facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Studeni 2019
Format Albumi
Vrsta Soundtrack / Ambient
Dodano Četvrtak, 28 Studeni 2019
Žanr Soundtrack
Length 36:04
Broj diskova 1
Edition date Studeni 2019
Država Hrvatska
Etiketa Menart / HRT
Edition details Datum objave: 15. studenoga 2019.
Tags Menart HRT Toni Starešinić

Review

Prije otprilike pola godine na HRT-u je premijerno prikazana dokumentarna serija "Nesreća", koja je, po sve češćem receptu kombinirajući i igrane dijelove, obradila neke od najvećih prometnih i prirodnih nesreća u Hrvatskoj od drugoga svjetskog rata naovamo. Šest nastavaka u režiji i po scenariju Arsena Oremovića na stilski i sadržajno zavidnoj razini približili su suvremenom gledatelju tako, primjerice, tragediju mirogojskog tramvaja iz 1954., poplavu u Zagrebu 1964. ili sudar brodova u dubrovačkoj luci 1992., a značajnu ulogu upravo u onoj stilskoj zavidnoj razini (naravno, oplemenjujući nužno i sam sadržaj) dala je glazba.

I ta je glazba, naravno, glavni junak današnje nam priče, odnosno, da budem još precizniji, junak je jedan od trenutno najradišnijih hrvatskih glazbenika. A kad je radišnost hranjena iz izuzetnog talenta (i obrnuto), sjajni rezultati ne mogu izostati: glazba Tonija Starešinića, bilo da je riječ o izuzetnom jazz sastavu Chui ili izuzetnom pop sastavu Mangroove (da ne spominjem sad i ostale projekte na kojima je zadnjih godina sudjelovao), te bilo da govorimo o autorskom ili izvođačkom segmentu njegova rada, uvijek je debelo iznad prosjeka, uvijek uzbudljiva i zanimljiva, višeslojna i dotjerana, a da sve bude još intrigantnije, i raznolika te nikad predvidljiva. Po prvi put u ulozi solista, ovaj je zagrebački glazbenik tako, sasvim logično, obavio sjajan posao obojivši glazbenim teksturama Oremovićevu seriju koju zasluženo čeka i druga sezona.

A Starešinićeva "Nesreća" na svojih vinilnih 36 minuta donosi devet instrumentalnih elektro-akustičnih skladbi ambijentalnog ugođaja, za potrebu ove forme, kad se glazba odvojila od svoga vizualnog konteksta, obogaćenih dodatnim klavijaturama. Sam ponosni potpisnik naglasio je u najavi izdanja kako je glazbi pristupio kao slikar, nabacujući boje, odnosno, slike kako bi postigao kratke linije, odnosno, melodije i to je ne samo najautentičniji opis soundtracka "Nesreća", već i najbolja fusnota koju možete prepoznati u porama za samom melodijom nejureće glazbe iznimno sugestivna karaktera. Pritom su slojevi dodani na skladbe iz serije navodno već na početku bile osmišljeni kao sastavni dio glazbe, no, kao kod svake iskrene umjetnosti, suradnja, bilo da su u pitanju različiti mediji ili autori, zahtjeva stvaralačku poniznost, pa je cjelina, odnosno, medij diktirao sastavnice. Upravo zato ovaj soundtrack živi samostalan život u najboljoj mogućoj maniri, punim plućima i bogatstvom svojih nota.

Starešinić naslovima skladbi nije robovao filmskom izvorniku pa se tim više njegova "Nesreća" čini kao posve zasebno, samostalno umjetničko djelo. Podsjećajući (tek da nabacim brzopotezne asocijacije, nikako detektirajući bilo kakve posudbenice) na Vangelisov "Blade Runner", pa namigujući i prema Badalamentijevom "Twin Peaksu", primjerice, u završnici koja najavljuje novu sezonu serijala, on ipak prije svega osluškuje svoje vlastite kreativne porive i instinkt, realiziravši glazbenu tapiseriju koja je niti a priori moderna niti staromodna i koju može bez ikakve zadrške nazivati isključivo svojom jer je itekako sposobna za samostalan život. Naravno, serija i glazba se prije svega savršeno ljube, a cijeli ovaj koloplet naoko različitih dojmova i slušateljskih sugestija samo je dokaz kvalitete i potencijala ove radionice kojoj se očito ne nazire bilo kakva suša materijala ni inspiracije.

Najavu nastavka, uostalom, već imamo...

 

Toni Matošin

Hits 118

Posljednje recenzirano - Jazz