A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | From The Plantation To The Penitentiary | 11:48 | ||||
2 | Find Me | 9:34 | ||||
3 | Doin' (Y)Our Thing | 8:37 | ||||
4 | Love And Broken Hearts | 7:40 | ||||
5 | Supercapitalism | 6:55 | ||||
6 | These Are Those Soulful Days | 8:04 | ||||
7 | Where Y'All At? | 5:48 |
Još jedno ugodno iznenađenje došlo je iz prebogate zbrike Blue Note Records uz posredovanje EMI Records, a radi se o zadnjem studijskom albumu "From the Plantation to the Penitentiary" izvrsnog jazz trubača Wynton Marsalisa.
Wynton Marsalis rođen je 18. listopada 1961. u New Orleansu, LA. Svoju karijeru započeo je u ranim 80-tima, strelovitom brzinom. Od samog početka pratio ga je glas glazbenika koji svojim začuđujuće tvrdim stavom u pristupu i prezentaciji akustičnog jazza, radije nego više komercijaliziranoj fuziji funka, r&b i jazza daje izuzetno veliku važnost.
Svoju profesionalnu karijeru započeo je u tzv. pokretu "Mladi Lavovi" ("Young Lions"), bazirajući svoj izričaj na temeljima muziciranja legendarnog i nažalost pokojnog Miles Davisa. No, ipak glavna inspiracija i ishodište njegove glazbe bila je u muziciranju Freddie Hubbarda. Upravo taj čudesni spoj utjecaja donio je Wyntonu titulu jednog od stjegonoša novog i već spomenutog pokreta "Young Lions", mada su mu neki pridavali mu zločesti pridjev izvrsnog imitatora upravo Miles Davisa. A onda , konačno, došle su 1990-te godine i albumom Tune in Tomorrow Wynton potvrđuje svoju osobnost kao prezentacijsku tako i svaku ostalu a samim time zauzima i jedno od vodećih mjesta na jazz sceni upoće ( što uopće nije mala stvar).
Obzirom da dolazi iz jazz obitelji otac mu je poznati pijanista Ellis Marsalis, a braća su mu Branford i Jason, Wynton teško da je mogao krenuti nekim drugim putem, osim posvetiti se jazzu. Stoga je nastupao sa Herbie Hancockom, Art Blakey Big Bandom a kasnije se pridružio The Jazz Messengersima.
Wyntonov drugi studijski uradak za izdavačku kuću Blue Note je album"From the Plantation to the Penitentiary", koji ima izraženu socijalnu i političku konotaciju. Treba samo poslušati zadnju temu Where Y"all At? i čuti kako su upravo te konotacije kulminirale u narečenoj temi. No, bez obzira što se tekstualno Wynton bavi političkim stavovima (rat u Iraku) i socijalnim problemima (prespora sanacija posljedica ugarana Katrine u njegovom rodnom New Orleansu) dakle, Wynton inzistira na suvremenoj tematici, dok se u njegovoj glazbi osjeća duh tradicionalizma. Stoga, njegov album "From the Plantation to the Penitentiary"nosi veliku dozukako bluesy tako i soul izričaja, što svakako pojačava slušljivost albuma i onima, koji jazz ne stavljaju na prvo mjesto.
Albumu me u nekim temama podsjeća na sound kakav pretendiraju glazbene ikone poput Charlesa Mingusa i Nine Simone, a to je vokalno, velika zasluga nove voaklistice Jennifer Sanon, koja na osebujan način spaja svoj originalni izričaj sa glazbenim izričajem (Simone - Blossom Dearie ).
Jennifer Sanon je pjevačica izuzetnih vokalnih mogućnosti čiji topli, bluesy-soul vokal daje onaj poznati prizvuk 50-tih godina. Wyntonov pristup glazbi na ovakav način osigurava mu permanentno visoko izraženu kvalitetu i originalnost a samim time i potenciranu slušljivost. Na kraju krajeva sve se svodi na popularnost Wynton Marsalisa, koji svojom glazbom to i zaslužuje, tu nema nikakve dvojbe.
Ma, u cijelosti album "From the Plantation to the Penitentiary Wynton Marsalisa svojom duhovnošću, pristupu prezentaciji i izražajnom "feelingu" pravo je zadovoljstvo i užitak slušati i to ne samo pasioniram poklonicima jazza. Poslušajte i sami se uvjerite o čemo se tu radi. IZVRSNO!!
Mladen Lončar - Mike
« Live At The House Of Tribes | Wynton Marsalis Albumi Kronologija | Two Men with the Blues » |