MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Rujan 1997
Format Albumi
Vrsta / Contemporary Folk / Singer-songwriter / Alternative Folk
Dodano Ponedjeljak, 26 Ožujak 2018
Žanr Folk
Length 1:33:51
Broj diskova 2
Edition date Travanj 2009
Država UK
Etiketa Proper Records
Catalog Number PRPCD046
Edition details objavljeno: 23. 9. 1997. (izvorno), 28. 4. 2009. (reizdanje); producent: Steve Earle; snimano: prosinac 2007. - ožujak 2008. - Nashville, TN
Tags Joan Baez Proper Records Steve Earle

Review

U nizu glazbenih figura koje su obilježile uzbudljive 1960e Joan Baez je bila jedna od rijetkih koja se više fokusirala na interpretiranje tuđih pjesama nego na izvođenje vlastitih – i to je radila vrhunski. Njen melodiozni i zvonki sopran približio je pjesme Boba Dylana onima koji nisu mogli probaviti Dylanove idiosinkratične vokalize, dala je novi štih pjesmama Donovana, Animalsa, Beatlesa, The Banda itd, osvježila stare standarde koje je slušala generacija njenih roditelja, a pri tom je uvijek imala vrhunski smisao za odabir najboljeg materijala.

Na albumu Gone from Danger iz 1997. Baez nastavlja strategiju ''obrade'' i populariziranja drugih kompozitora, ovaj put slabije poznatih glazbenika mlađe generacije kao što su Dar Williams, Sinéad Lohan, Richard Shindell, Betty Elders i Mark Addison, koji se premda i sami izvode svoje pjesme nisu probili do šire publike. Radi se o vrlo kvalitetnom materijalu, odličnim kompozicijama s inteligentnim tekstovima, koje bi se žanrovski mogle opisati kao svojevrsni alternativni folk/pop.

Baez je, kao i u stara vremena kada je pjevala protestne pjesme, i danas aktualna i uronjena u probleme suvremenog društva, pa tako ovaj album obrađuje niz ozbiljnih tema kao što je zlostavljanje djece unutar obitelji (frapantno otvorena A Crack In The Mirror) ili problem imigracije (Fishing – napisana iz perspektive ciničnog činovnika iz ureda za imigraciju). Naravno, nemoguće je da išta što Baez izvodi ne poprimi njen snažan pečat, tako da su i ove skladbe pomalo postale ''Baezine pjesme''. Glas joj ne doseže više tako visoke registre kao u doba kada je dala svoju fascinantnu verziju Babe i'm Gonna Leave You, nego je poprimio jednu tamniju boju, ali istodobno i dodatnu kvalitetu i toplinu. Možda će neki fanovi žaliti za njenim svijetlim i kristalno čistim glasom iz 1960ih, no zapravo je njen ''novi'', hrapaviji glas sasvim pogodan za ovaj niz pjesama koje se bave ili pomalo mračnim ili gorko-slatkim životnim temama.

Upečatljiva osobina albuma je da su sve pjesme jednako visoke kvalitete, što je pomalo rijetka osobina u suvremenoj pop glazbi koja ima običaj u album upakirati jednu ili dvije vrijedne pjesme, a ostatak služi da se popuni minutaža CD-a. Ovdje je svaka pjesma itekako vrijedna, a dobar dio njih ima i potencijal da postanu mali 'alternativni' standardi.

Ovo reizdanje albuma nadopunjeno je dodatnim diskom na kojem se nalazi Baezin koncert iz 1997. u Charlestonu. Set lista je dobrim dijelom sastavljena od pjesama s Gone from Danger, ali uključuje i Dylanovu To Ramona, koju Baez izvodi u duetu sa Sinead Lohan.

Gone from Danger ne bi trebao nikog razočarati, ni fanove Joan Baez niti ostale ljubitelje kvalitetne akustične glazbe koja se sluša koliko zbog glazbe same toliko i zbog promišljenih tekstova. Ovo je Joan Baez u top formi, s moćnim materijalom, i odličnim vokalom kojem godine nimalo ne škode, već naprotiv, pridonose njenoj uvjerljivosti u obradi dubokih tema koje mlađi glas vjerojatno ne bi iznio ovako efektno.

Mirna Marić

Hits 511
Joan Baez Albumi Kronologija Whistle Down the Wind » Whistle Down the Wind

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42