MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Veljača 2020
Format Albumi
Vrsta Classic
Dodano Četvrtak, 19 Ožujak 2020
Žanr Klasika
Length 1:13:04
Broj diskova 1
Edition date Veljača 2020
Država Europa
Etiketa Sony Classical
Catalog Number 19075988532
Edition details objavljeno: 7. veljače 2020.; producent: Nick Patrick; snimano: 8. i 17. 6. 2019. - Henry Wood Hall, London, UK
Tags Sony Classical Stjepan Hauser Nick Patrick

Review

Stjepan Hauser, dio planetarno popularnog dvojca 2CELLOS, rođen je 15. lipnja 1986. u Puli u umjetničkoj obitelji. Majka Marija je perkusionistica i predavačica glazbene metodike na fakultetu u Puli, otac Mario, bavi se slikarstvom i izrađivanjem mozaika, a brat Miron, prvi je hrvatski diplomirani jazz trombonist. Stjepan se u zvuk violončela zaljubio slušavši ga preko radija. U dobi od osam godina započeo je svoje glazbeno obrazovanje u osnovnoj glazbenoj školi u rodnoj Puli. Kako tvrdi, zvonak i profinjen zvuk tog gudačkog instrumenta privukao ga je jer je najsličniji ljudskom glasu. Po završetku osnovne seli u Rijeku gdje upisuje i završava srednju glazbenu školu. Obrazovanje nastavlja u Zagrebu i Londonu te kasnije u Sjedinjenim Američkim Državama surađujući pritom s uglednim glazbenicima poput Mstislava Rostropoviča (kojemu je Hauser bio posljednji učenik), Valtera Dešpalja (profesor i mentor Luke Šulića) i Bernarda Greenhousea. Postavši laureatom najprestižnijih međunarodnih nagrada u Velikoj Britaniji, Belgiji i Italiji, Hauser se našao na listi prioriteta mnoštva orkestara među kojima se ističe Orchestra Sinfonica del Friuli Venezia Giulia u Italiji kao i onaj pod palicom već spomenutog velikog Mstislava Rostropoviča.

Planetarnu popularnost postiže 2011. godine kada s prijateljem i kolegom Lukom Šulićem udružuje snage u sklopu tandema 2CELLOS. Iste godine objavljuju obradu „Smooth Criminal“ Michaela Jacksona koja je brzo postala svjetska senzacija. Nakon pet studijskih albuma, brojnih nastupa diljem svijeta, surađivanja s mnogim velikim imenima svjetske glazbene scene (poput Red Hot Chili Peppersa, Eltona Johna, Queens of the Stone Age, Georgea Michaela i drugih) i sedam godina djelovanja, dva čelista uzimaju pauzu od zajedničkog projekta kako bi se posvetili individualnim interesima. Hauserov novi samostalni materijal ugledao je svjetlo dana u veljači 2020. godine.

Već na prvo slušanje ovih šesnaest kompozicija u zajedničkoj izvedbi s londonskim simfonijskim orkestrostrom, jasne su Hauserove riječi da se na ovom albumu sve vrti oko ljepote i romantike. Prve dvije kompozicije koje originalno potpisuju veliki skladatelji romantizma Petar Iljič Čajkovski i Sergej Rahmaninov u slušatelju stvaraju graciozan ugođaj i pripremaju ga na preko sat vremena uživanja u probranim djelima različitih razdoblja klasične glazbe. Treća po redu „Caruso“, originalno u izvedbi Lucia Dalle, u potpunosti potvrđuje spomenutu teoriju o sličnostima između violončela i ljudskoga glasa. Sljedeća „Zrak na G-žici“ Johanna Sebastiana Bacha, kao što samo ime sugerira, pisana je s namjerom da se može odsvirati na samo jednoj žici violine, a ova izvedba daje novo ruho izvrsnoj baroknoj kompoziciji. Suita iz „Orašara“ na kratko nas vraća u doba romantizma. Nadolazeća skladba, odnosno drugi stavak „Concerta za klarinet“ Wolganga Amadeusa Mozarta, na solo violončelu slušatelju ponovo otkriva moć i ljepotu ovog instrumenta dok vodi glavnu riječ. Baršunast i otmjen ton Hauserovog instrumenta alterira s njegovom brzinom i tehnikom koja dolazi do izražaja u Chopinovom „Nokturnu u C# molu“, a aranžman s orkestrom intermezza iz opere „Seosko viteštvo“ u toj je mjeri atmosferičan i ugodan da je prikladan za slušanje u gotovoj svakoj prigodi. Slijedi izvrsna obrada Yirumine „River Flows in You“ čiji tonovi u slušatelju bude emocije te ga smještaju u duševnu idilu. Zanimljivu izvedbu melodije arije „Lascia ch'io pianga“ iz opere „Almira“ Georga Friedericha Händela slijedi ljubiteljima filma dobro poznata „The Lonely Shepherd“ Jamesa Lasta koja se između ostalih naslova koristi i u soundtracku Tarantinovog filma „Kill Bill“. Budući da je u originalu izvedena na Panovoj fruli, razumljivo je da raspon tonova violončela u ovoj verziji kompoziciji daju posve novu dimenziju. Album završava u svečanom duhu, na trenutke s dozom melankolije, a među završnim djelima ističe se „Nessun Dorma“ arija iz završnog čina Puccinijeve opere „Turandot“ poznata u vokalnoj izvedbi Luciana Pavarottija.

Iako su ga suradnje s brojnim i već spomenutim svjetskim, a i domaćim glazbenicima poput Damira Urbana i Olivera Dragojevića zasigurno obogatile za iskustvo stvaranja i aranžiranja u različitim glazbenim okvirima, Stjepan Hauser (uz pomoć Robina Smitha i Roberta Zieglera) snimio je izvrstan album klasične glazbe. Kao inspiraciju za snimanje ovog djela Hauser navodi svoj osjećaj da je na zadatku da svijetu ponudi ono što mu trenutno treba, a to su upravo ove melodije odnosno glazba sa srcem i dušom odsvirana na violončelu. I mora mu se priznati, taj zadatak zaista dobro odrađuje. Na ovom albumu može se pronaći ponešto za svakoga, od baroka, klasicizma, romantizma do modernijih djela odsviranih na jednom od najveličanstvenijih instrumenata na svijetu.

Juraj Dukić Hrvoić

Hits 303

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42