MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Paradise Is There: The New Tigerlily Recordings


Bookmark

Data

Released Studeni 2015
Format Albumi
Vrsta / Singer-songwriter / Alternative/Indie Rock / Contemporary Pop/Rock / Adult Alternative Pop/Rock / Contemporary Singer/Songwriter
Dodano Četvrtak, 28 Siječanj 2016
Žanr Pop
Length 56:33
Broj diskova 1
Edition date Studeni 2015
Država SAD
Etiketa Nonesuch / Dancing Bear
Catalog Number 549801-2
Edition details objavljeno: 6.11.2015.; produkcija: Natalie Merchant; snimano: The Clubhouse, Rhinebeck, NY
Tags Dancing Bear Natalie Merchant Rhino Records

Review

Ima li smisla prerađivati vlastiti klasik? Što uopće može ponukati nekoga da iznova snima i rearanžira komadiće vlastite prošlosti – umjetničke pa time i životne – jednom davno uspješno skupljene u cjelinu? Ciničniji će reći, naravno da je u pitanju novac, cijepljenje starom slavom. I lako se s tim složiti, ali ne treba posve oduzeti prostor drugim, manje materijalnim, "naivnijim" mogućnostima. Natalie Merchant, graciozna koliko i skromna dama gotovo vilinskih manira, nekoć jedna od čak "10.000 manijaka", a danas suverena diva jednog posebnog prostranstva popularne glazbe, onih dolova i brijegova kojima odzvanjaju brižno tkani sukusi folka i popa, rocka i svega što mu je prethodilo, a svakako tradicije i kurenata suvremene glazbene industrije, odlučila je dvadesetu godišnjicu svoga solističkog prvijenca "Tigerlily" obilježiti punim povratkom, ne mijenjajući pjesme koliko svoj otisak na njima…

A ta zbirka pjesama "o sigurnosti i zbunjenosti, ponosu i stidu, pamćenju i zaboravu, o sukobljavanju i miru", kako ih Natalie opisuje danas, bila je album kakav se stvara jednom u karijeri, snažan upravo zbog krhkosti svojih sastavnica, pa i vlastite potpisnice. Njezin prepjev svoga remek-djela iz 1995. donijet će tako, kako i sama kaže u tekstu što prati "Paradise is There: The New Tigerlily Recordings", novosti prvenstveno u njezinu glasu. Jer, naravno, glas koji je prije dvadeset godina bio mladenački prodoran, ali i nesiguran, zauzdan u svojim glasnijim stremljenjima, sada je pun samopouzdanja, obložen bogatim umjetničkim i životnim iskustvom pjevačice i autorice negdje u pravoj točci u vremenu oslobođene pravila igre koje donosi rad u bendu. Taj glas – uvijek predivan, sugestivan, uvjerljiv u svojoj liričnosti i topao u prijenosu poruke i boja – na dva desetljeća novijoj "Tigerlily" uistinu se kreće tim pjesmama s nevjerojatnom lakoćom, nosi ih i iznosi na posve novi plato, na novu razinu koja ne donosi nužno nešto bolje ni gore, tek s ljubavlju i pažnjom posjećeno i obogaćeno novim podsjetnicima.

I zanimljiv je taj motiv putovanja, metafora koju Natalie spominje u tom svom dirljivom tekstu uz novi (stari) album... Jer, "Tigerlily" je svojedobno uistinu bio njezino otisnuće iz okrilja benda 10.000 Maniacs, a njezino putovanje od tada i tamo dovelo ju je, nakon niza sjajnih albuma i autorskog i pjevačkog sazrijevanja, nakon vještih meandriranja po matici što napaja tolike rukavce suvremene i one manje suvremene glazbe, natrag na taj početak, ali ne da se skloni u sigurno i ubire stare poreze, već da proslavi, da se zahvali, da se nakloni. Uostalom, tolike su pjesme s toga albuma još uvijek rado slušane i standardni su dio koncertnih nastupa, od prvolinijskih "Wonder" i "Carnival" do bezvremenskih krasotica "Beloved Wife" i Cowboy Romance". Uostalom, dovoljno je čuti "San Andreas Fault", koja još jednom otvara zbirku (raspored pjesama inače je sada drastično promijenjen)  i svojim stihom joj daje novi naslov, pa osjetiti koliko nam ove rane Nataliene pjesme još mogu govoriti. I kolike se posve nove boje mogu postići novim razmještajem pjesama, koliko nove dramaturgije dodatnim gudačima, koliko novog života opušteni(ji)m pristupom snimanju.

"Paradise is There: The New Tigerlily Recordings" ne treba iščitavati kao puku preradu, već kao nastavak putovanja što ne ispušta iz vida svoja ishodišta. Kao proslavu i zahvalu, kako već rekoh, kao iskreno i duboko osobno, koliko i svojoj vjernoj (i, nadam se, novoj) publici širom otvoreno djelce.

Toni Matošin

Hits 1156
Natalie Merchant « Natalie Merchant Natalie Merchant Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42