Released Kolovoz 2010
Vrsta Punk / Dance
Dodano Subota, 02 Travanj 2011
Length 38:48
Edition date 2010
Etiketa Warp Records

Prijelaz u novi milenij donio je sa sobom mnogo hibridne glazbe. Jedan od tih križanaca bio je i dance-punk, koji je nekoliko godina bio jedna od najinteresantnijih stvari koje se se događale u onoj domeni indie scene koja graniči s glavnim strujanjima i iz koje povremeno netko iscuri u planetarnu prepoznatljivost i popularnost. !!! (ako još ne znate, bilo koja onomatopejska jednosložna riječ ponovljena triput, iako bend preferira Chk Chk Chk) nikad nisu, iako su bili krema kreme već od samog početka i, za razliku od mnogih svojih suvremenika na koje je sjećanje već izblijedjelo ili, još gore, onih koji svojim eksperimentima testiraju živce i najfanatičnijim slušateljima, uspjeli istovremeno zadržati svježinu i ostati vjerni svom zvuku. Strange Weather, Isn't It? im je četvrti komad, i opet nisu promašili.

Za politički nabijen «Louden Up Now» iz 2004. dobili su mnogo pohvala, ali ih to nije spriječilo da Giulianija i Busha ostave u prašini i posvete se seksu, romancama, avanturama i plesnim podijima za tri godine mlađi «Myth Takes», jedan od možda ponajboljih plesnih albuma prošlog desetljeća. Hrvatska publika prvi puta imala ih je prilike uhvatiti tijekom promocije tog albuma na Vip INmusicu. Za većinu prisutnih, propustiti headlinere-dinosaure Iggy Popa i Stoogese na paralelki bila je prevelika žrtva, ali je zato onih nekoliko stotina koji su se ipak odlučili na to prisustvovalo odličnom partyju u !!! stilu, naime partyju za sve koji se smatraju nepartijanerima, dakle nisu sposobni cijelu večer «peglati» na nešto što se čini kao jedna velika, preduga, besmislena, loša kompozicija, iako se u to vrijeme izmijenjuje četvero-petero klinaca koji su postali DJ-i samo da bi koja koka pala na njih. I prije sam ih simpatizirala, ali sam se te večeri zatreskala. Imali smo i popravni prošle godine nae T-Mobile INmusic fstivalu.

Sa «Strange Weather, Isn't It?» jednostavno nastavljaju gdje su prošli put stali. Iako će neki možda biti razočarani što nema ekspanzije ili nekakvih radikalnih novih poteza, osobno smatram da je šareno igralište na kojem se ovaj oktet zabavlja dovoljno široko i da ga ni nema potrebe rastezati. Sva njihova artiljerija je tu – elektronski gadgeti, beatovi i synthovi koje odlično komplementiraju live bubnjevi i perkusije, pulsirajući neumorni basevi, kratki užareni gitarski riffovi, trube i saksofoni, te kameleonski, seksi vokal njihovog frontmena Nica Offera, jedinog člana benda koji nije zadužen za multitasking i skakanje od instrumenta na instrument, pa je na stageu on taj koji se skida u bokserice i divlja kao manijak. Također, zvuče opuštenije nego ikada prije, u što će vas odmah uvjeriti hipnotički groove uvodne «AM/FM» i ležerna «The Most Certain Sure», koja se na prvu loptu čini potpuno bezazlena – nećete ni skužiti koliko vam se zavukla pod kožu dok se ne uhvatite kako tapkate nogom i smijuljite se dok pjevušite «And it's a good thing, it's a good thiiiiing» kao kreten, sami u svojoj sobi. Ako tražite nasljednice bombi za razvaljivanje podija «Must Be The Moon» i «Heart of Hearts», tu je prije svega «Steady As The Sidewalk Cracks», sa ekstra visokokaloričnom injekcijom funka u gitare i saksofonskom solažom koju improvizatorski ispraćuje cijeli bend i koja je savršena demonstracija načina na koji !!! često komponiraju – na jazz principima, iako uspješno eliminiraju elemente zbog kojih takav pristup glazbi za mnoge postaje naporan – ne pretjeruju i uvijek će vas na vrijeme lansirati natrag u ljepljivi refren. «Even Judas Gave Jesus a Kiss» je možda još i bolja, podsjetnik da plesna glazba ne mora biti glupa i površna, te da je i u toj domeni itekako moguće napisati tekst koji nije lišen emocija i koji je istovremeno i zabavan i duhovit i inteligentan. Back-vokali u soul stilu su savršeno aranžirani, a čiste, jednostavne klavirske mini-dionice koje ulijeću daju onaj završni «touch». Iako su ritam i refreni glavna oružja za !!!, upravo su takvi detalji ono što ih uzdiže iznad čopora sličnih bendova od samih početaka. Ima ih još i vrijedi ih potražiti – obratite pažnju na to koliko su zapravo žestoke gitare u hladnoj «Hollow» ili koliko nas lagano i precizno «Jump Back» može transportirati u synth-pop svijet '80-tih.

U zaključku, ček aut čk čk čk, ako još niste. Kritika ih je ovoga puta malo izignorirala, ali opet su bookirani za svirke po svim ovogodišnjim festivalima koji nešto znače, pa mora da se ljudima tu još uvijek nešto sviđa.

Danaja Glavičić
Hits 1291
!!! Albumi Kronologija There's a Light That Enters Houses with No Other House in Sight » There's a Light That Enters Houses with No Other House in Sight