Najave novih izdanja
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

Beyoncéin osmi studijski album sada je dostupan diljem svijeta. „act ii COWBOY CARTER“ dolazi nakon dva uspješna glavna singla, “TEXAS HOLD ‘EM” i “16 CARRIAGES” , objavljena 11. veljače na Superbowlu.

“TEXAS HOLD 'EM” osvojio je devet različitih žanrova na američkim glazbenim ljestvicama (pop, hot AC, country, urban i R&B...), i ispisao povijest tako što je Beyoncé postala prva crna pjevačica koja je dosegla broj 1 na Hot Country Songs ljestvici i broj 1 na ljestvici Hot 100 s country pjesmom. Također je proveo četiri tjedna na vrhu britanske glazbene ljestvice.

„COWBOY CARTER“, izvršne producentice Beyoncé, bavi se žanrovima, svim njima, iako je duboko ukorijenjen u countryju. Ovo je djelo umjetnice koja napreduje u svojoj slobodi rasta, širenja i neograničenog stvaranja. Ne ispričava se i ne traži dopuštenje za uzdizanje, pojačavanje i redefiniranje zvukova glazbe, dok razgrađuje prihvaćene lažne norme o američkoj kulturi. Odaje počast prošlosti, odajući počast pionirima glazbe u countryju, rocku, klasici i operi.

Album je rog izobilja zvukova koje Beyoncé voli i uz koje je odrastala i slušala između posjeta i eventualnih nastupa u Houston Rodeu – country, originalni rhythm & blues, blues, zydeco i black folk. Album je zaokružen u čiste instrumentacije u slavljeničkoj mješavini autentičnih zvukova pri čemu, između ostalog, koristi, harmoniku, dasku za pranje rublja, akustičnu gitaru, bas ukulele, pedal steel gitaru, Vibra-Slap, mandolinu, violinu, Hammond B3 orgulje, klavir i bendžo. Tu je i obilje pljeskanja rukama, koraka u obliku potkove, udaranja čizmama po drvenim podovima i da, to su Beyoncéini nokti kao udaraljke.

“Radost stvaranja glazbe je u tome što nema pravila”, kaže Beyoncé. “Što više vidim kako se svijet razvija, to sam više osjećala dublju povezanost s čistoćom. Uz umjetnu inteligenciju i digitalne filtere i programiranje, željela sam se vratiti pravim instrumentima i koristila sam vrlo stare. Nisam željela neke slojeve instrumenata poput gudača, pogotovo gitara i savršeno usklađenih orgulja. Neke sam pjesme zadržala sirovima i priklonila se folku. Svi su zvukovi bili tako organski i ljudski, svakodnevne stvari poput vjetra, pucketanja, pa čak i zvuk ptica i kokoši, zvukovi prirode.”

Inspiracija nadalje uzima u obzir južnjačku i zapadnjačku kulturu izvan glazbe, rodea, vestern filmova i priča o originalnim kaubojima sa zapada. Na rodeu je prvi put vidjela raznolikost i prijateljstvo među ljudima koji vole country glazbu i američki stil života, prožet zajednicom, kulinarskom ponudom, roštiljima i zapadnjačkom opremom. I bilo je za sve. Među mnoštvom je bilo crnaca, hispanoameričkih i indijanskih kauboja, koji su dali svoj vrijedan, autentični doprinos kulturi. Njihove su priče sinonim za američku povijest.

Glazba je omotana oko izljeva strastvenog, hrabrog pripovijedanja koje osvaja slušatelja s Beyoncéinim poznatim, moćnim glasom u središtu. Njezin vokal baca zasljepljujuće svjetlo na narativ prožet kazivanjem istine, otkrivanjem skrivenih povijesti i uživanjem u svoj magiji koju tražite kada se namjerno vratite svojim korijenima.

Beyoncé je studentica povijesti i nastavlja američki glazbeni masterclass koji je započeo s „Act i RENEASSANCE“ 2022., koji je bio dubok zaron u plesnu glazbu i njezine kreatore te slavljenje onih koji su živjeli u radosti unatoč tome što su se osjećali kao ekstremi.

Na „COWBOY CARTERU“ hrabro ustraje rad umjetnice koja je stvarala po vlastitim uvjetima, u nedostatku pravila. Pjesme miluju, ljuljaju i potiču znatiželju slušatelja kroz 27 darova revolucionarnih iznenađenja, brišući ograničenja postavljena na žanrovsku glazbu. Kao producentica, Beyoncé istražuje i eksperimentira s promjenama akorda i tonaliteta bez napora miješajući žanrove, savijajući i stapajući neočekivano kako bi srušila svaki zid glazbenog ograničenja. Riječ je o rijetkom opusu koji bi mogao tako neprimjetno ugostiti prerade klasika poput “BLACKBIIRD” Beatlesa i “JOLENE” Dolly Parton sa zvučno raznolikim kreacijama poput “SWEET HONEY BUCKIN”, “RIIVER DANCE” i “II MOST WANTED”. ”
"Moj proces je takav da obično moram eksperimentirati", kaže Beyoncé. “Uživam biti otvorena i imati slobodu da iznesem sve aspekte stvari koje volim i tako sam radila na mnogim pjesmama. Snimila sam sigurno 100 pjesama. Nakon što to bude gotovo, mogu složiti slagalicu i shvatiti dosljednosti i zajedničke teme, a zatim stvoriti solidan opus rada.”

