A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | The Evil Empire Of | 1:52 | ||||
2 | Don't Give Up The Fight | 3:47 | ||||
3 | 1 (Peace) | 2:46 | ||||
4 | 2 (Respect) | 3:09 | ||||
5 | Beyond Trayvon | 4:29 | ||||
6 | Everything | 4:11 | ||||
7 | 31 Flavors | 3:09 | ||||
8 | Riotstarted | 3:27 | ||||
9 | Notice (Know This) | 2:14 | ||||
10 | Icebreaker | 7:14 | ||||
11 | Fame | 4:49 | ||||
12 | Broke Diva | 3:12 | ||||
13 | Say It Like It Really Is | 6:23 |
Iako je iza rap ikona poduža, petogodišnja, pauza između albuma, kakva im se u karijeri dogodila samo jednom i to između Muse Sick-n-Hour Mess Age i There's a Poison Goin' On, Rollin´ Stonesi hip hopa su godine pauze nadoknadili na najbolji mogući način i to ni manje ni više nego s dva LP albuma.
Iako su Most of My Heroes Still Don't Appear on No Stamp i drugi u nizu The Evil Empire of Everything odmah prozvani albumima blizancima situacija nije takva. Sam Chuck D je izjavio za magazin Rolling Stone: To su dva potpuno odvojena albuma, ali bi prije dvadesetpet godina vjerojatno bili tretirani kao dupli album. Istina, ali upravo jeThe Evil Empirezreliji, žešći, gotovo ogoljen do kosti u najboljoj maniriold school rapa, PE ponovo donose zvuk njihovih najuspješnijih albuma Fear of A Black Planetkao i Apocalypse ’91. Nekada su izdavali albume naindie labeluDef Jam, danas gledaju kako jedna producentska kuća preuzima drugu. Upravo je zato današnja hip hop scena na dnu dna. Nekada su PE, i njihova braća po mikrofonu, bacali rime o problemima u društvu. Danas, danas je hip hop problem. Zato je Public Enemy publici i svijetu potrebniji nego ikad.
Na početku karijere cilj grupe je bio educirati publiku, ohrabriti afroameričku populaciju u SAD. Naučiti ih razumjeti i poštovati njihove korjene. PE se jasno sjećaju Black Power ere. Islamska nacija i Crne pantere su bile skupine koje su pratile njihovo odrastanje. Međutim njihove se ambicije nisu zaustavljale na edukaciji njihovog kvarta ili grada. Njihove ambicije za budućnost postaju sve jasnije nakon objave njihovog studijskog, Yo Bum Rush The Show, albuma. Okrenuli su se populaciji kojoj se niti jedna hip hop skupina toga vremena nije okrenula. Bila je to populacija Europe, Afrike, Azije i Australije.
Dan danas PE je razumljiv izvan Amerike kao u njoj samoj. Upravo stihovi u kojima Europljanin ili Azijac može prepoznati sebe ili svoju zemlju doprinjeli su dugoročnosti fenomena zvanog Public Enemy. Chuck D ponovo tvrdi:Moje svrha u hip hopu nije biti tajkun, posjedovati jahte. Moja svrha je zbližiti ljude i osvijetliti put. Upravo zato možemo zahvaliti Bogu što ni nakon četvrt stoljeća prva dvojka grupe nije izgubila niti atom svoje energije i grizu kao nikada prije.
Okosnica albuma, koji sadržava trinaest stvari i traje oko pedesetak minuta, je Beyond Trayvon, stvar koja progovara o slučaju pogibije mladog afroamerikanca Martina Trayvona koji je podigao cijelu Ameriku na noge. Naime, radi se o ubojstvu spomenutog mladića od strane čuvara susjedstva,nonsens organizacije, kojom se Amerikanci diče. Upravo taj čuvar je, umjesto da čuva svoj kvart, ubio nesretnog mladića samo zato što je Martin bio tamnoput, s hoodie majcom i samim time sumnjiv. Usput budi rečeno, čuvar je bio hispanskog porijekla, ali očigledno i rasističkih svjetonazora.
Beyond Trayvonnije jedina uspješnica s albuma. Osobni mi je favorit Everything kojeg su potpomogli Gerald Albright i Sheila Brody, a koji pokazuje koliko su PE povezani s klasičnim soulom ´60-tih. Everything je predobarhomagenesretno poginulim velikanima Otisu Reddingu i Samu Cookeu.Riotstartedje furiozna stvar koja se, mislim, samo u dvije riječi razlikuje od njihovog hita Rightstarter s albuma Message to a Black Man, što samo pokazuje kako su neke pjesme bile godinama, godinama ispred svog vremena. Na toj osmoj stvari s albuma sudjeluje Tom Morello čije su gitarističke vratolomije doslovno samo za sladokusce zaljubljene u hip hop. Na kraju još jedna suradnja na Don't Give Up the Fight na kojoj gostuje tko drugi doli sin autora legendarnog stiha. Ziggy Marley je zaista prenio poruku i otpjevao dionicu koja će svakoga podsjetiti na genij koji je njegov otac poklonio svijetu.
Svakako preporučujem album. Istina je da sam pročitao par kritika na račun toga što Public Enemy godinama nije promjenio svoj zvuk. Ima istine u tome, ali ako istinski voliteold school, a ne da vam se brisati prašina s kazeta, počastite se s The Evil Empire of Everything, vrijedi svake lipe.
Goran Božić
« It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back | Public Enemy Albumi Kronologija |