MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Rujan 1982
Format Albumi
Vrsta / Art Rock / Experimental Rock
Dodano Četvrtak, 20 Studeni 2014
Žanr Rock
Length 43:25
Broj diskova 1
Edition date Rujan 1982
Država Europe
Etiketa EMI
Catalog Number 1C 064-64 589
Edition details Produkcija: Kate Bush
Tags Kate Bush EMI

Review

Kate Bush je jedna nevjerojatna umjetnica, i kao svaki umjetnik, i ona je zaposjednuta stvaralačkim duhom, demonom koji ju tjera da stvara. Uvijek iznova, ponovno i ponovno. To je proces koji je progresivan, on stalno ide dalje, neprestano pomičući granice. Sa The Dreaming napravila je jedan ogroman skok naprijed. Skok koji je ujedno bio i odmak od sebe same, od Kate Bush do tada. 

Do tada je bila vrlo dobro prihvaćena, i od kritike i od publike. Imala je i stas i glas. Imala je sposobnost začarati svojim nevjerojatno liričnim glasom i glasovim mogućnostima. Njezina je pojava izrazito senzualna i zavodljiva. To je percepcija – mlada žena prekrasnog izgleda - anđeoskog lica, divlje kose, vitkog, gipkog tijela, sa jednim uresom - glasom. Ali, kao da se radilo samo o tome. To je bila percepcija Kate Bush. A kakva je prava Kate Bush? Prava Kate Bush je istinska umjetnica. Osoba iznimnog dara. Ne radi se kod nje o izvrsnim vokalnim performansama, iako njen glas jest prekrasan, ali i mnogi drugi su. Što je onda tu na stvari? Ona nije puka vokalistica, izvoditeljica tuđeg djela (tuđih  slatkih pjesmuljaka). Radi se o stvarateljici svog vlastitog djela koja to odlučuje pokazati. Bush uviđa da je se zapravo ne uzima ozbiljno. Ona vidi da je percepcija nje samo kao „lijepe muzike“. Tu se dešava prevrat; njen osobni, koji je neodvojivo povezan s njenim umjetničkim. I nastaje The Dreaming.
 

Već na samom početku očito je da je ovo nešto drugačije od Kate Bush na koju smo navikli i koju volimo. Sada joj je glas niži, namjerno ga spušta. Nema više lirskog poigravanja glasom, nema više ljupkih i zavodljivih melodija. Već od početka vlada neki pomaknuti duh u glazbi. Vidljiva je apsolutna prevagaFairlighta u odnosu na, do tada, stalnog njenog pratitelja i instrumentalnog habitusa, klavir. Sada više nije bitna samo melodija kao ideja, kao neka gotova pjesma. Sada je ideja samo nacrt za daljnju razradu, za rast ideje, za koncept. Bush otkriva ideju konceptualnosti i ona postaje od krucijalne važnosti za upravo ovaj album, u upravo ovo vrijeme. Bush postaje, govoreći filmskim jezikom, redatelj svojeg albuma. Kroz ovaj album ona doživljava procvat i osjeća slobodu koju joj daje pozicija producenta. Ona je sada u kontroli nad cjelokupnim procesom. Nametnuti producent matične joj kuće ne može više oblikovati njezinu muziku po svojoj viziji. Iako, Bush je od samog početka svoje glazbene karijere imala sve veći uvid i kontrolu, koja svoj vrhunac dobiva upravo u The Dreaming. Međutim, ne radi se ovdje o njenoj egocentričnosti, nije to puko odbacivanje ideje da postoje ljudi koji to rade profesionalno i dobro. Kod nje je to integralni dio procesa stvaranja određenog komada muzike. Naime, od početaka svojeg glazbenog puta Bush zanima proces produkcije, proces koji se dešava iza i nakon stvaralačkog impulsa. Sama ga vidi kao nužan dio i pratitelj cjelokupnog nastajanja nekog muzičkog komada. Učenje o produciranju i sve angažiranije sudjelovanje na njemu postaje dio nje same kao glazbenice, ona kao umjetnica više  ne može a da nije i producentica.

Sada Bush svoj glas i njegove mogućnosti upravo fantastično upotrebljava, instrumentalizira. Glasom prenosi nevjerojatna emocionalna, mentalna i duhovna stanja. Glas sad više nije sam sebi svrha, nije više lijepo pjevanje; on je ravnopravan i nužan sudionik u pjesmi. Ekstenzivna upotreba Fairlighta, korištenje raznih tradicionalnih instrumenata, stvaranje velikih i sugestivnih muzičkih pejzaža čini The Dreaming albumom ispred svog vremena. Međutim, tu nije riječ o eklektičnoj zbirci inovativnih zvukova koji su zalijepljeni zajedno u album. Nije to niti gubitak inspiracije, niti ambiciozna pretenzija. Radi se o njenoj egzistencijalnoj potrebi i pobuni i razrješavanju iste kroz muziku.

Album se otvara pjesmom Sat in your lap koja postavlja svojevrsno konceptualno načelo - ljudska težnja za znanjem. Ona čini izlazište ostalim pjesmama koje su životne manifestacije tog načela - krađa, rat, nemoć, genocid, tuga, ljubav, strah i izolacija. Bush album zatvara pjesmom Get out of my house, kojom izbacuje sve oko i  iz sebe, ali u tom procesu se dešava nova spoznaja. Album vidi svjetlost unatoč svemu mračnome. A slikom sa naslovnice Kate Bush nam predaje ključ - znanje tog puta.

Barbara Komar

Hits 834
The Kick Inside « The Kick Inside Kate Bush Albumi Kronologija 50 Words For Snow » 50 Words For Snow

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42