica i sasvim solidnim gitarskim solima Ed Vynnea, člana originalne postavke benda, dok će nas naslovna „Space for the Earth“ umnogome podsjetiti na harmonične pastorale J.M.Jarrea.

Ukratko za apsolviranje njihove psihodelije neće vam biti potrebna konzumacija ludih gljiva, ili već čega, dovoljno se prepustiti instrumentalima i zatvorenih očiji promatrati neka nova prostranstva koja samo glazba može predočiti.

Ako se na kraju zapitate kojeg đavla znači ime benda, iz dostupnog materijala de može doznati da je nastao iz vrlo „ozbiljne“ konverzacije kako bi se nazvao vanzemaljski doručak bogat žitaricama.

Đorđe Škarica

Hits 125

Posljednje predstavljeni jazz albumi

Posljednja 102 albuma