A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | Doing It to Death | 4:07 | ||||
2 | Heart of a Dog | 3:46 | ||||
3 | Hard Habit to Break | 3:52 | ||||
4 | Bitter Fruit | 4:14 | ||||
5 | Days of Why and How | 4:32 | ||||
6 | Let It Drop | 3:15 | ||||
7 | Hum for Your Buzz | 3:17 | ||||
8 | Siberian Nights | 4:53 | ||||
9 | That Love | 2:33 | ||||
10 | Impossible Tracks | 3:41 | ||||
11 | Black Tar | 3:52 | ||||
12 | Echo Home | 5:06 | ||||
13 | Whirling Eye | 3:34 |
Američko-britanski rock-duo The Kills pokazali su se kao jedna od postojanijih, pouzdanih izdanaka rokerske revitalizacije s početka milenija. "Ash & Ice" peti je album kojeg je u petnaestak godina postojanja iznjedrila radionica sjajne pjevačice Alison Mosshart (u međuvremenu poznata i kao istaknuta članica sastava The Dead Weather Jacka Whitea) i ambicioznog gitarista Jamieja Hincea (ako kome što znači, suprug modela Kate Moss), čime je uobličen prilično impresivan niz koji ni u jednom segmentu nije iznevjerio očekivanja. Drugim, mnogobrojnijim riječima, tapiserija koju je ovaj dvojac s albumima "Keep on Your Mean Side" i "No Wow"postavio na uzbudljivim spojevima sirovoga bluesa, punka, garage-rocka i psihodelije te je nadogradio i zgusnuo sa sjajnim albumima "Midnight Boom" i "Blood Pressures", rastegnuvši usput same definicije minimalizma, kao da je u "Ash & Ice" dobila posve opipljiv oblik pogodan za dubinsko kadriranje. Nije, dakle, u pitanju toliko odlučan korak dalje koliko rekapitulacija i oslanjanje na dokazane snage.
A sve se dogodilo po petogodišnjoj pauzi (toliko je, naime, prošlo od objave "Blood Pressures") tijekom koje se Hince borio s ozbiljnom ozljedom ruke, zbog koje je praktički morao ponovno učiti svirati gitaru, dok ni Alison nije prolazila kroz baš idilično razdoblje života. I dok je sve to vodilo ka izravnijim, "krvavijim" tekstovima, prepoznatljivi Hinceovi gitarski rezovi i vrtlozi ni na trenutak ne dovode u pitanje tko to stoji iza pjesama poput "Doing It to Death", "Heart of a Dog" ili "Siberian Nights" – da spomenem najprije singlove, ujedno i uistinu reprezentativne primjerke s albuma – ali i potmulog, kroz rokerski kalup provučenog electro-popa "Bitter Fruit", kao rasnog nusproizvoda inventivne faze albuma "Midnight Boom". Dakle, pod nesmiljenom, ali uvijek kontroliranom gitarskom bukom, tu se i dalje kotrljaju elektronski umetci i gotovo plesna dinamika, stalno prijeteća eksplozija koja uporno odbija punu realizaciju, baš kao da na tom odugovlačenju gradi dramatiku i nužnu napetost.
"Ash & Ice" je – sad će zazvučati oštro i nenadano – možda najslabiji album The Kills, ali to ne znači da je slab, već da prije svega poziva na ponovno slušanje prethodnika umjesto da se nabacuje nekim novim, vlastitim migovima. Korektan je to i pouzdan album potpisnika koji su svoj iskaz već sasvim dobro izvježbali i autorizirali, za sada ga držeći na tankoj ravnoteži između šapata i vriska, između sirovosti i premazanosti, distorzije i milozvučnosti. Kad kroz njegovo bluesom i electro-popom ozračeno šipražje dođete do teže dostupnih ljepota jedne "That Love" ili sjajnog, nabrijanog finala "Whirling Eye" koje će upornijem uhu baciti u prvi plan sve strane poetike The Kills, ili pak minimalističke savršenosti gotovo pa gospel-bluesa "Hum for Your Buzz", otkrit ćete i zadnje zakutke svijeta benda koji se baš nigdje ne žuri, ali koji ima itekako stila i aduta za suludu, neizvjesnu vožnju prema nikad definiranom, ali uvijek zavodljivom odredištu.
Toni Matošin
« Blood Pressures | The Kills Albumi Kronologija |