MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Miracles

Bookmark

Data

Released 2018
Format Albumi
Vrsta Jazz
Dodano Četvrtak, 17 Listopad 2019
Žanr Jazz
Broj diskova 2
Edition date 2018
Država Hrvatska
Etiketa Croatia Records
Catalog Number 2CD 608437
Tags Croatia Records Lana Janjanin Dina Rizvić

Review

Diskografska kuća Croatia Records objavila je dvostruki CD “Miracles” koji donosi glazbu Lane Janjanin i Dine Rizvić što su ju ove dvije pjevačice, instrumentalistice i skladateljice snimile uz Jazz orkestar HRT-a pod ravnanjem Andreasa Marinella. Obje su prepoznate kao nadarene glazbenice još dok su bile djevojčice i započele su klasično glazbeno obrazovanje, no nisu se zadovoljile samo time.

Skladateljica, klaviristica i pjevačica Lana Janjanin iskazuje interes prema jazz, soul, R&B i pop glazbi, što ju potiče na pisanje vlastitih pjesama. No ljubav i poštovanje prema klasičnoj glazbi odveli su ju u Beč gdje je, na glazbenoj akademiji završila prvi diplomski studij klasične kompozicije i nastavlja sa studijem medijske kompozicije kojeg je 2013. uspješno završila te je stekla titulu magistre. Piše tekstove, sklada i aranžira glazbu za svoj jazz sastav s kojim redovito nastupa na međunarodnim pozornicama, kao i za jazz orkestre kojima po prilici i dirigira. Također sklada i za klasične komorne ansamble.

Godine 2011. skladateljica, klaviristica, gitaristica i pjevačica Dina Rizvić završila je srednju glazbenu školu u Rijeci, a već sa šesnaest godina potpisala je prvi izdavački ugovor s Croatia Recordsom za koji je objavila svoj prvi kantautorski pop album, “Bez poraza”. Kao osamnaestogodišnjakinja preselila se u Boston gdje je diplomirala suvremenu kompoziciju i produkciju na prestižnoj glazbenoj akademiji Berklee College of Music. Trenutno je u Londonu gdje je započela magisterij audio produkcije. Surađivala je s renomiranim umjetnicima, dirigentima i ansamblima kao što su Boško Petrović, Josipa Lisac, Alan Bjelinski, Jazz orkestar HRT-a i mnogi drugi. Radi u Londonu kao skladateljica glazbe za medije - film/TV/radio - te kao učiteljica klavira i korepetitorica, a surađuje s britanskim bendom Hank, kao i američkim bendom Skybridge.

Na svaki disk uvrštene su skladbe jedne od njih, a izdanje završava naslovnom pjesmom Dine Rizvić koju izvode zajedno. S obzirom da su obje napisale glazbu i aranžmane te otpjevale i odsvirale te skladbe i snimile ih za album, odlučile su udružiti snage i objaviti dvostruko izdanje u kojem svaka ima svoj CD. “Vjerujemo da smo jače i produktivnije ako djelujemo kao team, a ne kao konkurentice”, rekla je Lana. Dina je, pak, rekla: “Nakon zajedničkog koncerta u MSU s jazz orkestrom, dobili smo snimku nastupa što se meni jako dopalo pogotovo mi se svidjelo kako je zazvučala jedna od autorskih pjesama koju sam napravila u takvom moćnom zvuku i pitala sam dirigenta Andreasa Marinella iz znatiželje postoji li ikakva mogućnost da se ta pjesma snimi studijski te objavi nakon čega je on predložio da se snimi cijeli materijal s koncerta s obzirom da Lana i ja imamo sličnu priču kao kantautorice i skladateljice pa je tako i započeo cijeli projekt oko albuma.”

Snaga i punoća zvuka

Projekt su osmislili tadašnji umjetnički producent Orkestra Zvonimir Bajević te dirigent Andreas Marinello koji su ih pozvali da nastupe u koncertu u kojem su po prvi puta u cjelosti izvele svoj opus za big band. Nastup koji je potaknuo zamisao o snimanju ovog albuma održan je, pod nazivom “Nova generacija hrvatskog jazza”, 2. prosinca 2015. u dvorani Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, u redovnom ciklusu koncerata Jazz orkestra HRT-a. Upravo tada rodila se ideja za njihovom daljnjom suradnjom, te za studijsko snimanje istog materijala. Osim dirigenta Marinella, velik doprinos u osmišljavanju i provedbi njihovih skladbi dali su članovi Orkestra od kojih su se neki predstavili i kao solisti. Tako je bilo i na snimanju CD-a. “Svirati s takvim orkestrom u meni pobuđuje poseban osjećaj - moćan”, rekla je Lana. “Tzv. “million dollar feeling”. Na engleskom postoji odgovarajuća riječ za to - “empowering”. Divno je stvarati glazbu, pogotovo vlastitu, uz takvu veliku i kvalitetnu grupu glazbenika daje ti osjećaj snage i veličanstvenosti.” Dina se također s ushitom sjeća tog koncerta: “U tom periodu smo Lana i ja više manje radile i smišljale program individualno jer smo se tada tek upoznale, ali već od tog trenutka Lana je bila velika podrška u “kriznim momentima” dok smo pripremale materijale. Sjećam se da bi nazvale jedna drugu kasno u noć i pričale o aranžmanima, pjesmama, situaciji u kojoj se nalazimo, rokovima, neprospavanim noćima. Bilo je zanimljivo ali i zahtjevno iskustvo nastupiti i snimati uz Jazz orkestar HRT-a. Definitivno posebno i neopisivo iskustvo. Nisam nikad osjetila takvu snagu i punoću zvuka iza nota koje sam napisala, naravno zahvaljujući vrhunskim glazbenicima i odličnom dirigentu.”

