Dana 8. i 9. ožujka 2019. beogradski alternativni bend S. A. R. S. održao je dva koncerta u zagrebačkom Boogaloo-u. U sljedećih nekoliko redaka donosim opis prvoga nastupa.
Koncert je započeo u 22 sata, odličnim nastupom pulske grupe „Radio aktiv“. Ovaj šesteročlani bend (gitara, bas, bubanj, sintesajzer, saksofon i truba ) osnovan je 2009. godine. Dosad su izdali dva studijska albuma „Grije nas isto sunce“ (2012.) i „Stvarnost između reklama“ (2015.), niz singlica i nešto neslužbenih izdanja. U pola sata vrlo kvalitetne i dinamične svirke pjesama dobrih tekstova, začinjenih reggae i ska ritmom, odsvirali su svoje hitove: „Isto sunce“, Senzacija“, „Zašto ne pokažemo djeci“, „Svaku noć, svaki dan“ i „Jure, žure“. Glavne odlike nastupa bile su preciznost ritmičke izvedbe i melodičnost, a tekstovi su im optimistični, miroljubivi i puni pozitivne energije. Zahvalili su se S.A.R.S.-u na pozivu te dobro zagrijali prilično brojnu publiku. Odsvirali su i pjesmu „Vrtimo se“, a kao zadnju najavili „Stvaran svijet“. Odsvirali su odličnih pola sata uvježbane i kvalitetne svirke, kao predgrupa ni predugo, ni prekratko – taman!
Potom je iz zvučnika krenulo nekoliko domaćih hitova iz osamdesetih (Atomsko sklonište, Aerodrom, Film, Prljavo kazalište i Bajaga), dok su tehničari brzo presložili pozornicu i pripremili sve za nastup zvijezda večeri. Nešto prije 23 sata krenuo je nastup S.A.R.S.-a. Ovaj glazbeni sastav iz Beograda trenutačno nastupa u sedmeročlanoj postavi. Bend je osnovan 2006., a od početka zanimljivo spaja različite glazbene stilove (rock/ska/reggae) s elementima etno glazbe. Dosad su snimili čak osam studijskih albuma i održali su na desetke koncerata u Hrvatskoj - dva dana su napunili Dom sportova (i svirali različit repertoar), a posljednji koncert su održali u KD „Vatroslav Lisinski“ – tako da su dobro poznati zagrebačkoj publici.
Koncert su otvorili pjesmom „To rade“, nakon koje je frontmen Žare pozdravio razdraganu publiku i prisjetio se da su u Boogaloou svirali prije osam godina te naglasio da im je taj nastup bio prekretnica u njihovoj karijeri. Uslijedile su pjesme „Za njom“ i „Debeli lad“. Ovu drugu su začinili solo dionicama trube i gitare te ostvarili odličan kontakt s (pretežito mlađom) publikom. Slično je bilo i sa sljedećim pjesmama „Živim na Balkanu“ (s odličnim tekstom) te njihovim prvim mega-hitom - „Buđav lebac“, pri čemu se klavijaturist prebacio na harmoniku, a publika je gromoglasno pjevala. Na idućoj pjesmi „Diploma“ trubač Nebojša odsvirao je vrlo upečatljiv solo na trubi. U reggae ritmu krenula je iduća pjesma „Lud“, a zatim slijedi ska-pjesma „Mir u svetu“, ponovno s odličnim, politički angažiranim tekstom.
Nakon toga, Žare je najavio pjesmu koju nisu dugo svirali, a to je „Zimski san“. Pjesma je nešto žešća, a ponovno je do izražaja došlo sviračko umijeće gitarista Aleksandra Lukovića. Zatim je najavljena pjesma „Ti, ti, ti“ koju su inače snimili sa Shamsom 69 („Brkovi“), a nakon toga je uslijedila „Praktična žena“ (sjetimo se spota kojim su propagirali borbu protiv nasilja nad ženama), a u ovoj live-verziji izvrstan solo odsvirali su trubač i bubnjar. Ovu priliku iskoristio je Žare da svim ženama čestita Međunarodni Dan žena. Uslijedio je set laganijih pjesama: „Neka te kraj mene“ (s odličnim solom na gitari), „Lutka“ (prateća pjevačica Sanja Lalić prešla na klavijature) i „Glupost“ (solo na trubi, promjena ritma i odlična uvježbanost). Opet su najavili pjesmu koju nisu dugo svirali - „Rakija“. I ovdje je ostvaren odličan kontakt s auditorijem, a Žare je hvalio zagrebačku publiku kao najglasniju i onu koja najbolje pjeva. Uslijedio je instrumentalno jedan od najatraktivnijih trenutaka večeri. Naime, pjesmu su započeli dugim uvodom na električnoj gitari u stilu Stefanovskog, pa jednim prilično dugim urlikom pjevača te isto tako dugim solom na trubi. Nakon toga uslijedile su pjesme: „Proleće“ (odličan tekst!) i „Razguliana“, koje su izazvale opće oduševljenje u publici, a odsvirali su još i „Ljubav umire“ (ritmički savršeno izvedena!) i najemotivnija pjesma večeri „Pepeo“ (ponovno Sanja na klavijaturama). Zatim je Žare opet pohvalio publiku i krenuli su izvesti „Klinku“ u postavi gitara, pjevač i truba, a pri refrenu se pridružila i pjevačica. Naravno da je publika pjevala zajedno s grupom.
Uskoro se vratio cijeli bend na scenu i krenuli su sa zadnjim setom pjesama: „Mir i ljubav“ (s ponovno izvrsnim solom na gitari), „Ratujemo ti i ja“ (naglasili su da su spot za pjesmu snimali upravo u ovom prostoru – „Boogaloo-u“ i time izazvali dodatni ushit publike), zatim napravili brzi prijelaz u „Dane brojim“ te laganiju „Bojanu“, pri čemu je pjevač predstavio cijeli bend i sebe kao pjevača i „showmana u pokušaju“. Od srca su se zahvalili Zagrebu za ovu večer, duboko naklonili publici i završili sa službenim dijelom koncerta. Naravno da je publika željela još, pa je „S. A. R. S.“ izišao na bis i odsvirao još dva hita: „Perspektiva“ i „Budim se“. Pri tome, treba naglasiti da je ova posljednja bila pravi šećer na kraju - izvedena aranžerski vrlo slično onoj live snimci iz Doma sportova (25.10.2014.), dakle s uvodom na bubnju, solo na bas gitari i mnogo odličnih solaža na gitari.
Koncert je trajao preko dva sata, odrađen je istovremeno i emotivno, i profesionalno, te vjerujem da će publika kao i S. A. R. S. još dugo pamtiti ovaj glazbeni doživljaj.