facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Svi 2019
Format Kompilacije
Vrsta Indie pop / Pop rock / Electronic / Contemporary Singer/Songwriter
Dodano Petak, 14 Lipanj 2019
Žanr Pop
Length 38:00
Broj diskova 1
Edition date Svi 2019
Država Hrvatska
Etiketa Aquarius Records
Edition details Datum objave: 31. svibnja 2019.
Tags Aquarius Records Nina Romić Sara Renar Mangroove Natali Dizdar Maja Posavec Femme Nouvelle Mirela Priselac Remi Ana Banana Mary May Željka Veverec Aklea Neon Sun U

Review

Pod naljepnicom Aquarius Recordsa deset se ženskih imena skupilo za projekt Femme Nouvelle, koji za cilj ima promociju ženskog stvaralaštva unutar suvremene hrvatske glazbene scene. Mirela Priselac Remi, Natali Dizdar, Nina Romić, Ana Banana, Mary May, Željka Veverec, Aklea Neon, SUN U, Sara Renar i Maja Posavec tako su odabrale svaka po jedan aktualni singl kao svoj prilog zbirci koja bi trebala javnosti predstaviti i na određen je način senzibilizirati za žene koje su uostalom dobrim dijelom zaslužne za ono što se zadnjih godina naziva kantautorskim valom, a koji je iznjedrio cijeli niz izuzetno talentiranih imena i sjajnih albuma i singlova.

Sam pogled na popis imena što čine Femme Nouvelle suočava (potencijalnog) slušatelja s činjenicom da je ovo tek dio ženskih snaga koje su zadnje vrijeme punile kritičarske top-liste, što, s obzirom da iza projekta stoji tek jedna diskografska kuća, nije ništa neobično, ali čime sama kompilacija u startu gubi na težini koju bi realno mogla imati. S druge strane, iznimno me raduje pojava Mary May na ovome mjestu, čisto jer se nadam da je to najava diskografski sigurnije i bogatije budućnosti autorice najboljeg lanjskog domaćeg albuma, samoizdatog "Things You Can't Put Your Finger On", a koji svakako zavrjeđuje ne samo dostojno tretiranog nasljednika, već i vlastito fizičko izdanje. Iznimna je i uvodna pjesma "Meteori", koja nam predstavlja Elementalovu heroinu Remi u dosad možda najnježnije pjevnom izdanju, u rangu nečeg što kao da je ispalo iz onog oblaka koji nam je svojedobno dao Urbanovu "Otrovnu kišu", a i novi singl Maje Posavec, "Trnoružica", uvjerljivo ukazuje na nastavak priče započete s vrlo solidnim samostalnim prvijencem "Kada ne bih imala strah".

Nina Romić, kao jedna od kantautorica koje su pokrenule cijeli val, tu je s kontrastnim singlom "Crno" s još aktualnog joj i hvaljenog albuma "Sloboda", a među pjesmama već skrašenima na svojim albumima su i eterična balada "Dvoje", koja je mogla ili trebala završiti na najavljenom samostalnom prvijencu Željke Veverec, ali je spletom okolnosti ipak svoje mjesto našla na sjajnom lanjskom albumu "Srce" dua Mangroove, te samozatajni pop "Krenimo nekamo" s "Iluzija" iz 2017., također sjajnog albuma na visoke standarde naviknute Natali Dizdar.

Ana Banana samostalni je pak projekt Ane Opalić iz benda U pol devet kod Sabe, a njezin sintetizirani indie pop "Tvoja slatka ljubav" programski donosi jednu lezbijsku priču. U slabiji dio kompilacije ubrojio bih i Saru Renar, koja kao da svakim novim uratkom klizi sve više u samodopadnost, ostavljajući sjajan EP "Jesen" iz 2014. kao svoj rano postignut kreativni vrhunac na kojem je postigla balans između hermetičnih i komunikativni(ji)h ideja. Najmlađa (ako se ne varam) među novim ženama, Osječanka Aklea Neon predstavila je svoj drugi singl, egzotičnu "Na pola puta", koja tek obećava (ali uistinu obećava!) konkretniju glazbenu i autorsku priču, baš kao što je "Down" iz radionice još jedne obećavajuće mlade glazbenice, SUN U, zanimljiva pop priča koja se tek treba othrvati svim zamkama fine estetike.

Podvučemo li crtu, "Femme Nouvelle" je fino balansirana, ali možda kvantitetom kratka zbirka, nepotpuna da svojim zamahom uistinu predstavi žensko pismo suvremene hrvatske glazbene scene (ne bih niti načeo nabrajanje koga tu sve nema, jer bih sigurno nekoga izostavio, a i, kako sam na početku natuknuo, diskografski limiti nužno režu ovakve ideje u samom začetku). Problematičniji mi je sam koncept koji svakako ima vrijedan cilj, ali mi se sama sredstva čine manjkavima: žene u glazbi progovaraju prije svega kvalitetom svoga rada i bar djelomice je promašeno izdvajati ih u zasebne tabore. Muškarce su, ako ćemo slijediti tu spolnu raščlambu, ionako pomele u ovom recentnom kantautorskom valu i o tome jasno zbori sama njihova glazba. "Femme Nouvelle" neće to niti dodatno podcrtati (jer nije ni potrebno) niti realno može svojim nazovi aktivističkim podtekstom promijeniti bilo što što se logički mijenja samo snagom kvalitete, autentičnosti i iskrenog rada, čega bar većini ovih divnih dama nikako ne manjka. Ali, ako možda pogura neka nova imena (kojih je zato možda trebalo biti i više), kao što su Aklea Neon i SUN U, ova kompilacija naći će svoje mjesto u antologiji domaće popularne glazbe.

 

Toni Matošin

Hits 496
Indie United Volume 3 « Indie United Volume 3 Razni izvođači Kompilacije Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42