Vizija aranžmana

Lana Janjanin i Dina Riozvić su za ovaj album snimile uglavnom vlastite skladbe, ali i nekoliko skladbi drugih, ne samo jazz autora. Lana je obradila pjesme “I'm a Fool To Want You” Franka Sinatre i “Izmijenila si se, Ana” Arsena Dedića i Nikice Kalogjere, a Dina “Night & Day” Colea Portera i “Odlazi cirkus” Đorđa Balaševića. “Odabir je bio vrlo praktičan - odabrali smo sve autorske skladbe koje smo mogle zamisliti da će funkcionirati u aranžmanu za big band, te nekoliko skladbi drugih autora za koje smo imale određenu viziju aranžmana”, rekla je Lana. “Skladbu “I'm a Fool To Want You” odabrala sam zato jer Frank Sinatra je jedan od mojih idola iz teenagerskih dana. Ta pjesma mi je jedna od najdražih inače. Potpuno sam ju reharmonizirala i “dramaturški” prekonstruirala za big band. Također, izabrala sam pjesmu “Izmijenila si se, Ana” koju je proslavio “naš hrvatski Frank Sinatra” - Drago Diklić, još jedan od mojih idola. Pjesmu sam čula slučajno, na radiju prije nekoliko godina i od tad sam ju stalno slušala... i isto tako reharmonizirala i prilagodila big bandu. Posebno kod te pjesme na albumu je gostovanje Matije Dedića, koji ju je oplemenio svojim klavirskim solom.” Dina je o tome rekla: “Skladbe sam odabrala po osjećaju, nisam se limitirala stilom i eksperimentirala sam raznim žanrovima tako da je svaka pjesma drugačija i ima svoju priču koju sam pokušala stvoriti kroz aranžman. Kako se nisam limitirala stilom, tako nisam ni autorstvom. I na svom prvom albumu “Bez poraza” imala sam nekoliko obrada, a razlog ili inspiracija krene sama od sebe kada se mogu “poistovjetiti” s pjesmom drugih autora ili kada otkrijem “motiv” dok sviram dio pjesme na klaviru.”

Multitasking

Album “Miracles” je djelo kompletnih glazbenica koje su se ovim projektom predstavile kao prve i jedine žene u Hrvatskoj koje su skladale, aranžirale, otpjevale, odsvirale i snimile svoj opus za jazz orkestar. O tome koliko je ta svestranost bila od pomoći u realizaciji projekta Dina je rekla da joj je to oduvijek pomagalo jer joj omogućava da lakše prenese ono što osjeća u pjesmi. “Bio je izazov pisati za sastav u kojem smo imale ulogu pjevačica i klaviristica zbog količine pripreme materijala ali to daje i dozu slobode jer možemo aranžmane prilagoditi prema svojoj interpretaciji, onoj koju najbolje poznamo”, dodala je. Lana je, pak, rekla: “Vokalisti imaju drugačiji pristup skladanju od isključivo instrumentalista, što je i prirodno, s obzirom da na neki način svaka fraza kod stvaranja prolazi i “kroz glas” a ne samo “kroz prste”. Imam osjećaj da je rezultat u mom slučaju više lirična i emocionalno obojana glazba od većine isključivo instrumentalnih skladbi u ovom žanru. S druge strane, činjenica da sam pijanistica i skladam pjesme za klavirom nekad rezultira vrlo zahtjevnim melodijama, koje sama za sebe napišem i jedva otpjevam. Nekad se zbog toga, a i puno drugih razloga kao što je recimo nošenje klavijatura posvuda, šalim da ću u slijedećem životu biti samo pjevačica. Imale smo sreću da smo u radu s orkestrom i producentima dobile baš tu potpunu slobodu, što je moj prioritet kod skladanja. Sve elemente ovog izdanja - od skladanja, aranžiranja, preko snimanja i post-produkcije, do grafičkog dizajna - imali smo šansu prilagoditi vlastitom ukusu. To je san svakog umjetničkog control freaka, za kojeg smo zahvalne da je ispunjen. Neke aranžmane smo toliko “zakomplicirale” da ih je vrlo teško izvoditi istodobno vokalno i instrumentalno, pa smo ih za koncertne izvedbe prepustili klaviristu orkestra. S druge strane, neke kompozicije si ne mogu ni zamisliti izvoditi bez klavira. Često se sjetim citata Nore Jones koja je rekla da “ne zna kud bi s rukama” ako se sama ne prati dok pjeva. Kad cijeli život povezuješ te dvije radnje, jednostavno ti je prirodnije svirati i pjevati u isto vrijeme. No, činjenica je da su fokus i motorika kod multitaskinga kapacitirani, te sama često osjećam da jedan aspekt pati, odnosno nisam zadovoljna svirkom kad i pjevanjem, ili obrnuto. Kod snimanja je to lakše, jer se sve može posebno snimiti.”

Davor Hrvoj

(Preuzeto iz Novog lista od 3. veljače 2019.)

Hits 26
Lana Janjanin Albumi Kronologija A Minute of Love » A Minute of Love

Posljednje recenzirano - Jazz