Izvještaji

Korisnička ocjena: 5 / 5

Zvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivna
 

DSC04824 2

Iskreno, nisam pobornik posjećivanja koncerata istog/istih izvođača iz dana u dan. Razlog je zaista jednostavan: prve impresije, osjećaji, ushiti s prvog koncerta nikada (barem meni) ne mogu se ponoviti na sljedećem. Za pretpostaviti je da se na prvom koncertu i sami glazbenici dobro emocionalno i fizički isprazne, tako da je naredni koncert ili reciklaža prethodnog ili ponekad ćorak.

No kad je u pitanju razuman vremenski odmak između dva koncerta, onda mi se javlja interes za otkrivanjem eventualnih detalja po kojima se ti koncerti razlikuju, a na koje utječe mnogo faktora: mjesto izvođenja, interakcija s publikom, atmosferske (ne)prilike, ozvučenje, set lista, rasvjeta i, najvažnije, s kakvim raspoloženjem i stavom glazbenici uđu u koncert.

Prošlo je tako petnaestak dana od uspješnog Urbanovog koncerta održanog u Hrvatskom domu u Splitu, a Damir Urban & 4 sa gudačkim orkestrom nastupaju na najljepšoj ljetnoj pozornici u Hrvatskoj, na tvrđavi sv. Mihovila u Šibeniku.

Inače, ovo je otvarajući koncert trećeg izdanja Noći tvrđava na ovoj sve više prepoznatoj glazbenoj lokaciji. Ulaz je de facto bio slobodan, uz uvjet da su ulaznicu mogu dobiti samo članovi Kluba prijatelja tvrđava. S obzirom na popunjenost gledališta siguran sam da mnogi od prisutnih i nisu članovi, što je u biti bio pun pogodak, jer koliko god su Urban & 4 sa gudačima s lakoćom animirali publiku, toliko su dobivali pozitivne odzive u jednoj zaista primjerenoj interakciji, koja svaki koncert čini uspješnijim.

Dakle, svi gore navedeni faktori gotovo idealno su se posložili u jednom zaista veličanstvenom koncertu na kojemu su svi glazbenici maksimalno iskazali svoje instrumentalne vještine, dok je „the man in black“ u svom prepoznatljivom outfitu suvereno vladao scenom kroz svoj prepoznatljiv i osebujan vokalni izričaj. Gotovo sam siguran da su nevidljive, pozitivne sile s tvrđave dodatno animirale Damira Urbana, Sašu Markovskog, Luku Tomana, Sandija Bratonju, Marca Bradaschia te 11 članova gudačkog orkestra da doslovno, sportskim žargonom kazano, ostave srce na terenu.

DSC04905 3

Bespotrebno je uspoređivati akustiku zatvorenog prostora Hrvatskog doma u Splitu s raskošnim i neponovljivim otvorenim prostorom amfiteatra tvrđave sv. Mihovil, ali objektivno treba kazati da je tek na ovoj pozornici Urbanov poker asova prodisao punim plućima, zvučeći moćno, u svojoj punoj rockerskoj instrumentalnoj silini, kako iskusan i kvalitetan bend i treba zvučati. Istovremeno je gudački orkestar svojim raskošnim aranžmanima, na tragu Phila Spectora, jedan uobičajeno „sirov“ i nužno glasan zvuk rock benda učinio kudikamo mekšim, oplemenio ga na trenutke gotovo pastoralnim bojama, što se najbolje moglo osjetiti u Lauferovoj mega uspješnici „Budi moja voda“, izvedenoj u gotovo a cappela verziji. A svi zajedno zvučali su naprosto očaravajuće. Ne znam tko je ostvario aranžmane za gudače, ali u svakom slučaju zaslužuje naklon do poda.

Ozvučenje je bilo odlično, a posebno dobro bio je ozvučen vokal, tako da se jasno mogla čuti gotovo svaka otpjevana riječ, jer neosporno je da je Urbanova lirika esencijalan dio njegove glazbene narative.

DSC05163

Osobno me impresionirao „filigranski“ gitarski rad Luke Tomana, nikad previše eksponiran, ali stalno prisutan u bogaćenju ionako bogatog zvuka cijeloga benda koji je itekako dobro „prašio“, a za kojega Urban zafrkantski napominje: „Luka je diplomirao na glazbenoj akademiji na akustičnoj gitari, a vidi ga sada, svira u rock bendu.“

Ispipavanje bila publike, kao i očekivano zagrijavanje svih glazbenika, počelo je Cohenovski obojanom „Nitko osim nas“ da bi se nastavilo s „Biram ptice“, te u „Divu“, koja posjeduje elemente koračnice, u čiji se ritam vrlo brzo uključio i auditorij. Poput dobre boce vina iz „naftalina“ je izvučena „Odlučio sam da te volim“, čiji je glazbeni nektar u trenu zbornim pjevanjem konzumirala oduševljena publika.

