Jazz i klasika
Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

4

Od 2. do 4. lipnja u Salzburgu se održao Međunarodni pijanistički festival, u sklopu kojeg je natupio Fred Hersch sa svojim triom, i to drugi dan festivala, 3. lipnja.

Koncert se održao u šarmantnoj koncertnoj dvorani Odeion, u predgrađu Salzburga, kapacitetom i atmosferom usporedivoj s Malom dvoranom Lisinskog, no nažalost slabo popunjenoj tu večer.

Hersch je jedan od najzanimljivijih pijanista na suvremenoj jazz sceni i jedan od rijetkih koji i u srednjoj dobi (60 g) i dalje stalno razvija stil i elaborira svoju glazbenu viziju u kojoj se povijest i tradicija jazza sjedinjuju s inovacijom i individualističkim pristupom. Hersch je oduvijek bio i tehnički virtuoz, no s godinama je u prvi je plan iskočilo razvijanje osobnog, idiosinkratičkog stila obilježenog lirskom ljepotom. Njegova je glazba bujna, topla, zavodnička i emotivno dirljiva, a posljednjih je godina njegovo sviranje doseglo nove razine ekspresivnosti i lirske ljepote.

2

Koncert je isprva planiran kao klavirski duet, Hersch je trebao nastupiti s poznatim britanskim pijanistom Johnom Taylorom, no Taylor je nažalost nenadano preminuo prošle godine, i to tijekom koncertnog nastupa. Stoga je Hersch nastupio sa svojim triom – basistom Johnom Hebertom i bubnjarom Ericom McPhersonom, s kojima snima i nastupa zadnjih 7 godina. Koncert je podijeljen u 2 seta po oko 45 minuta, kako je to običaj u njujorškim jazz klubovima. U prvom smo dijelu čuli nekoliko novih pjesama s nadolazećeg albuma Sunday Night at The Vanguard (koji će izaći u kolovozu), kao što su The Optimum Thing i obrada Beatlesa For No One. The Optimum Thing je Herschova autorska parafraza standarda Irvinga Berlina ''The Best Thing for You'' – naime, u jazzu postoji tradicija kompozicija u kojima je nova melodija sagrađena na poznatoj harmonijskoj strukturi nekog postojećeg standarda, kao što je Hersch objasnio u kratkom obraćanju publici. For No One ističe se kao jedan od najljepših segmenata koncerta. Dok je izvornik donekle živahnog tempa, usprkos srcedrapateljnim stihovima o ljubavnom prekidu, Herschova melankolična interpretacija prenosi svu tugu i tihi očaj prekida opisanog u tekstu, uvjerljivije od McCartneyjeve izvedbe. Čuli smo i jedan Herschov recentni original, Floating, s istoimenog albuma, te maštovito proširenu, bujnu i pustolovnu interpretaciju standarda Ornettea Colemana, Lonely Woman, koja je na neki način bila improvizacijski tour de force prvog seta. Nakon stanke od 15-ak minuta drugi je set započeo Herschovom novom kompozicijom Begin Again. Uslijedila je jedna stara stvar, Sarabande, s istoimenog albuma iz 1986. koji je Hersch snimio s Charlie Hadenom i Joey Baronom, koja je u drugom setu predstavljala ono što je Lonely Woman bila u prvom setu – duga, fluidna i nadahnuta improvizacija u kojoj melodije i kontra-melodije teku nekom idiosinkratičnom logikom i uvlače slušatelja u intrigantni vrlog zvukova. Čuli smo još The Wind, Moon and Sand, te za bis jednu Monkovu stvar (neizostavni dio Herschovih nastupa, budući da je veliki obožavatelj Monka), a nakon zaista dugog, neumornog pljeska malobrojne publike Hersch se vratio na još jedan bis, bez tria, i izveo svoj original Valentine, koji inače rado izvodi kao bis na koncertima.

3

Treba pohvaliti izuzetno rafiniranu svirku cijelog tria i njihove uzbudljive međuigre, istodobno zaigrane i lirične, istraživačke i predane ideji muzikalnosti i ljepote. Sam Hersch smatra ovaj trio svojim najboljim dosad. Inače se kroz njegov opus provlače tri glavne potke: trio, kojem se stalno vraća, duo suradnje, te solo piano, s time da Hersch tvrdi da trio i solo piano čine esenciju njegova stvaralaštva, njegovi solo uradci hrane njegove trio uratke i obrnuto. Herschov sadašnji trio zasigurno je jedan od najboljih i najuzbudljivijih na suvremenoj jazz sceni te je bila prava privilegija pristustvovati jednom od tek nekoliko europskih nastupa na aktualnoj turneji.



Izvještaji



Glenn Miller Orchestra u Lisinskom


Widowspeak u Močvari - sjajna večer indie glazbe


Glazbeni dox - od Ryuichija Sakamota do Nicka Cavea


Drito X - večer 2.


Drugi dan Rock Massacre Festa


Krcata prva večer desetog Drito festivala


Prvi dan Rock Massacre festa u grunge tonu


CHUIte i poCHUite kako su CHUI osvojili Split


ekstaza u Tvornici na promociji novoga albuma Jonathana


Brkovi potpisivali vinil u Dirty Old Shopu


Bajaga i Instruktori u Tvornici


Galerija fotografija: Ozric Tentacles i Silas & Saski


Finntroll, Metsatöll i Suotana u Vintageu


Galerija fotografija: Ljetno kino u klubu Sax!


Galerija fotografija: Gajnice vrište


Silovita nesebičnost Manntre


Jelusick u riječkom Pogonu kulture - Ima li nade za nas?


Jelusick u Tvornici kulture


Savršeno pakleno uz Savršene Marginalce u rasprodanom Vintageu