MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Yeezus


Bookmark

Data

Released Lipanj 2013
Format Albumi
Vrsta Midwest Rap / Hardcore Rap / Left-Field Hip-Hop
Dodano Subota, 07 Svi 2016
Žanr Rap
Length 40:01
Broj diskova 1
Edition date Lipanj 2013
Država Europa
Etiketa Def Jam Recordings ‎/ Roc-A-Fella
Catalog Number 602537432134
Edition details objavljeno: 17.6.2013.; izvršni producenti: Kanye West i Rick Rubin; snimano: 2012. - lipanj 2013.
Tags Def Jam Rick Rubin Kanye West Roc-A-Fella Records

Review

Njegova šesta i najambicioznija ploča do sada u poznatom svemiru. Toliko ambiciozna da joj omot ne treba. Toliko samouvjerena da joj je najveća inspiracija bila: rasvjetno tijelo. Jesu li želje i realizacija u ravnoteži? Saznaj nakon hiperskoka.

Ne ulazeći kakav je Kanye Omari privatno i koliko voli šakom fotoreporterima pokazati da su im aparati smeće i da trebaju novi; kakva mu je partnerica i da li ima smisla kćeri dati ime North (da, North “Nori” West) jasno je da se ovaj crni brat ne boji eksperimentirati s karijerom. Nakon My Beautiful Dark Twisted Fantasy prije tri godine i koncepta većeg od života ovdje je krenuo u debelo minimalni smjer. Hip hop kakav internetu serviraju Clipping, Shabazz Palaces, B L A C K I E i Death Grips tu je već par godina, a Ye ga posuđuje za neku vrstu njegova obračuna sa svima: bivšim djevojkama, društvom, bijelom Amerikom i crncima (mentalnim i biološkim) koji ga sputavaju u onome što želi biti[1].

Također, Rick Rubin dobio je ovdje posao da dva tjedna prije 18. lipnja sirovi materijal od tri i nešto sata skrati na neku podnošljivu minutažu što je, na kraju, ispalo ravno 40 minuta i jedna sekunda[2]. S druge strane, koliko se vremena potrošilo na produkciju, trud da synthevi zvuče pokvareno i aranžmane - toliko se nije potrošilo na stihove u smislu njihove kvalitete. Što se i čuje odmah u On Sight kada Kanye rimuje again i Parkinsons[3]. Sljedeća, Black Skinhead je, za sada jedini singl. Dio produkcije odradili su Daft Punk (kao i na prethodnoj te sljedećoj; to je prednost boravka u Parizu: roboti su ti u susjedstvu), a Kanye referencira 300 i Rimljane mjesto Spartanaca jer se Romans rimuje sa Trojans (kondomima, ne ljudima) te na prosječnu brzinu leta privatnih mlažnjaka od 500 milja ili 804 kilometara na sat.

I Am A God ima spiritualni feature od Gospoda samog dok mu Kanye spominje Sina i kako se redovito čuju. Bez bojazni da će navući bijes neke militantne kršćanske organizacije u naslovu pjesme dao je neodređeni (“a”) član - dakle Kanye Omari je jedan od modernih bogova, ali ne i jedini moderni bog. Doduše, mogao je celestijalno predvidjeti da je zadnja minuta u pjesmi nepotrebno vrištanje i baciti jedan ctrl + x.

Sada slijedi nešto dosta iznenađujuće: stvar koja se ne bavi autorom. Barem ne direktno. New Slaves ima gosta od praha što će se u prah vratiti - Franka Oceana, a malo ide u neoliberalni kapitalizam, malo u socijalnu segregaciju, malo u ono što obojenu populaciju statistički čeka češće: vrijeme u zatvoru[4].

Ostatak materijala je tematski nazad na autoru, njegovim ljubavničkim vještinama, njegovim Crncima, njegovim osjećajima i kučkama koje vole ostati trudne od strane slavnog spolovila ili biti u klubovima na radni dan. Također, uspostavlja konverzijski tečaj na kraju u Bound 2: One good girl is worth a thousand bitches.

Sada nazad na početak: ono rasvjetno tijelo je bila Le Corbusierova svjetiljka, anti-oblikovanje albuma radio je Joe Perez iz Donde, a ukupan broj producenata u svim funkcijama jest dvadeset i pet.

Makar je Yeezus, objektivno gledano, komercijalni suicid u odnosu na petu ploču, čuje se da West voli (ili barem misliti da voli) gurati i svoje i slušateljeve granice. A najviše od svega voli napraviti ploču kakvu misli da treba, a ti ili slušaj ili se jebi. Danas je to najviše punk što može biti. Naravno da je lakše kada na računu ima nešto novaca, a i Nori još neće na faks pa obitelj ima koju godinu da se tata zeza kako želi.
Da li je ovo remek-djelo žanra? Nije. Da li je loš album? Nije niti to, ali nije niti ono što West od sebe hoće: Album s velikim A na početku. Taj bi mogao biti onaj sedmi.
Ako stihovima posveti koji sat više nego ovaj put.

Antonio Hadrović


 

[1] Što želiš biti? je pitanje koje obično dobiješ na onom profesionalnom usmjeravanju negdje u srednjoj školi. Kanye Omari West želi biti Isus, Steven Paul Jobs, otac, susjed, modni dizajner, prihvaćeni član društva i uredni porezni obveznik. Kao što vidiš niti on niti Soundguardian do kraja ne znaju što bi ovaj čovjek htio. Osim Tvog novca.
[2] Shawn Carter također ima novu ploču, ali Jigga je bio nešto manje skroman: 59 minuta i četiri sekunde. Više o Magna Carta... Holy Grail, Samsungu i promotivnoj kampanji godine te ovom raspjevanom slobodnom zidaru u idućem broju.
[3] “A monster about to come alive again / Soon as I pull up and park the Benz / We get this bitch shaking like Parkinsons”. Bilo je udruga koje su se uzjebale na ovaj jeftini punch dok je u travnju Rick Ross za malo tvrđu spačku u U.O.E.N.O. oko tekuće MDMA-e prošao tako da je izgubio Reebok kao sponzora jer se hvali sa date rape-om. Ova diskutabilna kitica ide: "Put molly all in her champagne, she ain't even know it /I took her home and I enjoyed that, she ain't even know it."
[4] West pod CCA misli na Corrections Corporation Of America ili privatno upravljane zatvorske sustave koji su odličan izvor jeftine radne snage. Soundguardian se ispričava; gotovo besplatne radne snage. Koliko je zajebano ako kao mladi crnac završiš radeći vrijeme provjeri u ovim dokumentarnim filmovima: Gideon’s Army i The House I Live In.
Hits 564
Watch The Throne « Watch The Throne Kanye West Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42