„Drago mi je da sam upoznao ove drage mlade ljude (pokazujući pritom na gudače), učinili su dostojanstvenije ovo naše starenje“, rekao je Urban pozvavši pritom publiku da oda zasluženo priznanje gudačkom orkestru.

DSC05080 3

Neizostavna „Kundera“ u trenu je podigla tenzije na viši nivo na kojega se nadovezala „Ruke“. Evidentno je da je Damir Urban u svom filmu, vokalnim dometima u kojima je na trenutak izgledalo da će izgubiti glas, zafrkantskim doskočicama te silaskom u publiku, kojim je naprosto izbezumio zaštitare koji su ga pomno pratili. Možete samo zamisliti koja se euforija stvorila u „zajedničkom vokalnom nastupu“ s oduševljenom publikom.

Čuli smo potom i odlične verzije „Sama“ i „Moja“, a potonja je nedvojbeno bila jedan od vrhunaca večeri. Odličan bas, fenomenalan aranžman za gudače, diskretan, ali odlučan i odličan gitarski solo, uz pjevanje gudača zaraznog refrena Pa-ra-pa-pa-pa. Izvedbom je bio oduševljen i sam Urban, šeretski se „narugao“ gudačima riječima: „Skoro bolje pjevate nego što svirate. Kažem ja mom prijatelju Gibbi, što će ti toliko ljudi na pozornici, a vidi koliko nas ima“.

Koncert se privodio kraju odličnim i očekivanim „crnim perlama“: “Iskra“, fenomenalna „Nebo“ s odličnim gitarskim solom koju su morali ponoviti jer je Urban zabucao tekst, „Mjesto za mene“ i ikonična „Mala truba“ kojom Urban poslovično završava svaki koncert. Očito je da je „Mala truba“ ono što Matu Bellamyju predstavlja „Knights of Cydonia“, trenutak u vremenu i prostoru kad se emocije dižu na najviši nivo, kad publika poslovično pada u zasluženu euforiju, a izvođači dobivaju zaslužene ovacije.

Glazbenici jedan za drugim napuštaju pozornicu, a Urban sjedi i bez riječi promatra publiku čiji povici odobravanja i poslovičnog traženja dodatne svirke ne jenjavaju ni na trenutak.

DSC05288 2

Očekivano, ubrzo se na scenu vraća bend bez gudača, te završava ovaj izuzetan koncert nikako drugačije nego u ritmu valcera. Da, „Astronaut“ je bila točka na „i“ ove glazbene avanture Urbana & 4 s gudačkim orkestrom i očaranom publikom koja će ga, sigurno, dugo pamtiti.

Koncertom koji nedvojbeno dokazuje da „mala zemlja za veliki provod“ ima glazbenom svijetu ponuditi mnogo toga originalnog i kvalitetnog, a Damir Urban nedvojbeno je dio te ponude.

„Danas mašine stvaraju glazbu, slike, pjesme. Nadam se da će naše sljedeće viđenje biti opet u živo, jer ovo je jedini pravi način komunikacije“, zaključuje Urban ovaj koncert uz gromoglasno odobravanje.

Damira Urbana & 4 imat ću prilike ponovo slušati u Trogiru, u kuli Kamerlengo, gdje će nastupati bez gudača. Baš me zanima kako će njegov bogat arsenal pjesama zvučati u „ogoljenoj“ verziji.



Izvještaji



$ich+Dvorac u Klubu kulture


Mortal Kombat na kućnom pragu


Rod Stewart u Ljubljani


Zagrebački kultni klub ugostio mlade nade glazbene scene


Još jedna uzbudljiva večer Vrela zvuka: Magalí Sare i Manel Fortia


Gipsy Kings ispunili zagrebačku Arenu latino zvukovima


Galerija fotografija: Foncedalle, GØK2, Host Unknown


Krankšvester tradicionalno odlični u Vintageu


Chris Botti potvrdio svoju veličinu


Valhalla MUF 2024.


Symphonika On The Rock i treći put u Lisinskom


U klubu Boogaloo održan ZMF Media dan


Camille Bertault Quintet oduševio Tvornicu


Sjajan koncert The Tiger Lilliesa u Kinu SC


Trap Takeover na jednu večer preuzeo Kutinu


Zadruga rasturila u rasprodanom Hard Placeu


Songkillers nastupili u Tvornici


Kries u Boogaloo – autohtona hipnotička etno psihodelija


Urban&4 uz gudački orkestar nastupili u Šibeniku


“Ne igraj se s vatrom, slušaj ju!”