Album je doista eksperiment. Svaka je pjesma vlastita verzija ponovno zamišljenog vestern filma. Inspirirala se filmovima poput “Five Fingers For Marseilles”, “Urban Cowboy”, “The Hateful Eight”, “Space Cowboys”, “The Harder They Fall” i “Killers of the Flower Moon”, često su se filmovi vrtjeli na zaslon tijekom procesa snimanja. Neki aspekti udaraljki bili su inspirirani soundtrackom „O Brother, Where Art Thou?“, gdje je bilo više bluegrassa. Ovaj opus se kreće od pjevanja kauboja i Blaxploitationa do špageti vesterna i fantazije s Beyoncé koja se prepliće između osobnih iskustava, odajući počast crnačkoj povijesti, do pretjeranog građenja karaktera. Ograničeno izdanje vinila prikazuje mikrofon u obliku pištolja ala Thelma i Louise koje bježe od zakona, ali pištolj je nevidljiva, hiper pretjerana stvarnost.

Lik, kauboj Carter rođen je iz tih iskustava i inspiriran izvornim crnim kaubojima s američkog Zapada. Sama riječ kauboj korištena je na pogrdan način kako bi se bivši robovi opisali kao "dječaci", koji su bili najvještiji i imali najteže poslove rukovanja konjima i stokom, podjednako. U uništavanju negativne konotacije, ono što ostaje je snaga i otpornost ovih ljudi koji su bili prava definicija zapadne snage.
Dok je na „RENAISSANCE“ albumu bilo naglašeno ponovno rođenje nakon pandemije, „COWBOY CARTER“ je deklarativna frekvencija i akademska promjena, dok se svijet priprema za ponovnu promjenu, koja redefinira i ponovno gradi ono što je country i americana, i tko može biti uključen. Album počinje s “AMERIICAN REQUIEM,” alarmom nalik himni koji spaljuje stare ideje o umjetnosti i ljudima koji je stvaraju.

Beyoncé se okružila zvjezdanom skupinom suradnika, među kojima su: The-Dream, Pharrell, NO I.D., Raphael Saadiq, Ryan Tedder, Ryan Beatty, Swizz Beatz, Khirye Tyler, Derek Dixie, Ink, Nova Wav, Mamii, Cam, Tyler Johnson, Dave Hamelin i Shawn “JAY-Z” Carter kako bi pronašli tajne dragulje u svakoj pjesmi. Proces, koji je ponekad trajao godinama, često je značio kombiniranje dijelova različitih snimaka, mijenjanje instrumenata ovdje, dodavanje zamke ondje, kako bi sletio na savršeno mjesto u pravo vrijeme.

“Ovaj album se radio više od pet godina,” kaže ona. “Bilo je stvarno sjajno imati vremena i milosti da mogu odvojiti vrijeme za to. U početku sam prvo namjeravala izbaciti „COWBOY CARTER“, ali s pandemijom, bilo je previše teškoća u svijetu. Htjeli smo plesati. Zaslužili smo plesati. Ali morala sam vjerovati Božjem vremenu."

A glazbeni savez ovdje uključuje doprinose impresivnog popisa umjetnika kao pjevača, glazbenika i govornika, uključujući: Dolly Parton, Willie Nelson, Linda Martell, Stevie Wonder, Chuck Berry, Mylie Cyrus, Post Malone, Jon Batiste, Rhiannon Giddens, Nile Rodgers, Robert Randolph, Gary Clark, Jr., Willie Jones, Brittney Spencer, Shaboozey, Reyna Roberts, Tanner Adell i Tiera Kennedy.

„COWBOY CARTER“ je glazba koju niste očekivali od najinovativnije umjetnice i producentice na svijetu, koji je pomicanje granica u pružanju umjetnosti koja izaziva osjetila učinio normom. Riječ je o kulturi, nasljeđu i kritičkom dodatku američkoj pjesmarici od najvažnijeg i kreativnog talenta u jednom stoljeću.

"Mislim da će ljudi biti iznenađeni jer ne mislim da je ova glazba ono što svi očekuju", kaže Beyoncé, "ali to je najbolja glazba koju sam ikada napravila."

1. AMERIICAN REQUIEM
2. BLACKBIIRD
3. 16 CARRIAGES
4. PROTECTOR
5. MY ROSE
6. SMOKE HOUR ★ WILLIE NELSON
7. TEXAS HOLD ‘EM
8. BODYGUARD
9. DOLLY P
10. JOLENE
11. DAUGHTER
12. SPAGHETTII
13. ALLIIGATOR TEARS
14. SMOKE HOUR II
15. JUST FOR FUN
16. II MOST WANTED
17. LEVII’S JEANS
18. FLAMENCO
19. The LINDA MARTELL SHOW
20. YA YA
21. OH LOUISIANA
22. DESERT EAGLE
23. RIIVER DANCE
24. II HANDS II HEAVEN
25. TYRANT
26. SWEET ★ HONEY ★ BUCKIIN’
27. AMEN



Izvještaji



Glenn Miller Orchestra u Lisinskom


Widowspeak u Močvari - sjajna večer indie glazbe


Glazbeni dox - od Ryuichija Sakamota do Nicka Cavea


Drito X - večer 2.


Drugi dan Rock Massacre Festa


Krcata prva večer desetog Drito festivala


Prvi dan Rock Massacre festa u grunge tonu


CHUIte i poCHUite kako su CHUI osvojili Split


ekstaza u Tvornici na promociji novoga albuma Jonathana


Brkovi potpisivali vinil u Dirty Old Shopu


Bajaga i Instruktori u Tvornici


Galerija fotografija: Ozric Tentacles i Silas & Saski


Finntroll, Metsatöll i Suotana u Vintageu


Galerija fotografija: Ljetno kino u klubu Sax!


Galerija fotografija: Gajnice vrište


Silovita nesebičnost Manntre


Jelusick u riječkom Pogonu kulture - Ima li nade za nas?


Jelusick u Tvornici kulture


Savršeno pakleno uz Savršene Marginalce u rasprodanom Vintageu