facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Siječanj 2019
Format Albumi
Vrsta Alternative/Indie Rock
Dodano Četvrtak, 25 Srpanj 2019
Žanr Rock
Length 1:48:40
Broj diskova 2
Edition date Siječanj 2019
Država Velika Britanija
Etiketa Carosello Records
Catalog Number 538374252
Tags Skunk Anansie

Review

Rijetki su bendovi koji u live izdanjima nadmašuju same sebe. No, jedan od takvih bendova definitivno su Skunk Anansie. Naime, ruku na srce, iz pozicije bendova, svakako je lakše pjesme rješavati u studijima: snimaš instrument po instrument, ako pogriješiš snimaš ponovo, ako nije tvoj dan dođeš neki drugi, snimaš stvari i po nekoliko puta pa odabereš najbolju snimku, možda producent sve provuče kroz razne zvučne filtere i premaže sliku svim bojama ili ti mixer smiksa najbolje od najboljeg u jednu stvar.

Sa svirkom uživo nema toga: sve je stvar trenutka, odsvirano odjednom, pred publikom i uz pomoć benda koji načelno baš i nema pravo na pogrešku. Čak i činjenica da se ova live kompilacija na dva diska očito sastoji od 25 snimaka snimljenih na nekoliko koncerata, ne umanjuju bitno njezinu vrijednost. Toliko je kvalitetno osmišljena da je izuzetno teško posebno izdvojiti neku pjesmu. Pri tome, odmah najavljujem da ću zbog specifičnosti materijala obratiti posebnu pozornost i nešto detaljnije ulaziti u analizu svake pjesme. Stoga, manje strpljive čitače odmah usmjeravam da slobodno krenu slušati CD-ove koji su uistinu kruna ovog prvog razdoblja jedne odlične karijere. Eto.

A mi, dosadni analitičari nastavljamo dalje. Prva pjesma je „Charlie Big Potato“; ima ponešto gudača, vjerojatno izvedena u tročlanoj glazbenoj postavi i s izuzetnim vokalom pjevačice zvuči žešće, no bend svakako zna zašto su ovdje uvrstili upravo ovu inačice pjesme. Već iduća „Intellectualise My Blacknes“ odsvirana je u savršeno iskorištenom trojcu, pri čemu je bas gitara potpuno u stilu RHCP-a i poznatog Flea te gradi svoju instrumentalnu priču. Nakon toga slijedi „Because Of You“ sa zaraznim riffom na gitari, odličnim linijskim basom u podlozi i diskretnom bas pedalom u prvom dijelu pjesme doživljava erupciju ritma i emocija koje tako dobro Skin naglašava svojim zavidnim vokalnim mogućnostima, ostavljajući nas bez daha. Žestoka i brza „I Can Dream“ oblik je emotivnog otpora ili (inata) osobe kojoj je još stalo do osobe koja ju ne voli, pa stoga samu sebe uvjerava da može biti s nekim drugim. „Charity“ je pjesma promjenjiva tempa, dobro osmišljenog aranžmana, savršene sviračke i vokalne tehnike, iznenađujuće popunjenog zvuka i prava je demonstracija onoga što može ostvariti tročlana glazbena postava s izvrsnim ženskim vokalom. „My Love Will Fall“ i „Death to the Lovers“ dvije su emotivne pjesme. Kod ove druge mi nedostaje malo više razrade, ali ne zato što je loša, već zato što su ove prije gotovo savršene. Nakon toga Skin pita Cassa što to radi, hoće li plesati, jer basist se baš ritmički razigrao u tom hitu „Twisted“, koji me malo podsjeća na ono što su Rolling Stonesi radili u prvoj polovini osamdesetih. Ace si je ovdje priuštio i nekoliko odličnih solaža, a i taj Mark Richards baš zna pogoditi mjeru između korištenja bubnjeva kao instrumenta koji daje ritam, ali povremeno sitnim detaljima popunjava zvuk pa čak gradi i melodiju. „My Ugly Boy“ je dobra, ali „Weak“ mi je snažnija, dok je „Hedonism“ publika odlično primila, pa se neumorna i energična Skin mogla u nekim vokalnim dionicama pomalo i odmoriti. Prvi cd zaključuje hit „I Hope You Get To Meet Your Hero“, s dobronamjernim tekstom upućenoj bivšoj ljubavi aranžerski ponovno dovedena do savršenstva, kojega dopunjuju ubačeni gudači.

„Love Someone Else“ kreće na gitari i podsjeća me na Interpolov usporeni „Slow Hand“, ali je ritmična i slatka. Međutim nakon toga kreće nevjerojatna „This Is Not a Game“, koja je moj apsolutni favorit. Uđite malo u izvedbu te pjesme i neće vam dugo trebati da zaključite da se radi o savršenstvu, kojega je gotovo nemoguće pretočiti u riječi. Suvišno je govoriti da je izvedba uživo nemjerljivo bolja od one studijske. Zanimljive su „God Loves Only You“ i „(Can't Get By) Without You“, ali „Secretly“ je ponovno pjesma koja se nameće kao možebitna kulminacija ovog cd-a. Opet ti se samo nameće pitanje kako je moguće da netko s takvom sigurnošću može izvoditi takve vokalne ekshibicije, mijenjati modalitete, prebacivati se u falset i ponovno se s lakoćom vraćati nazad. „Over the Love“ u instrumentalnom smislu malo podsjeća na U2-a, ali je pjesma lijepa i odlično izvedena. „Spit You Out“ zvuči kao čarobna ritmična igra basa i bubnja, uz urnebesne vokalne dionice, sasvim dobre prateće vokale te nenametljivu ali prisutnu gitaru. „Yes Its Fucking Political“ pjesma je socijalne i političke tematike (jer nemaju Skunk Anansie samo ljubavne tekstove), toliko je dobro ritmički odrađena stvar da zvuči gotovo nevjerojatno. „Selling Jesus“, njihov prvi singl u karijeri, možda je najžešća pjesma ove kompilacije, a nakon nje slijedi prvi hit grupe „Little Baby Swastikkka“ koja ima tako odsvirane dionice na basu da je gotovo teško povjerovati da je odsvirano uživo. I onda kad misliš da je pjesma gotova, Skin zavrti još jedan urnebesni krug s dodatnim ubrzavanjima i pozdravljanjem publike. Nakon „Tear The Place Up“, još jedne brze pjesme koju publika odlično prima, kreće emotivna „Squander“ koja zaokružuje kompilaciju na kojoj još možemo čuti sentiš „You Saved Me“, a u nekim izdanjima i bonus pjesmu „You'll Follow Me Down“.

S obzirom da pri svakom novom slušanju ovih cd-a možemo otkriti neke nove favorite, lako je zaključiti da nas ovo izdanje učvršćuje u spoznaji da su Skunk Anansie definitivno bend kojega treba slušati uživo, jer su upravo u tom obliku nenadmašni. A za to ćemo imati priliku već ove subote, 27. srpnja 2019. na zagrebačkoj Šalati.  

Ivan Dukić

Hits 403
Wonderlustre « Wonderlustre Skunk Anansie Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42