Review
Treći album violinista i skladatelja Marka Ramljaka, Mindset donosi deset izvedbi njegovih skladbi koje nas vraćaju u 1970-e, u zlatno doba jazz-rocka. Naime, on je jedan od najvažnijih hrvatskih predstavnika toga žanra. Iako stiski svira na tragu utjecajnih Mahavishnu Orchestra ili sastava Jean-Luca Pontyja iz spomentug razdoblja, uspio je izbjeći zamku kopiranja, posebice zahvaljujući inkorporiranju elemenata mediteranske i balkanske glazbe. CD je snimio s dugogodišnjim suradnicima, glazbenicima verziranim u tom idiomu: klavijaturistom Maasejom Kovačevićem i bubnjarem Branimirom Gazdikom s kojima redovito svira u Gibonnijevom sastavu, te kontrabasistom i bas gitaristom Lukom Veselinovićem. Kao gosti, svaki na snimanju jedne izvedbe, pridružili su im se harmonikaš Elvis Stanić, saksofonist Lenart Krečič i gitarist Vlatko Stefanovski, dok francuski udaraljkaš, podrijetlom Indijac, Stephane Edouard svira u tri izvedbe. Ramljak ih je odabrao vodei računa o karakteru pojedine skladbe. Primjerice Stefanovski, koji svira u izvedbi skladbe znakovita naziva, Two Worlds, donosi duh bugarske narodne glazbe, što je blisko djelima koja je stvarao sa svojim jazz rock sastavom Leb i sol te posebice u duu s Miroslavom Tadićem; Elvis Stanić izvedbu naslovne skladbe albuma oplemenjuje svirajući harmoniku koja donosi poseban zvuk, te u preplitanju s violinom i poseban ugođaj; a Lenart Krečić u izvedbi skladbe Bungie Jump, u solu, ali i srčanim međuigrama s Ramljakom donosi posebno uzbuđenje. Naime, iako je Ramljak autor svih skladbi, njegovi su suradnici dali velik doprinos u oblikovanju zvuka, ali i karaktera izvedbi.
Davor Hrvoj, preuzeto iz časopisa Cantus, br. 192