Izvještaji
×

Upozorenje

JUser: :_load: Nije moguće učitavanje korisnika sa ID: 852
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

{mosthumbviewer: images/SGkoncerti_interviewi/2010/12/kries/kries4.jpg, images/SGkoncerti_interviewi/2010/12/kries/kries4m.jpg, Kries u kinu Mosor, Center}

Nakon što godinu dana nije bilo koncerta grupe Kries u Zagrebu, u zadnjih mjesec dana smo ih mogli gledati čak tri puta. Počelo je sa sjajnim nastupom na brucošijadi FER-a, nastavilo se koncertom na Trgu Bana Jelačića u sklopu programa Advent u Zagrebu, i kulminiralo „pravim“ samostalnim koncertom u petak 17. 12.

Jedna od stvari po kojima je Kries specifičan je to da koncerti uvijek počnu točno kada i piše da će početi, pa ni nastup u Kinu Mosor nije bio iznimka. Točno u 10 sati Kriesovci su se popeli na stage, međutim zagrebačka publika (za razliku od solinske na Etnoambientu) očito još uvijek nije naučila lekciju, pa su ljudi većinom još stajali vani i čekali red za garderobu.

{mosthumbviewer: images/SGkoncerti_interviewi/2010/12/kries/kries2.jpg, images/SGkoncerti_interviewi/2010/12/kries/kries2m.jpg, Kries u kinu Mosor, Center}

Nema veze, može Mojmir (frontman) početi i lagano, govorom o vranama i gavranima. Naime, sljedeći album će se zvati Dva Vrana Gavrana – igra riječi, „vrana“ znači crna (sjećate se konja vranaca?), a kako je Mojmir ispričao, ljudi u današnjem svijetu sve više počinju ličiti na gavrane umjesto vrana.
U čemu je stvar – gavrani i vrane su vrlo slične ptice, s jednom bitnom razlikom: gavrani se uvijek kreću u jatima i samo grakću i u toj buci se ne može čuti pjev, dok vrane žive samostalno, sa „društvom“ od nekoliko drugih vrana u njihovom području. A u današnjem svijetu punom medija i informacija, sve više postajemo gavrani i zaboravljamo što nam je, tj. tko nam je stvarno bitan u životu.

{mosthumbviewer: images/SGkoncerti_interviewi/2010/12/kries/kries1.jpg, images/SGkoncerti_interviewi/2010/12/kries/kries1m.jpg, Kries u kinu Mosor, Center}

Mojmir je završio govor, ljudi se još nisu skroz skupili, pa je koncert počeo sa najlaganijom stvari – Savom. Nakon toga kako ljudi ulaze i pjesme se ubrzavaju: Kolende za pravi uvod, pa Grličica za malo jači početak plesanja. Do Livere-Travere se kino Mosor napunilo i rasplesalo do kraja, a usput smo saznali i da je Livere-Travere zapravo pjesma o travi (ili kako je Mojmir rekao: o biljkama, koje se eto mogu i pušiti). Do plesnog vrhunca je kao i obično došlo kod pjesme Moj Javore, a za razliku od Brucošijade FER-a ovaj put smo na nekoliko „brzih“ stvari dobili i nastavak u improvizaciji, što redovito bude bolje od same pjesme.

{mosthumbviewer: images/SGkoncerti_interviewi/2010/12/kries/kries3.jpg, images/SGkoncerti_interviewi/2010/12/kries/kries3m.jpg, Kries u kinu Mosor, Center}

Zapravo, upitno je koliko je to improvizacija, jer iako su neki dijelovi definitivno prvi put bili izvedeni, sve je zvučalo jednostavno predobro uvježbano da bi bilo čisto improvizirano.
A opet, ovo više nije onaj Kries koji je dobio nekoliko novih članova koje sada treba posložiti u nešto smisleno (što je producent Martin Swan bio odlično odradio) – ovo je sada bend koji nekoliko godina svira u istoj postavi, i u kojem se svi već međusobno jako dobro „kuže“ dok sviraju.
Ma zapravo nije ni bitno, s improvizacijom ili ne, Kries zvuči bolje nego ikad – zrelo, posloženo, uvježbano, a sa istim izbavcivanjem hrpe pozitivne energije prema publici (i u drugom smjeru) na svakom koncertu.

Na žalost, zbog kućnog reda koncert nije mogao (pre)dugo trajati, pa smo uobičajeno završnu Zumbu (za vrijeme koje je jedan član publike zgrabio diple Ive Letunića i počeo svirati, i to prilično dobro) dobili malo prije nego smo očekivali. Ali onda je publika vratila bend na pozornicu, pa smo dobili i Bujadu i Konje Vrane, i onda je tek „to bilo to“. No, ne možeš toliko „dignuti“ publiku i onda očekivati da otiđu, pa je došlo i do još jednog, neplaniranog bisa, gdje je odsvirana Zora – laganija stvar za smirivanje od onog plesnog ludila i mirniji kraj koncerta.

{mosthumbviewer: images/SGkoncerti_interviewi/2010/12/kries/kries5.jpg, images/SGkoncerti_interviewi/2010/12/kries/kries5m.jpg, Kries u kinu Mosor, Center}

Sve u svemu, dobili smo kako je jedna gledateljica rekla savršen koncert Kriesa, a dobili smo i Kino Mosor kao odličan koncertni prostor, i ime novog albuma, što valjda znači da se na njemu ozbiljno radi.

Samo, problem je što je onaj na brzinu posloženi i uvježbani Kries prošli put tako „na brzinu“ snimio album (Kocijani) za kojeg je npr. britanski Guardian u recenziji napisao da bi Kries trebali biti sljedeće velike europske zvijezde.
Što onda tek očekivati od novog albuma ovakvog genijalno uvježbanog Kriesa? Previše? Vrijeme će reći...
Do tada, jedino što Kriesu nedostaje da bi predviđanja Guardiana bila bliže istini su češći nastupi (recimo, Gogol Bordello svira 250 dana godišnje da bi bili tu gdje jesu), možemo se samo nadati da je ova mini-poplava koncerata u zadnje vrijeme početak nečeg takvog.

Izvještaji



Placebo + Jonathan na Šalati


Habib Koite nastupio na 4. Backstageu


Inciter predstavili novi album u Hard Placeu


Novigrad je postao dom bluesa


Konstrakta u Zagrebu


Kids form the sky u Močvari


Dark alternativa u Boogaloou


Prepuna pulska Arena ispratila odlazak velikana


Artistični Urban sa svojom četvorkom popunio pulski Kaštel


Zatvoren je INmusic #15


INmusic festival - dan 3.


Drugi dan INmusic festivala


Otvoren je jubilarni 15. INmusic festival


Vlajternativni dokumentarac prikazan u Zadru


Rival Sons - rock je živ i diše punim plućima


Kasabian kao šlag na tortu jubilarnog INmusica


Nick Cave And The Bad Seeds na INmusicu


Njihovo veličanstvo The Killers


Deftones na INmusicu


Gogol Bordello razvalili Main Stage